2013-07-08, 20:22
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det som förvånar mig mest är South side muay thai och deras förhållande till allt. Verkar vara en sjukt jävla oseriös och oskön klubb där man prioriterar festande och stök framför att det seriösa i sporten. Vad är ledarna där för jävla Chago-typer?!

Jag har själv tränat thaiboxning för en annan klubb i flera år och skulle aldrig åka och matcha och ta med oss massa folk som festar.

Droger och alkohol och thaiboxning hör verkligen inte ihop. Sjukt oseriös klubb som smutsar ner hela svensk thaiboxnings rykte. Jävligt illa...
Citera
2013-07-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Vilken var luckan?
Polisen påstås såvitt jag kan minnas ha påträffat kvinnan död INNAN skottlossningen, så tolkade jag det redan tidigt igår.

Grannen ser gärningsmannen hoppa ut från kvinnans balkong.

Ute på gatan sammanstrålar ordningsmakten och gärningsmannen som bekant.

Hur kan polisen redan veta att kvinnan är död, de måste ju mer eller mindre ha hittat och konstaterat detta i samma ögonblick som gärningsmannen lämnar balkongen hoppandes eller?
Citera
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Varför har Southside Muaythai fortfarande sin Facebookgrupp satt som "öppen"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det som förvånar mig mest är South side muay thai och deras förhållande till allt. Verkar vara en sjukt jävla oseriös och oskön klubb där man prioriterar festande och stök framför att det seriösa i sporten. Vad är ledarna där för jävla Chago-typer?!

Jag har själv tränat thaiboxning för en annan klubb i flera år och skulle aldrig åka och matcha och ta med oss massa folk som festar.

Droger och alkohol och thaiboxning hör verkligen inte ihop. Sjukt oseriös klubb som smutsar ner hela svensk thaiboxnings rykte. Jävligt illa...

Men gå och lägg dig för fan. Bara för att mesiga venskar inte är lika bad ass som latinos.

De fokuserar bara på att ha kul och träna for the lulz men det verkar inte du fatta mr.serious. Tycker klubben är mest intressant i hela Sverige faktiskt.
Citera
2013-07-08, 20:26
Medlem
Här är 2 länkar till reportage om detta vansinnesdåd.

1. Dödsskjutningen i Varberg (SR P1)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5585845&play=4 619049&playtype=Ljudklipp

2. Ett vansinnesdåd (Västnytt SVT)
http://www.svtplay.se/klipp/1334965/ett-vansinnesdad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

GM skall inte ha bott med de som tävlade. Så inte heller hans kompisar. En klubb kan inte hindra medlemmar eller supportrar att besöka tävlingar.
Citera
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Är det förresten helt klart att han skrek att han hade "empati" innan han blev skjuten? I så fall tyder ju ALLT på att han blivit anklagad för att INTE ha nån empati under kvällen. Vilket tyder på att hans bryt kom av att nån tyckte att han var lite egocentrisk/störd...

Jag kan tänka mig att det långt inne i hans förvirrade hjärna kan ha funnits en insikt om att det han gjort var fel och att han ville att polisen skulle skjuta honom som straff. Dvs han hade empati med offren och deras anhöriga och om han dog skulle de sistnämnda få sin hämnd. Öga för öga, tand för tand.
Citera
2013-07-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Den biten kan vara en aning felaktig det låter mer logiskt att man hittat kvinnan efter mannen gripits av polisen, den sammanfattning jag skrivit bygger på olika artiklar men uppgifterna ändras hela tiden, jag får redigera texten lite så den biten blir mer logisk

Lugnt, jag har inga invändningar mot din sammanfattning, den stämmer ju ganska bra med hur jag själv uppfattat det. Kan vara sömnbrist hos mig som gör att jag gör en höna av en fjäder
Citera
2013-07-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
GM skall inte ha bott med de som tävlade. Så inte heller hans kompisar. En klubb kan inte hindra medlemmar eller supportrar att besöka tävlingar.

Fast han åkte dit med dem och uppenbarligen är han mer involverad är någon polare/supporter då klubben inte säger något, de hade ju kunnat tvättat sina händer helt rena bara genom att säga "Han var där på eget behåg, han har absolut inget med klubben att göra" men de gör dem inte. Antagligen var han ute och festa med flera ur klubben också
Citera
2013-07-08, 20:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det känns som att de som tillhör klubben går in här och frånsäger sig ansvaret, då det tidigt i den här tråden kom ut att klubben var väldigt rädda att deras namn skulle komma ut i och med att han var där med dem.
Citera
2013-07-08, 20:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
VARBERG. De två knivskadade männen från gårdagens vansinnesattack i Varberg ligger kvar på sjukhus och kommer att stanna där framöver.

Mamman till den yngre av männen har dock fått positiva besked.

– Hans tillstånd är stabilt, tack och lov, säger hon till GT.se/Expressen.se.

http://www.expressen.se/gt/mamman-vi-vet-inte-nar-han-kommer-hem/
Citera
2013-07-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
Polisen påstås såvitt jag kan minnas ha påträffat kvinnan död INNAN skottlossningen, så tolkade jag det redan tidigt igår.

Grannen ser gärningsmannen hoppa ut från kvinnans balkong.

Ute på gatan sammanstrålar ordningsmakten och gärningsmannen som bekant.

Hur kan polisen redan veta att kvinnan är död, de måste ju mer eller mindre ha hittat och konstaterat detta i samma ögonblick som gärningsmannen lämnar balkongen hoppandes eller?
Ja, men då låter det mysko att han hoppat från KVINNANS balkong. Bodde hon på bottenvåning?
Om de hittar henne på övre plan och konstaterar henne död, kan han ju ha varit kvar på nedre balkong utan att de visste det. Eller vilken våning hoppade han från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in