2013-07-08, 20:05
Moderator
blomvattnares avatar
Länk till sammanfattning inlagd i startinlägget.

https://www.flashback.org/sp44228919

/Mod
Citera
2013-07-08, 20:06
Medlem
Mitt tips är att han blev full och aggressiv rätt tidigt under festen. hans vänner lär inte ha ringt innan det spårat ur rejält...
Han hade personliga problem, umgicks med såna som skulle tävla ihop (vilket skapade viss gemenskap - han utanför) och en länge närd ilska. Dessutom antar jag att han hade psykiska problem. Om det var ADHD, depression, schizofreni eller nåt annat låter jag vara osagt. I dagens Sverige hade han säkerligen blivit stämplad med en psykisk ohälsa i alla fall...
Om han var drogpåverkad hade han säkerligen tagit dessa själv. Möjligtvis i ett onyktert tillstånd.
Citera
2013-07-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Länk till sammanfattning inlagd i startinlägget.

https://www.flashback.org/sp44228919

/Mod

Tips:
Ta bort ?maxWidth=627&maxHeight=400 i hn.se länkarna för bilder i bättre upplösning.
Citera
2013-07-08, 20:10
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17098766.ab

"18-åringen överfölls i sin säng i går medan hans mamma var i tvättstugan.
– Han vaknade av att någon stod vid sängen, säger spaningsledare Lars Hamrén till Aftonbladet.
Mannen sa något, sedan blev 18-åringen påhoppad. Han skars med kniv i ansiktet, halsen och övre delen av bålen. Han hittades svårt skadad när mamman kom upp från tvättstugan. Knivmannen hade då lämnat lägenheten."

När man läser detta mår man lite bra över att fanskapet sköts ihjäl. Han hann förstöra 3 liv och sluta 1, så alla hans "vänner" kan bara sluta försvara WT't.

Låt sanningen komma fram nu bara, och kör dna't mot Linköping så snart ni bara kan.

.

Hemskt det där alltså! Att mamman var nere i tvättstugan när det hände. Förstå vilken ångest. Men det var väl tur i oturen också på ett sätt. Hade hon varit hemma hade han säkert gått lös på henne också, även fast jag vet att hon inte lär tänka på det sättet just nu.
Citera
2013-07-08, 20:11
Medlem
Är det förresten helt klart att han skrek att han hade "empati" innan han blev skjuten? I så fall tyder ju ALLT på att han blivit anklagad för att INTE ha nån empati under kvällen. Vilket tyder på att hans bryt kom av att nån tyckte att han var lite egocentrisk/störd...
Citera
Medlem
A5yls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorslillakrake
Nej det var inte hans mormor!!!

Jag syftade mest på vart han kunde ha bott, om han nu inte bott med kampsportarna.
Antingen så vill de ha så mycket distans till honom/dådet som möjligt eller så kan han ju fixat eget boende och om man då känner någon med stuga där nere så hade ju det varit ett alternativ för honom.
Att det inte var hans mormor är ju givet.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
Här är en liten lucka i förloppet som jag funderat över, visste/hade polisen redan hittat kvinnan i bostaden? I en intervju med en granne boende i huset mittemot, alltså huset där 18-åringen knivskars berättas följande: "På söndagsförmiddagen såg han i stället plötsligt gärningsmannen hoppa ut från kvinnans balkong som ligger längst ner på huset. Den unge mannen viftade med en kniv.

Sedan hann polisen fram och ringade in gärningsmannen på gatan."
Kanske petitesser men nyfiken är jag, det låter ju onekligen som ett snabbt förlopp.

Den biten kan vara en aning felaktig det låter mer logiskt att man hittat kvinnan efter mannen gripits av polisen, den sammanfattning jag skrivit bygger på olika artiklar men uppgifterna ändras hela tiden, jag får redigera texten lite så den biten blir mer logisk
Citera
2013-07-08, 20:16
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Nu har Nicolas Esterm*rs mamma också tagit bort sin profil från Facebook. Åsa Hammerv*ld.
Även 4 av hans andra släktingar som fanns som vänner igår finns inte kvar idag eller har tagit bort honom som vän.
Hela släkten Estem*r verkar förstå att it's going down för deras kusin eller son...

Och SSMT fortsätter mörka.
Citera
2013-07-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
Här är en liten lucka i förloppet som jag funderat över, visste/hade polisen redan hittat kvinnan i bostaden? I en intervju med en granne boende i huset mittemot, alltså huset där 18-åringen knivskars berättas följande: "På söndagsförmiddagen såg han i stället plötsligt gärningsmannen hoppa ut från kvinnans balkong som ligger längst ner på huset. Den unge mannen viftade med en kniv.

Sedan hann polisen fram och ringade in gärningsmannen på gatan."
Kanske petitesser men nyfiken är jag, det låter ju onekligen som ett snabbt förlopp. http://www.gp.se/nyheter/halland/1.1815073--jag-har-empati-skjut-mig-
Vilken var luckan?
Citera
2013-07-08, 20:20
Medlem
Citat:
Det var även antidepressiva mediciner inblandade.

.

Det där har ju ingen bäring på det (OT) fallet. Antidepressiva och alkohol är ju något som halva Sveriges befolkning konsumerar dagligen (mer eller mindre). Flinks personlighetsstörning (i kombination med alkohol) är ju det som sticker ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Och SSMT fortsätter mörka.
Vad vill du att de ska säga? Han var säkert en kamrat med de flesta sedan många år. Vad skulle du själv sagt om en av dina mångåriga kompisar mördade någon?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Shit...ska man granska något så ska man ju granska sannoliheterna. Vi kan ju aldrig veta hela sanningen ännu så logiken kräver att man håller sig till sannolikheter. Är det möjligt att han blivit drogad av någon annan? Ja. Ok, då tittar vi på det. Vad är sannolikheten för att en person blivit ofrivilligt drogad jämfört med någon som drogat sig frivilligt? I jämförelse är den statistiken mycket, mycket lägre. Alltså har man en mycket tydligt högre sannolikhet i ena fallet. Nåväl, har det hänt något annat som indikerar ofrivillghet? Nej, ingenting alls. Dåså. Spåret som är vida mer osannolikt är tydligt och bör dö.
Om hans utländska kampsportsvänner förgiftat hans sinne med droger hade denne vallonske arier då klart inte begårt dådet. Det handlar bara om var vissa vill placera skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in