2013-07-08, 19:53
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Jag konstaterar inkompetens, inte vem som är ansvarig.
Jaja du konstaterar. Jag konstaterar att du inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2013-07-08, 19:53
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Man kan säga vad man vill of FBI men man brukar inte kalla dem för inkompetenta idioter.
http://www.fbi.gov/stats-services/publications/law-enforcement-bulletin/june-2012/restraint-in-the-use-of-deadly-force
Men å andra sidan feds är proffs och har en eller två akademisk examen så det är inte syd svenskt WT direkt.

Jag vet att det är aningen mycket du vs mig just nu, men du vet att den svenska polisen har en akademiker bakom sig som har sagt att våldet var befogat? (Leif GW Persson.)
Lite ironiskt att du tar amerikanska polisen som ett föredöme när de är väldigt skjutglada jämfört med våran svenska polis.
Citera
2013-07-08, 19:55
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Jaja du konstaterar. Jag konstaterar att du inte har en aning om vad du pratar om.

FBI har ingen aning heller, inte heller sunt förnuft.
Citera
2013-07-08, 19:56
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
FBI har ingen aning heller, inte heller sunt förnuft.
DU säger det ja.
Citera
2013-07-08, 19:57
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Lite ironiskt att du tar amerikanska polisen som ett föredöme när de är väldigt skjutglada jämfört med våran svenska polis.

Källa? (finns säkert ingen)
Citera
2013-07-08, 19:57
Medlem
Visst skulle det vara bra med elpistoler.

Men även den bästa når max 10.6 meter. En människa kan springa det på 2 sekunder kanske? Inget roligt säkerhetsavstånd om killen har kniv.

Så den vanliga pistolen ska alltid dras först.

Bäst är ju att om man är fler poliser, kan en säkra med pistol medans den andra har elpistol.

Men dödsskjutningar mot killar med kniv kommer fortsätta inträffa. Bästa fall får man bort något enstaka fall var 2-3 år kanske?
Citera
2013-07-08, 20:02
Bannlyst
Nej! Det var inte rätt. Han kunde ha varit påtänd eller haft ett rus och inte varit medveten om det hela, det försvarar inte det som han gjorde men det är verkligen inte okej av polisen att skjuta. Det går att avväpna någon som har kniv. Utan att vara någon expert så är jag rätt så säker på att det går att gripa tag i mannen, de kunde ju ha gripit tag i hans handled.

Polisen är verkligen något av det sämsta som finns i detta land.
Citera
2013-07-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
De är förbjudna i krigsföring...

Och korkade och inhumana i alla andra sammanhang också, för tänkande människor som skulle ta skada av en sådan kula i huvudet... Gäller ju inte alla .
Citera
2013-07-08, 20:04
Medlem
NiggerCoons avatar
I normala länder så är väktare beväpnade precis som varje medborgare, inte några shemales som tar invandarkuk i munnen så sperman sprutar ur näsan, Varbergs Medborgar Milis borde ha avslutat den jäveln efter en kort rättegång.

Men due process, han ska ha en chans att säga sin version och lägga fram bevis, det är så vita men gör rättvisa.
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 20:07.
Citera
2013-07-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Nej! Det var inte rätt. Han kunde ha varit påtänd eller haft ett rus och inte varit medveten om det hela, det försvarar inte det som han gjorde men det är verkligen inte okej av polisen att skjuta. Det går att avväpna någon som har kniv. Utan att vara någon expert så är jag rätt så säker på att det går att gripa tag i mannen, de kunde ju ha gripit tag i hans handled.

Polisen är verkligen något av det sämsta som finns i detta land.
Du kan väl ta och testa det med en kompis. Ta en tuschpenna och se hur många streck och fläckar du får på dig. Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om.
Citera
2013-07-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Hur många poliser menar du ska behöva skadas / dödas vid liknande ingripanden innan du ska tycka det är okej att de får börja försvara sig?

Det var ju killen med kniven som la ribban så högt att de tvingades skjuta. Eller hur resonerar du?

3:e dödsskjutningen I ÅR med gammelmodig krutpistol med idiotkulor, så hur ska man resonera?

Varför inte lyssna till polisen själv och ge dem elpistoler? Och kanske gummikulevapen?

Polisförbundet vill också ha bättre utbildning för poliser i hur de tar hand om psykiskt "affekterade" personer.

Varför inte ge vår polis detta?

Nog vet den bäst vad den behöver?

Och inte vill den fortsätta att knäppa dem som behöver psykvård?
Citera
2013-07-08, 20:06
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Jag var sakastisk, alla utom IQ 68 somalier fattar det.
Jag läste rapporten från FBI men förstår inte riktigt vart du vill komma då den verkar förklara samma sak som jag.
Svensk polis hanterar flera gånger varje dygn personer med kniv, vapen och andra tillhyggen. Och hur ofta läser vi om att någon skjutits?
De ytterst få gånger polisen tvingas skjuta tycker du bevisar att kåren är inkompetent. Vad tycker du de betydligt fler tillfällen de inte skjuter bevisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in