Starsucker & Niggercoon sitter nu och tävlar om vem som har rätt. Star kan allt och Nigger snackar bara skit enligt h*n. Nigger å andra sidan tycker Star snackar i nattmössan och så fortsätter det.
Har jag missat nåt eller ?
Oavsett så är min syn på det hela att det sista skottet i mina ögon en ren avrättning då GM var handlingsförlamad i underkroppen och polisen då kunnat retirera för att se över situationen.
Senast redigerad av MASSAGATTI 2013-07-08 kl. 19:53.
Starsucker & Niggercoon sitter nu och tävlar om vem som har rätt. Star kan allt och Nigger snackar bara skit enligt h*n. Nigger å andra sidan tycker Star snackar i nattmössan och så fortsätter det.
Har jag missat nåt eller ?
Oavsett så är min syn på det hela att det sista skottet i mina ögon en ren avrättning då GM var handlingsförlamad i underkroppen och polisen då kunnat retirera för att se över situationen.
Det absolut sista skottet har jag ingen åsikt om, jag håller med om att det klingar illa men upplösningen på filmen är för dålig för att veta vad de sköt på.
Enligt det händelseförlopp som har publicerats i tidningar så dödförklarades mannen på sjukhus efter att ha opererats för sina skador, dvs att kulorna var inte direktdödande, annars hade man inte utfört operation.
Sen så snackar Nigger massa rappakalja om att man ska gå och slåss hand mot hand med folk med kniv, det är onödigt och fyller ingen funktion förutom att man riskerar polisens liv helt i onödan.
När polisen gör någonting bra kritiseras de, gör man ingenting så kritiseras man på grund av sin passivitet.
När kan polisen göra rätt egentligen?
Vi kan ta och kolla på sekvensen igen.
Du har en gärningsman med kniv.
1. Det är ingen actionfilm ala Bruce Willis vi pratar om här. Det går inte i slowmotion och du har all tid i världen att pricka någon i benet. Har GM en kniv och vägrar släppa den så skjuter du tills GM är nere på marken. Polisen skjuter ett varningsskott, GM skiter totalt i det och börjar halvspringa mot en av poliserna, 2 skott senare fälls han men försöker ändå halta sig fram till polisen som sköt.
Det har pratas om fyra skott men jag får bara till tre skott där varav ett var varningsskott och en träff på bål och ben. Eller har jag missat någonting?
2. En polishund biter där den får tag på. När man tränar en polishund så tränas oftast hunden att bita i höger arm (ja, en polishund kan även bita i vänster arm).
Nu hade väl GM kniven i vänster arm vilket innebär att hunden hade med största sannolikhet bitit i högra armen som den är tränad för, vilket i sin tur leder till att den förmodligen blir knivhuggen till döds på grund av den vänstra armen helt fri.
Om GM inte ligger nere efter två skott så varför skulle GM plötsligt inte kunna hugga en hund som väger ynka 40 kg.
Hade polishunden släppts och blivit knivhuggen hade polisen blivit klandrat för det av hundfascister och folk som ogillar polisen överlag.
3. En knivman som uppenbarligen är påverkad, har precis mördat, ignorerar varningar och beter sig hotfullt ska inte polisen attackera med sina batonger. Det är bara korkat och sätter polismannens liv på spel och även sina kollegors. Vad händer om gärningsmannen lyckas övermanna en av poliserna, knivhugga honom och få tag på pistolen?
Och lite paragrafrytteri:
1 § Föreligger rätt till nödvärn enligt 24 kap. 1 § brottsbalken, får polisman använda skjutvapen för att avvärja svårare våld mot polismannen själv eller annan eller hot som innebär trängande fara för sådant våld.
2 § Föreligger ett fall som avses i 24 kap. 2 § brottsbalken eller i 10 § första stycket 2 polislagen (1984:387) och är ett omedelbart ingripande nödvändigt, får polismannen använda skjutvapen för att
1. gripa den som på sannolika skäl är misstänkt för
mord, dråp, grov misshandel eller människorov,
3. omhänderta en person, som på grund av allvarlig psykisk störning eller innehav av vapen som kan befaras bli missbrukat eller av annan anledning uppenbarligen är farlig för annans liv eller hälsa. Förordning (2005:92).
Senast redigerad av bugulu 2013-07-08 kl. 19:35.
Varför har inte polisen elchockvapen? Det är ju rätt vanligt i övriga delar av världen...
Elchockvapen hade slagit ut GM, vb hade åtalats, fått några få år på kåken. Vad säger att GM därefter inte hade gått ut och mördat på nytt. I detta fall kommer GM inte få någon andra chans, bra eller dåligt?
Polisen har velat ha sådan utrustning i många många år. Men får inte tillåtelse till det. Det är politikerna du får gnälla på.
Jag konstaterar inkompetens, inte vem som är ansvarig. Ytterst så är det väl kommunist jävlar som suger jude kuk och kallas för "folket" som är ansvariga om du vill driva det till sin spets.
Men hur svårt kan det vara: Gång efter annan skjuter en yrkesgrupp, som ligger lågt i IQ, ihjäl människor som själva inte håller några skjutvapen och som skulle kunna oskadliggöras av kompetenta väktare utan pistoler hur lätt som helst, händer ofta!
Väktare bör och ska naturligtvis inte försöka gripa en person som är eftersökt för att ha knivskurit personer hejvilt, men om de gjort det (och det finns naturligtvis väktare som framgångsrikt gripit personer som burit kniv) så måste den situationen studeras för sig om vi kräver att den här ska göra det.
Du nämner IQ som om det är fakta, vart finns siffrorna du baserar det på? Det är också viktigt att se till vad IQ mäter och inte mäter. För den här diskussionen och situationen som den bygger på tycker jag inte att IQ alls är relevant, förutsatt att personen är normalbegåvad.