2013-07-08, 18:17
Medlem
perhammars avatar
Ett tråkigt skämt som man hör allt för ofta, fast kanske mer i tvserier än i filmer dock.

A: They're not listening to me.
B: Huh? I wasn't listening.

Kul osv...
Citera
2013-07-08, 19:53
Medlem
Lost-Highways avatar
Det är mycket i främst amerikansk film som jag stör mig på. Särskilt att alla tonåringar ser ut som om de vore 29 och än värre så ser alla föräldrar ut att vara modeller i åldern 25-39 samtidigt som de bor i villor som kostar flera miljoner dollar. Alla ser så framgångsrika ut att det blir löjligt (om man tar som kontrast mot svensk diskbänksrealism ...) -- det stör mig.
Citera
2013-07-09, 08:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Tom Cruise i Jack Reacher. Jag gillade inte karaktären han spelade. Så jävla överdrivet självsäker och narcissistisk att jag nästan skämdes. Däremot gillade jag att Werner Herzog var med i filmen.
Citera
2013-07-09, 10:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tom Cruise i Jack Reacher. Jag gillade inte karaktären han spelade. Så jävla överdrivet självsäker och narcissistisk att jag nästan skämdes. Däremot gillade jag att Werner Herzog var med i filmen.

Karaktären i böckerna som filmen bygger på är ungefär likadan.
Citera
2013-07-09, 15:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Karaktären i böckerna som filmen bygger på är ungefär likadan.
Aha, hade inte en aning om det. Men det blev lite overkill ibland kände jag, men det är ju korrekt att följa böckerna som filmen baseras på så lika som det någonsin går såklart.
Citera
2013-07-09, 18:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Aha, hade inte en aning om det. Men det blev lite overkill ibland kände jag, men det är ju korrekt att följa böckerna som filmen baseras på så lika som det någonsin går såklart.

Jo, Jack Reacher beskrivs ju lite som en övermänniska i böckerna.
Citera
2013-07-21, 01:21
Medlem
Adelaides avatar
* När en mördare är seg på att mörda och riktar kniven mot sitt offer och väntar 5-10 sekunder innan han hugger så att offret hinner flytta sig och mördaren missar.

* När offret inte flyr utan bara står och glor på mördaren och därefter blir mördad.

* När huvudpersonen kan ha 1 pistol med 500 skott i.

* Onödiga scener som inte alls har någon betydelse i filmen, t.ex när dom sitter i ett café och diskuterar en totalt ointressant sak som inte har med filmen o göra alls.

* När de väljer skådespelare som ska ha en utländsk roll och man ser direkt att personen inte är från det landet. Syftar främst på olika danska skådespelare som fått ha en hel del ryska roller.

* När de är uppe i rymden i sci-fi filmer och inte svävar runt i sina enorma rymdskepp.

* När man får se folk ligga och sova i sin säng på natten medans det är soligt ute.

* När filmer sägs utspela sig i Shanghai fastän de egentligen filmat allting från Los Angeles eller liknande.
Citera
2013-07-21, 13:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
När huvudpersonen kan ha 1 pistol med 500 skott i.

Tänker du på John Woo's gamla HK-filmer där alla som sköt hade oändligt mycket med skott?
Citera
2013-07-21, 13:21
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Tänker du på John Woo's gamla HK-filmer där alla som sköt hade oändligt mycket med skott?

Bland annat.
Citera
2013-07-21, 13:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Bland annat.

Antog det. Själv tycker jag att det ger ett bättre flyt i shootoutscenerna med att karaktärerna slipper ladda om sina pistoler hela tiden, speciellt i sjukhusscenen i Hard Boiled så hade flowet blivit totalt förstört om dom satte sig och skulle börja ladda om hela tiden, speciellt då man gjorde de flesta scenerna där i en enda tagning också.
Citera
2013-07-21, 17:51
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Antog det. Själv tycker jag att det ger ett bättre flyt i shootoutscenerna med att karaktärerna slipper ladda om sina pistoler hela tiden, speciellt i sjukhusscenen i Hard Boiled så hade flowet blivit totalt förstört om dom satte sig och skulle börja ladda om hela tiden, speciellt då man gjorde de flesta scenerna där i en enda tagning också.

Sånt där är rätt oförargligt och hör väl egentligen genren till. I John Woo-filmerna är det definitivt inget som stör mig.
Citera
2013-07-21, 17:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Sånt där är rätt oförargligt och hör väl egentligen genren till. I John Woo-filmerna är det definitivt inget som stör mig.

Precis, stör mig inte alls heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in