2013-07-08, 18:24
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Men sluta larva er för fan, är ni inkompetenta snutar själva? I Sverige åker de inte ens ensamma så det är alltid två batonger missgärningsmannen kan lätt få på sig samtidigt.

Men sluta larva dig för fan. Tidigare i tråden har en person länkat när ett gäng poliser från Sydamerika försöker ta en person med kniv och de är runt fem pers och de har dessutom vapen som svenska polisen bara kan drömma om, ändå så hugger mannen ner dem.

Man går inte nära människor med kniv.
Citera
2013-07-08, 18:25
Medlem
Vad jag förstått så sköt polisen först "knivmannen" i benet, varefter han föll till marken men fortsatte krypa mot polisen med kniven i handen. I det läget är det naturligtvis tjänstefel att skjuta ihjäl mannen och hänvisa till nödvärnsrätten. Har läst eller hört någonstans att den skjutne dog av en skottskada i magen och det skottet bör han i så fall ha fått när han kom krypande på marken.
Citera
2013-07-08, 18:26
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Men sluta larva er för fan, är ni inkompetenta snutar själva? I Sverige åker de inte ens ensamma så det är alltid två batonger missgärningsmannen kan lätt få på sig samtidigt.

Jag antar att du tror att de har sina batonger för att straffa 12 åriga snattare eller tillfredställa sig själva sexuellt.

Nej, de har batonger till exempelvis kravaller eller när folk försöker gå i knytslagsmål med dem.

Polisen ska alltid vara snäppet före gärningsmannen, man ska inte slåss på "equal terms". Det är inga gentlemanna dueller.
Citera
2013-07-08, 18:26
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Förstår också att polisen inte släpper hunden i en sådan situation och tycker det är helt rätt. Tror inte att hundar tänker "Oj en kniv, bäst jag aktar mig för den" precis utan det är bara full fart utan vidare eftertanke. Min poäng var att polisen alltid får skit oavsett vad de gör. Det finns alltid bittra pundare, fortkörare och andra kriminella som tar varje tillfälle i akt att kasta skit på polisen.

Men doktrinen säger att man har hunden så den tar kulan eller kniven och polismannen slipper.

Men klart det är skitenkelt att frångå sådana saker som "våldstrappan" och propotionellt motiverat våld, fast då behöver man inte poliser utan då kan man använda militär istället.
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 18:30.
Citera
2013-07-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Och om man missar batongslaget? Då kommer ju knivmannen att hoppa på en?

Blev man polis för att man trodde att det var ett jobb med garanterad trygghet?

Flera poliser betyder flera möjligheter till batongslag, eller? Samtidigt...
Citera
2013-07-08, 18:30
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:

Nej, den inkompetensen står du för när du uttalar dig sådär.
Är GM knivbeväpnad går man inte in i närstrid med batonger. Du kan ju titta på videon som postades tidigare.

http://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk

Vill man ha icke-dödliga alternativ till pistol finns det som redan nämnts tazer eller bean bags, som iofs inte är helt säkra heller.
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Blev man polis för att man trodde att det var ett jobb med garanterad trygghet?

Flera poliser betyder flera möjligheter till batongslag, eller? Samtidigt...

Med den där logiken så behöver vi ju inte några skyddsåtgärder överhuvudtaget i något jobb.

Vem tror du blev polis för att de ville dö i tjänst? Deras jobb är att skydda samhället. Det gör man inte nå vidare bra om man är skadad eller död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besimelitxD
Helt rätt utav polisen, bor i varberg och är även bekant med den unga mannens brorsa. Killen sprang runt i hus/lägenhetshus, gick berserk o knivhögg folk som låg o sov/precis hade vaknat. Han var ju så sjukt påtänd så det är inget snack om saken. Han fortsatte kravla sig fram med 2 skott i kroppen. Klart polisen känner sig hotad? Dock har jag inget o säga om att poliserna inte skicka fram hundarna. Det förstod jag aldrig varför dem inte gjorde...

Ja, krypandes med två skott i kroppen utgjorde han ett verkligt hot... Påminner om terminatorfilmerna...

Det är väl uppenbart att ett polishundliv går före en gm:s liv? Gillar själv hundar...
Citera
2013-07-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Med den där logiken så behöver vi ju inte några skyddsåtgärder överhuvudtaget i något jobb.

Vem tror du blev polis för att de ville dö i tjänst? Deras jobb är att skydda samhället. Det gör man inte nå vidare bra om man är skadad eller död.

Huvet på spiken: Hur bra mår "samhället" av dödsskjutningar av folk utan skjutvapen?
Citera
2013-07-08, 18:33
Medlem
Illzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Eftersom mod har bett oss sluta diskutera ovanstående här https://www.flashback.org/t2175348, så tar vi diskussionen här istället.

Frågeställningar:
Var det rätt att skjuta GM?
Varför släpper inte hundpolisen lös hunden, så att den kan oskadliggöra GM?
Finns det någon anledning att mata slag efter slag på en döende GM som ligger på marken?

Jag kommer att fylla på med film-URLar vartefter jag får fram dom.

Video där polisen skjuter ihjäl GM, GM delvis pixlad:
Tycker det var rätt att skjuta ett eventuellt hot mot den personliga säkerheten, speciellt när denne redan gått lös på två personer.
Hunden kunde bli stucken, bättre att ta det säkra före det osäkra.
Var han döende? Kanske bara skjuten i benen eller liknande? Men rätt att slå på nån som ligger ner? Kanske om han svingade med kniv, men såg inte om han gjorde det.
Citera
2013-07-08, 18:34
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Huvet på spiken: Hur bra mår "samhället" av dödsskjutningar av folk utan skjutvapen?

Va? Vad sa du nu? Menar du utav?

Jag tror inte samhället överlag har lidit av detta. Det är såklart personliga tragedier hos de anhöriga, både hos damen, de skadade samt gärningsmannen.
Men polisen gjorde sitt jobb och om knivmannen hade släppt kniven hade detta aldrig behövt hända.
Citera
2013-07-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ju fler våldsbrottslingar snuten kan skjuta av desto bättre kommer samhället att må.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in