2013-07-08, 18:09
Medlem
ArchJews avatar
Leif GW Persson: Rätt med dödligt våld

För övrigt är det ganska kul att läsa argument från missbrukande, bidragstagande riksmongon om hur fel polisen gjorde och hur hemska polisen är som sköt ned en "människa" som högg ihjäl en kvinna och högg ned två andra.
Citera
2013-07-08, 18:11
Medlem
NiggerCoons avatar
Citat:
Du tycker man ska gå in med batong mot en person som har kniv?

Svar ja.
Citera
2013-07-08, 18:13
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon
Svar ja.

Och om man missar batongslaget? Då kommer ju knivmannen att hoppa på en?
Citera
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Svar ja.

Inte ens de seriösa poliskårerna du tidigare omnämnde går in i en närstrid med batong mot en knivbeväpnad man.
Citera
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Enligt Aktuellt just nu kräver Polisfacket elpistoler pga för mkt skjutningar.

Inte en sekund försent. Hoppas de samtidigt ser över användandet av bönpåsar/beanbags för situationer som denna där en totalpundig stapplande knivgalning kunnat stoppas på ett annat sätt.
Citera
2013-07-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Frågeställningar:
Var det rätt att skjuta GM?
Varför släpper inte hundpolisen lös hunden, så att den kan oskadliggöra GM?
Finns det någon anledning att mata slag efter slag på en döende GM som ligger på marken?
1. Absolut. Ju fler knivmördande dårar som polisen kan skjuta av desto bättre.
2. Varför riskera att hunden skadas när man har pistol och kan stoppa idioten snabbt och säkert?
3. Var det inte så att de slog honom på armen för att få fanskapet att släppa kniven? Men jag håller med, de borde inte ha slagit honom. De borde skjutit honom en gång till i armen.
Citera
2013-07-08, 18:19
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Leif GW Persson: Rätt med dödligt våld

För övrigt är det ganska kul att läsa argument från missbrukande, bidragstagande riksmongon om hur fel polisen gjorde och hur hemska polisen är som sköt ned en "människa" som högg ihjäl en kvinna och högg ned två andra.

Trist att undermänniskor och kioskmongon som du inte förstår bättre. GM var inte "hemma" om man säger så pga ett intag av okända kemikalier. Men så du är för dödsstraff asså,fast det är ju förståligt som missbrukande bidragstagande homosexuell pedofiljudehora (otrevligt nog ? )
Citera
2013-07-08, 18:20
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Tar man med berått mod ett liv förtjänar man att få sitt liv taget. Detta borde vara principen för alla tänkande människor. Eller hade ni kanske försvarat gärningsmannen om det vore er farmor eller mormor som blev mördad, skulle inte tro det va? Den som inte håller med om detta anser jag vara en komplett idiot.
Citera
2013-07-08, 18:21
Medlem
NiggerCoons avatar
Men sluta larva er för fan, är ni inkompetenta snutar själva? I Sverige åker de inte ens ensamma så det är alltid två batonger missgärningsmannen kan lätt få på sig samtidigt.

Citat:
Inte ens de seriösa poliskårerna du tidigare omnämnde går in i en närstrid med batong mot en knivbeväpnad man.

Jag antar att du tror att de har sina batonger för att straffa 12 åriga snattare eller tillfredställa sig själva sexuellt.
Senast redigerad av NiggerCoon 2013-07-08 kl. 18:24.
Citera
2013-07-08, 18:24
Medlem
notpleasureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppe
På 70 talet åkte en polisman på larm till Frölunda torg köpcentrum.
Väl inne på köpcentret påträffades en kraftigt påverkad kille som rusar mot polisen med en kniv.
Polisen släpper sin tjänstehund ,hunden blir svårt knivskuren ,polisen tömmer sitt vapen mot killen som avlider,
Plockar upp sin hund och åker med blåljus till Blåstjärnan för att rädda livet på hunden. Jag förstår att polisen inte gärna vill släppa sin hund i vissa situationer ,hunden har ju trots allt räddat livet på polisen flera gånger.

Förstår också att polisen inte släpper hunden i en sådan situation och tycker det är helt rätt. Tror inte att hundar tänker "Oj en kniv, bäst jag aktar mig för den" precis utan det är bara full fart utan vidare eftertanke. Min poäng var att polisen alltid får skit oavsett vad de gör. Det finns alltid bittra pundare, fortkörare och andra kriminella som tar varje tillfälle i akt att kasta skit på polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Svar ja.

haha sluta nu...

En pistol ska ALLTID vara Nr 1 när det handlar om en som har kniv. Även om det finns elpistoler till hands är riktiga pistoler att föredra.

Tänka på att en elpistol fortfarande har ett rekommenderat avstånd att skjuta ifrån. Du kan inte stå 20 meter bort. Utan du måste nära.
Och man vill inte vara nära en dumjävel med kniv. För dem där metrarna försvinner snabbt om GM gör ett utfall.

Men visst, kanske kan rädda nåt enstaka liv då och då. Alltid bra att ha alternativ men en riktig pistol ska alltid vara dragen mot en GM med kniv.
Citera
Medlem
SandraPalenryds avatar
Jaja, skjut för fan.
Inga invändningar från min sida, en stolle mindre. All heder till herrarna, eller damerna i blått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in