2013-07-08, 12:23
Medlem
Ni som tycker att det var fel att skjuta killen. Kan väl åka till sjukhuset och hälsa på dom skadade. Ta även en sväng förbi kyrkogården och lägg en blomma till den äldre damen. Prata med dom anhöriga oxå.
Skärpning dom gjorde vad dom skall göra i sådan läge.
Citera
2013-07-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I själva verket är de argument du räknar upp indikationer på att han begått andra våldshandlingar tidigare. Oavsett om det är fråga om en droginducerad psykos eller klassisk psykisk ohälsa i grunden så är det mindre sannolikt att han fram till idag varit en korgosse i våldsbrottssammanhang. Det skall bli intressant att ta del om bakgrunden när krutröken ha skingrats och fakta kommer i dagen.
Utveckla. Den överväldigande majoriteten av de som lider av psykisk ohälsa är inte kriminella.
Vill du veta mer så besök www.hjarnfonden.se eller se klippet http://www.tv3play.se/play/3694/ondska_sasong1_avsnitt5?autostart=true

Citat:
Ursprungligen postat av Husabusa
Ni som tycker att det var fel att skjuta killen. Kan väl åka till sjukhuset och hälsa på dom skadade. Ta även en sväng förbi kyrkogården och lägg en blomma till den äldre damen. Prata med dom anhöriga oxå.
Skärpning dom gjorde vad dom skall göra i sådan läge.
Fel och fel. Det handlar om att se huruvida detta kunde ha slutat bättre.
Eventuellt hade polisen ex. kunnat släppa lös hunden på honom. Att gm skjuts till döds kan ju knappast ses som ett skolexempel.
Senast redigerad av Kaymano 2013-07-08 kl. 12:27.
Citera
2013-07-08, 12:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Varför skriver ni ens när ni inte vet ett jävla piss? Jag förstår att det spekuleras, självklart, men skriv inte saker som om ni visste när ni uppenbarligen inte har en jävla susning om nånting!

Jag var vän med GM.

Det är bekräftat att det är NE, 24åringen från haninge.. Det är alltså han med tatueringen på armbågen som några redan har kommit fram till.
Han är med i och tränar med SSMT, osäker dock om han skulle vara med på tävlingen.

Jag är helt övertygad om att det är någon sjuk drog inblandad.
NE var en sjysst,rolig och väldigt omtyckt kille. Smart, allmänbildad och vettig.

Lkpg morden kan ni utesluta helt att han är inblandad i.

eftersom du är övertygad om drog. vad brukade han för droger annars? och hur ofta
Citera
2013-07-08, 12:26
Medlem
karlinges avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/polisen-soker-vittnen-till-varbergsdad

Vänner till mannen som gick till attack mot flera personer i Varberg i går varnade polisen om att mannen inte mådde bra.

Thaiklubben?

.
Citera
2013-07-08, 12:27
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Varför skriver ni ens när ni inte vet ett jävla piss? Jag förstår att det spekuleras, självklart, men skriv inte saker som om ni visste när ni uppenbarligen inte har en jävla susning om nånting!

Jag var vän med GM.

Det är bekräftat att det är NE, 24åringen från haninge.. Det är alltså han med tatueringen på armbågen som några redan har kommit fram till.
Han är med i och tränar med SSMT, osäker dock om han skulle vara med på tävlingen.

Jag är helt övertygad om att det är någon sjuk drog inblandad.
NE var en sjysst,rolig och väldigt omtyckt kille. Smart, allmänbildad och vettig.

Lkpg morden kan ni utesluta helt att han är inblandad i.

Någon i tråden sade tidigare att han har haft återkommande psykiska problem, stämmer det?
Citera
2013-07-08, 12:28
Medlem
karlinges avatar
"Vänner till den unga man som gick till attack mot flera personer i Varberg på söndagen larmade polisen om att mannen inte mådde bra. Klockan fem i tio kom varningssatalet in till polisen. Tio minuter senare kom larmet om det första kvindådet."

Känns som att Thaiklubben (som direkt efter detta åkte och tävlade) såg en hel jävla del innan dom bestämde sig för att ringa polis.

Vad fan gjorde dom egentligen och varför/hur/när flippade den här killen ur? Var det bråk internt eller började han bara skrika från ingenting.

Var fick han kniven ifrån? Pingishallens kök?

.
Citera
2013-07-08, 12:29
Medlem
Är GM född och uppvuxen i Sollentuna? Bodde nämligen en familj med samma efternamn som GM i området där jag växte upp.
Citera
2013-07-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/polisen-soker-vittnen-till-varbergsdad

Vänner till mannen som gick till attack mot flera personer i Varberg i går varnade polisen om att mannen inte mådde bra.

Thaiklubben?

.

Rimligtvis. OCh detta kan ju i o f s tyda på psykisk ohälsa, såtillvida han inte fått i sig något utan klubbmedlemarnas vetskap...eller snarare utan att klubbmedlemmarna vill kännas vid den vetskapen.
Citera
2013-07-08, 12:30
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Känns som det är fler faktorer än endast 1 drog att skylla på här. Det är att förenkla att börja skylla det här på "knark". Den mörka sanningen om psykiska problemen kommer komma fram i utredningen.
Om man är vän och inte märker något fel på en sån här karaktär är det något fel på en själv, sorry, men det är den hårda sanningen. Ingen flippar så här av att ta droger från fullt normal.

.

Det beror helt och hållet på vilken drog det handlar om. Badsalt som nämnts tidigare kan man uppenbarligen snea på direkt utan att haft några besvär sedan innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmen80
Är GM född och uppvuxen i Sollentuna? Bodde nämligen en familj med samma efternamn som GM i området där jag växte upp.
Vad har GM för efternamn då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmen80
Korrekt.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det beror helt och hållet på vilken drog det handlar om. Badsalt som nämnts tidigare kan man uppenbarligen snea på direkt utan att haft några besvär sedan innan.

Inte en chans. Tror du på det köper du att tomten finns. Det finns ALLTID en psykisk ohälsa eller en psykisk sjukdom som triggas av dessa substanser.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in