2013-07-08, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det är väl ändå lite skillnad?

Å ena sidan: En kvinna och en man hittas döda, knivhuggna till döds. Mannen (X) håller i en kniv, som han har mot sin avskurna hals. Under kvinnans (Y) naglar påträffar man hudavlagringar. På X:s ansikte ser man rivsår. För att utesluta att spåren under Y:s naglar är från en annan än X så tar man ett DNA-prov på X, och jämför det med spåren under Y:s naglar.

Å andra sidan: Att använda detta DNA-prov för andra utredningar.
Egentligen inte. Är han misstänkt är det ointressant om personen är död eller inte. Samma som att man daktar döda misstänkta. Finns misstänkt hamnar hen i registret - död eller inte.
Citera
2013-07-08, 11:58
Medlem
starkopramens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflashback
Ungefär ja. Det ÄR rätt person men han är inte mer än med i Southsides grupp på facebook och känner folk i klubben. Taggningen var på fel person vilket det redan diskuterats flera gånger.
Han var i Varberg och hälsade på sina mor eller farföräldrar.

Vad jag fick höra i natt så är antagligen ena offret släkt med honom.

Frågan blir då i vilken klubb GM är aktiv i? På den länkade bilden så syns det att han är aktivare än att bara vara en Facebooksupporter. Någon klubb är han aktiv i. Någon som kan identifiera sällskapet som GM tränar med om det nu skulle visa sig vara någon annan förening än Southside Muaythai?
Citera
2013-07-08, 11:59
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberland
Kulbben lägger munkavel på samtliga närvarande på Boråsgatan. Det är väl helt uppenbart. Varför?

För att GM drogade i gemensamma lokaler (sovplatsen bordtennisklubben i Vbg)? För att en eller flera medlemmar kände till att GM drogade och ändå tilläts vara med i klubben? För att andra på plats eller i klubben också drogar? För att klubben inte vill ha rykte om sig att det förekommer droger utan att något görs?
Ja, dom är nog jävligt nojiga nu att dom ska åka dit, dels för att snuten ska begära pissprov på andra medlemmar och dels för att allt kommer ut i offentligheten angående att dom accepterar droger i slagsmålsklubben.

Har dom verkligen fullföljt tävlingarna? Finns det nån sida där man kan läsa resultat från tävlingen för att se om dom medverkar?
Citera
2013-07-08, 11:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ungefär ja. Det ÄR rätt person men han är inte mer än med i Southsides grupp på facebook och känner folk i klubben. Taggningen var på fel person vilket det redan diskuterats flera gånger.

varför tränar han då med dom på flera bilder från deras lokal i sthlm?

och har HN, expressen m.fl. fel när dom skriver att han var med i en klubb och nere i varberg för tävlingen?
Citera
2013-07-08, 12:00
Medlem
karlinges avatar
Citat:

FEL.

Offren hade inte kopplingar, det har polisen bekräftat.

Det är ett jävla sammanträffande om klubben råkar vara där samtidigt som han dricker kaffe med dopp med mormor och morfar.

.
Citera
2013-07-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nu är det en fotograf med stativ med i bild. Aftonbladet webb-tv?
Är det den du har som avatar så är det Expressen.
Citera
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
Sagts rätt många gånger, men det går inte att säga att någon är en knivmördare, knarklangare, skolfröken eller butiksbiträde på deras blick eller utseende ;-)

Du kan ganska lätt se på en människas ansikte i fall denne är psykiskt sjuk, har varit deprimerad under en längre tid etc. Det är rätt iögonfallande men behöver verkligen inte stämma överens på alla. Men ja kapten uppenbar, klart du inte se på någons ansikte att personen har en historia av mord bakom sig
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Klubben fortsätter att förneka, tycker detta borde leda till en Flashbackutredning om klubben
för helt klart försöker dom dölja något!

De hade all rätt att vara förtegna igår, så nära inpå dådet. Vi får hoppas att de börjar prata framöver.
Citera
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Taggningen var på fel person vilket det redan diskuterats flera gånger.

Källa på det?

Jag tror inte taggningen var på fel person, jag tror NE gick där bakom.
Polisen hade även blivit kallade till bordtennishallen INNAN det första knivdådet skedde.

Det är bara SSMT som försöker mörka att NE var där med dem, tror jag..
Citera
2013-07-08, 12:02
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Frågan blir då i vilken klubb GM är aktiv i? På den länkade bilden så syns det att han är aktivare än att bara vara en Facebooksupporter. Någon klubb är han aktiv i. Någon som kan identifiera sällskapet som GM tränar med om det nu skulle visa sig vara någon annan förening än Southside Muaythai?

det är SSMT på den bilden. och deras lokal.

värt att minnas är också den första uppgiften om thaiklubben som dök upp: https://www.flashback.org/sp44210243 och https://www.flashback.org/sp44210371 av medlemmen xabre, redan på sidan 11. han verkar ha helt rätt om killen. men stämmer det om klubben?
Citera
2013-07-08, 12:06
Medlem
karlinges avatar
Finns varken någon Hammerv*ld, m*mmel eller Estem*r i Varberg enligt Ratsit.

.
Citera
2013-07-08, 12:06
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som jag tidigare skrivit i tråden så är jag inte säker på att man tar DNA från en avliden person. Han kan ju inte bli dömd, och har heller ingen möjligheter att försvara sig.
Jo, dom tar DNA från döda. Till och med folk som inte ens har begått brott (självmördare) för att kolla upp det gentemot Linköping. Det sa Leif GW i tv.

Jag har då aldrig sett en bättre kandidat än denne gossen för Linköping. Allt verkar ju stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in