Citat:
Ursprungligen postat av
Mafiosos
Du tror att alla lag värvar Ronaldo, Messi, Bale och hela paketet? Faktum är att dom har värvat talanger som även större lag rykt i. Där det finns utvecklingspotential.
Okore, Diakite, Tonev, Mannone är iaf spelare jag tycker är bra värvningar för lag på den nivån. Även Redmond och RvW (som ryktades till flera storlag)
Jag är fullt medveten om att det inte är några toppspelare, men samtidigt kan dom tillföra mycket till laget. Det är alltid fint när klubbar som Aston Villa snappar upp spelare som blir otroligt bra, tex Benteke.
Det beror på hur man ser det, men det är nyttiga värvningar sett till rykten, plånböcker och ligaplacering. Alla kan inte köpa Bale.
Om vi tittar på hur mycket Sunderland har spenderat på värvningar de senaste åren:
2012/2013: 38 miljoner € (Fletcher, Adam Johnson, Saha, Graham)
2011/2012: 28 miljoner € (Wickham, O'Shea, Larsson, Wes Brown)
2010/2011: 29 miljoner € (Gyan, Sessegnon)
2009/2010: 46 miljoner € (Bent, Cattermole, Cana, M. Turner)
Så kan man iallafall se att dom:
1. Inte är rädda för att spendera pengar på "bra" spelare.
2. Har värvat betydligt mer attraktiva namn än de som har kommit hittills den här sommaren.
Nej, jag kan inte säga att jag är imponerad över Sunderlands SS hittills. Vem vet, dom kanske ror hem någon hyperintressant spelare innan nästa säsong men just nu är det väldigt mycket "meh".