2013-07-07, 21:08
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Du tror att alla lag värvar Ronaldo, Messi, Bale och hela paketet? Faktum är att dom har värvat talanger som även större lag rykt i. Där det finns utvecklingspotential.

Okore, Diakite, Tonev, Mannone är iaf spelare jag tycker är bra värvningar för lag på den nivån. Även Redmond och RvW (som ryktades till flera storlag)

Jag är fullt medveten om att det inte är några toppspelare, men samtidigt kan dom tillföra mycket till laget. Det är alltid fint när klubbar som Aston Villa snappar upp spelare som blir otroligt bra, tex Benteke.

Det beror på hur man ser det, men det är nyttiga värvningar sett till rykten, plånböcker och ligaplacering. Alla kan inte köpa Bale.

Om vi tittar på hur mycket Sunderland har spenderat på värvningar de senaste åren:

2012/2013: 38 miljoner € (Fletcher, Adam Johnson, Saha, Graham)
2011/2012: 28 miljoner € (Wickham, O'Shea, Larsson, Wes Brown)
2010/2011: 29 miljoner € (Gyan, Sessegnon)
2009/2010: 46 miljoner € (Bent, Cattermole, Cana, M. Turner)

Så kan man iallafall se att dom:
1. Inte är rädda för att spendera pengar på "bra" spelare.
2. Har värvat betydligt mer attraktiva namn än de som har kommit hittills den här sommaren.

Nej, jag kan inte säga att jag är imponerad över Sunderlands SS hittills. Vem vet, dom kanske ror hem någon hyperintressant spelare innan nästa säsong men just nu är det väldigt mycket "meh".
2013-07-07, 21:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Om vi tittar på hur mycket Sunderland har spenderat på värvningar de senaste åren:

2. Har värvat betydligt mer attraktiva namn än de som har kommit hittills den här sommaren.

Nej, jag kan inte säga att jag är imponerad över Sunderlands SS hittills. Vem vet, dom kanske ror hem någon hyperintressant spelare innan nästa säsong men just nu är det väldigt mycket "meh".

Vad är det för idioter som sitter och styr i dessa klubbar egentligen?

Ett par av värvningarna ser väl ganska bra ut men det är mycket pengar för mediokritet...
2013-07-07, 21:15
Medlem
Joves avatar
Citat:
Det beror på hur man ser det, men det är nyttiga värvningar sett till rykten, plånböcker och ligaplacering. Alla kan inte köpa Bale.

Det stämmer, men samtidigt är det väl att ta i en aning att kalla värvningarna du radat upp för imponerande. Bara för att en värvning teoretiskt sett kan bli lyckad gör det inte affären per automatik till imponerande.
Southamptons värvning av Gaston Ramirez är t.ex en sån jag kan klassa som imponerande, då hans rykte då var högre än klubbens, om man kan göra en sån jämförelse.
Kan väl säga samma sak om RvW till Norwich, men annars inte.
Med tanke på PL-klubbarnas oerhört stora plånböcker dessa dagar är det ju exakt det man kan förvänta sig av klubbarna i nedre delen av serien, varken mer eller mindre. (Snarare mindre i så fall)
2013-07-07, 21:22
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Du tror att alla lag värvar Ronaldo, Messi, Bale och hela paketet? Faktum är att dom har värvat talanger som även större lag rykt i. Där det finns utvecklingspotential.

Okore, Diakite, Tonev, Mannone är iaf spelare jag tycker är bra värvningar för lag på den nivån. Även Redmond och RvW (som ryktades till flera storlag)

Jag är fullt medveten om att det inte är några toppspelare, men samtidigt kan dom tillföra mycket till laget. Det är alltid fint när klubbar som Aston Villa snappar upp spelare som blir otroligt bra, tex Benteke.

Nej, har jag påstått det tycker du?

Det enda jag säger är att en värvning av Garrido eller Redmond är vad man kan förvänta sig på den nivån. Det gör inte värvningen till en imponerande sådan, vilket var vad jag vände mig emot från första början. Var du imponerad när WBA lyckades sno åt sig Mackan Rosenberg förra sommaren också?

Om Soton exempelvis lyckas sno åt sig Banega som det ryktats om är det en imponerande värvning. Mest tragisk förvisso, men dock imponerande, då han borde spela i ett bättre lag.
2013-07-07, 21:29
Medlem
kratans avatar
Nej tack till Zlatan till Madrid. Känns som om att det skulle vart upplagt för konflikter mellan CR7 och Zlatan då båda vill stå i rampljuset. Men det är bara vad jag tycker och tror, Vad tror ni? Skulle det funka med Zlatan i Madrid?

Sen kommer snacket med forwards upp. Skulle gärna se Suarez i den vita tröjan om han skulle skärpa sig och sluta skapa problem med sina lite konstiga beslut ibland hehe. Men jag tycker samtidigt att om Benzema hittar sin absolut bästa form då är han topp 5 anfallare i världen och det skulle man ju inte tacka nej till samt backup med en ung och hungrig Morata som mycket möjligt kan bli nya Raúl om han skulle fortsätta utvecklas.

PS Ursäktar om mina inlägg på något sätt är lite luddiga men det är ju faktiskt semestertider med lite alkohol inblandat så jag hoppas ni har överseende med detta i så fall. Over and Out
2013-07-07, 21:44
Medlem
Masingas avatar
Zlatan till Chelsea hoppas jag på! Sen förstår jag inte att Man C är påväg att köpa Negredo. Really Negredo??? Jävla sopan till tränare har inget att göra i en storklubb, kolla bara när han va i RM.
2013-07-07, 22:00
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Nej tack till Zlatan till Madrid. Känns som om att det skulle vart upplagt för konflikter mellan CR7 och Zlatan då båda vill stå i rampljuset. Men det är bara vad jag tycker och tror, Vad tror ni? Skulle det funka med Zlatan i Madrid?

Sen kommer snacket med forwards upp. Skulle gärna se Suarez i den vita tröjan om han skulle skärpa sig och sluta skapa problem med sina lite konstiga beslut ibland hehe. Men jag tycker samtidigt att om Benzema hittar sin absolut bästa form då är han topp 5 anfallare i världen och det skulle man ju inte tacka nej till samt backup med en ung och hungrig Morata som mycket möjligt kan bli nya Raúl om han skulle fortsätta utvecklas.

PS Ursäktar om mina inlägg på något sätt är lite luddiga men det är ju faktiskt semestertider med lite alkohol inblandat så jag hoppas ni har överseende med detta i så fall. Over and Out

Han har varit i Real i 4år nu och när var senaste gången han spelade på "den nivån" och höll den kontinuerligt. Enligt mig så är Benzema oerhört överskattad och snacket om att han är topp 5 på sin position vid toppform har ju nått nya nivåer genom åren. Börjar tvivla till att han har en sådan nivå då han aldrig visar det.
Senast redigerad av OG-lover 2013-07-07 kl. 22:12.
2013-07-07, 22:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatans primära mål är att vinna Champions League så han är nog beredd att samarbeta med CR7 för att nå det målet. Det var ju mera Messi som hade problem med att passa bollen till Zlatan än tvärtom och Real Madrid är en klubb som är van att ha många stjärnor att hantera.

Sedan vill han bli ihågkommen när han slutar att spela , och då är en sejour i Real Madrid bra för ryktet.
Även om man förvisso kan bli relativt sett större i en mindre klubb med mindre tradition så är det ändå för den totala karriären bra om man spelat med de största klubbarna.

Skall han bli hyllad av den engelska pressen så vore det bra om han valde Chelsea för att visa vad han kan innan han blir för gammal. I en idealvärld så skulle Zlatan hinna med att spela i både Real Madrid och Chelsea innan han lägger av. Vilket jag inte hoppas sker snart.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-07-07 kl. 22:38.
2013-07-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo

Okej imponerad av Sunderland kanske man inte är tidigare år, men iår har dom inte splashat ut mycket än. Mestadels free transfers. Men vi får se, Diakité är intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nej, har jag påstått det tycker du?

Det enda jag säger är att en värvning av Garrido eller Redmond är vad man kan förvänta sig på den nivån. Det gör inte värvningen till en imponerande sådan, vilket var vad jag vände mig emot från första början. Var du imponerad när WBA lyckades sno åt sig Mackan Rosenberg förra sommaren också?

Om Soton exempelvis lyckas sno åt sig Banega som det ryktats om är det en imponerande värvning. Mest tragisk förvisso, men dock imponerande, då han borde spela i ett bättre lag.

Jag tycker Redmond är intressant, har sett en del av han i ungdomslag och i championship. Men visst Garrido är väl inge spec. Inte imponerad av Rosenberg, men det är också en värvning som är nyttig och som breddar deras trupp.

Det är skillnad på en 20 årig ytter som har stor potential (Redmond) och Rosenberg (30 år på nedgång)

Lyckas Soton plocka in Banega, Wanyama eller Damaio som det snackas om är det riktigt bra. Det måste även du hålla med om. Sen har jag ingen åsikt om det är för dålig klubb eller inte för spelare. Det är jag inte inne på i denna diskussion.
2013-07-07, 23:11
Bannlyst
Han har kopplats samman med Real Madrid, Chelsea och Napoli för att nämna några klubbar. Men nu går Zlatan Ibrahimovics agent Mino Raiola ut och dementerar alla rykten om en flytt.

”Ibra kommer att stanna i Paris Saint-Germain till 100 procent”, säger han till italienska Corriere dello Sport.

Det har ryktats flitigt att Edinson Cavanis påstådda flytt till den franska huvudstaden skulle tvinga bort Zlatan. Det förnekar Raiola.

”Zlatan är perfekt för vem som helst att spela med. Han är en allroundforward och gör sina medspelare så bra de kan bli. Till och med jag skulle kunna göra mål med honom”, säger han. Ibra stannar alltså i PSG. Saftigt anfallspar med Z+Cavani
2013-07-07, 23:18
Bannlyst
Tottenham ska ha lagt ett bud för runt 140 miljoner kr på Jesé enligt Marca.
Nani ska också vara på G till AS Roma. ASR ska sälja Osvaldo för att ha råd.
Mario Gomez agent har bekräftat att hans framtid är i Italien.
Enligt ''Sunday people'' vill Liverpool ha Aly Cissokho från Valencia.
Napoli och Juve är båda sugna på Jovetic.
Ancelotti ska ha sagt åt ledningen att lägga ett bud på Mario Balotelli.
2013-07-07, 23:22
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Jag tycker Redmond är intressant, har sett en del av han i ungdomslag och i championship. Men visst Garrido är väl inge spec. Inte imponerad av Rosenberg, men det är också en värvning som är nyttig och som breddar deras trupp.

Det är skillnad på en 20 årig ytter som har stor potential (Redmond) och Rosenberg (30 år på nedgång)

Lyckas Soton plocka in Banega, Wanyama eller Damaio som det snackas om är det riktigt bra. Det måste även du hålla med om. Sen har jag ingen åsikt om det är för dålig klubb eller inte för spelare. Det är jag inte inne på i denna diskussion.

Jag vet inte om du läser vad jag skriver. Jag skrev ju precis det om Banega.

Visst, Redmond är intressant, men du kan väl inte tycka att det är så fantastiskt att just Norwich lyckats lägga beslag på honom?

En värvning kan vara nyttig utan att det är imponerande av klubben att lyckas värva honom.

Jag tycker vi lämnar det därhän nu. Din definition är att alla spelare som kan tänkas göra någon nytta i ett lag är en imponerande värvning. Jag tycker det krävs lite mer än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in