2013-07-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Visst, men det finns väl en anledning till att han tackade nej till Chelsea också. Där hade han knappast fått spela något. Men ja, den kan jag köpa.

Läs Sunderlands värvningar en gång till och tänk sedan efter om du tycker att "imponerande" är det rätta ordet. Mannone, DMK, Diakité, vad fan? Kan inte vara särskilt svårt att impa på dig.

Lyon var väl överlyckliga över att bli av med Lovren.

Aston Villa behöver allt annat än oprövade talanger, hur många "talanger" har dom tänkt rymma i en och samma trupp?

Garrido var ju på lån, har svårt att tänka mig att intresset var så stort kring honom, men en okej värvning. Redmond är väl också det en habil värvning.

Överlag är det väl värvningar man kan förvänta sig att nämnda lag ska göra.

Mannone är helt klart en bra målvakt, om du missat när han stått i Arsenal. Diakité antar jag att du inte sett en match med, helt klart en bra värvning.

Har ingen aning om Lyon var lyckliga eller ej, men faktum är att Lovren är en bra mittback som hade intresse från andra större klubbar.

Jadu, du eller jag är ju inte Paul Lambert, så det är väl upp till han och avgöra vilka åldrar och spelare han ska se sig efter? Transferfönstret är långt vi får se. Vilket som bra värvningar på pappret.

Redmond är en talang som haft intresse från flera klubbar och som spelat i mer eller mindre varje ungdomslag. Kan bli en bra spelare.

Många av dessa värvningar kan ses som bra med tanke på vilka klubbar det som sagt är.
2013-07-07, 16:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att få se Zlatan i Real Madrid tillsammans med CR7 vore en dröm.
Europas genom tiderna mest framgångsrika klubb skall givetvis Ibra spela i.
2013-07-07, 16:52
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Knappast kallt..Det är bara något som obildade svenskar tror....Det är kallt några månader på vintern..i övrigt är det ofta varmare än Västeuropa. Speciellt nu mitt på sommaren.

Visst är det kallt, Ukraina ligger t.ex. ganska långt söderut rent breddgradsmässigt, men det ligger samtidigt långt inåt landet vid ryska gränsen.

De har mycket riktigt ganska varma somrar men på vintern sticker temperaturen nedåt ganska rejält. Bara ett land som England är avsevärt varmare under vintermånaderna. Golfströmmen gör mycket.

Jag tror snarare att det handlar om att öststaterna har mycket pengar (oligarkeri) men de vet att de inte egentligen kan konkurrera med de stora klubbarna i attraktivitet, så därför har det blivit då att klubbar som t.ex. Shaktar får gräva fram duktiga brassar; sådana som ligger snäppet under de allra bästa (typ neymar som man aldrig haft någon som helst chans på). Och den typen av spelare attraheras förstås av höga löner och bra villkor. Med tiden har man väl byggt upp ganska goda kontakter och kunnande, och när latinamerikaner varit där tidigare blir det förstås enklare även för andra. Porto har ju t.ex. också bra scoutingverksamhet i latinamerika.
2013-07-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hur blir det med Bernand? varit tyst ett tag nu, kändes som att Shakhtar skulle presentera honom ganska snart, men det har inte blivit så. Jag är ganska säker på att han kommer ta Europa med storm! bättre spelare än Lucas trots allt, och 40-50% billigare.

Är det samma Bernard som Dortmund och Tottenham har varit intresserade av?
2013-07-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hur blir det med Bernand? varit tyst ett tag nu, kändes som att Shakhtar skulle presentera honom ganska snart, men det har inte blivit så. Jag är ganska säker på att han kommer ta Europa med storm! bättre spelare än Lucas trots allt, och 40-50% billigare.
Hur mycket har du sett av Bernard för att kunna vara så säker i ditt påstående?
2013-07-07, 17:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skapligt innermittfält om Sandro kommer tillbaka till gammal form, samma filosofi som i Corinthians när Paulinho spelade med slåttermaskinen Ralf och det blir succé.

Du har följt honom i Brasilien och kan gå i god för att det är ett bra nyförvärv? Det är annars typiskt Spurs annars att betala överpris för en hypad spelare som kommer från ett bra "mästerskap".
2013-07-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Visst är det kallt, Ukraina ligger t.ex. ganska långt söderut rent breddgradsmässigt, men det ligger samtidigt långt inåt landet vid ryska gränsen.

De har mycket riktigt ganska varma somrar men på vintern sticker temperaturen nedåt ganska rejält. Bara ett land som England är avsevärt varmare under vintermånaderna. Golfströmmen gör mycket.

Jag tror snarare att det handlar om att öststaterna har mycket pengar (oligarkeri) men de vet att de inte egentligen kan konkurrera med de stora klubbarna i attraktivitet, så därför har det blivit då att klubbar som t.ex. Shaktar får gräva fram duktiga brassar; sådana som ligger snäppet under de allra bästa (typ neymar som man aldrig haft någon som helst chans på). Och den typen av spelare attraheras förstås av höga löner och bra villkor. Med tiden har man väl byggt upp ganska goda kontakter och kunnande, och när latinamerikaner varit där tidigare blir det förstås enklare även för andra. Porto har ju t.ex. också bra scoutingverksamhet i latinamerika.

Nej, de gör det för att de har valt sin egna filosofi(satsa brasilianskt), satsa på en coach långsiktigt som Arsenal och United , satsa på stora talanger som sedan blommar ut till riktigt bra spelare. Och på så sätt nå framgång vilket de faktiskt har gjort. De har inget och göra med att de är medvetna om att de aldrig kommer utmana de största klubbarna på allvar. Anzhi, Zenit med flera är motpoler till Shakhtar.

Att bygga en sådan struktur som den klubben har gjort tar väldigt lång tid, kanske 10 år minst.
2013-07-07, 18:16
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att få se Zlatan i Real Madrid tillsammans med CR7 vore en dröm.
Europas genom tiderna mest framgångsrika klubb skall givetvis Ibra spela i.

Hade till o med jag velat se som hatar La Liga, men hade också velat se honom i Premier League. Dock håller jag på Arsenal och vill givetvis att dom ska vinna. Brukar följa det laget som Zlatan spelar i och jag unnar honom framgång. Real hade varit perfekt och med Ancelotti så kanske det kan bli verklighet!
2013-07-07, 18:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Absolut Premier League hade också varit häftigt gärna i Londonlagen Chelsea eller Arsenal men Real Madrid med Cristiano Ronaldo smäller nog högst. Fast jag vet inte det är som att välja mellan Maybach och Rolls Royce.

2013-07-07, 19:48
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Mannone är helt klart en bra målvakt, om du missat när han stått i Arsenal. Diakité antar jag att du inte sett en match med, helt klart en bra värvning.

Har ingen aning om Lyon var lyckliga eller ej, men faktum är att Lovren är en bra mittback som hade intresse från andra större klubbar.

Jadu, du eller jag är ju inte Paul Lambert, så det är väl upp till han och avgöra vilka åldrar och spelare han ska se sig efter? Transferfönstret är långt vi får se. Vilket som bra värvningar på pappret.

Redmond är en talang som haft intresse från flera klubbar och som spelat i mer eller mindre varje ungdomslag. Kan bli en bra spelare.

Många av dessa värvningar kan ses som bra med tanke på vilka klubbar det som sagt är.

Jo tack, jag har sett Mannone, menar du att han är bra per automatik för att han tillhört Arsenal? Jag tror säkert Sunderland-fansen är överlyckliga över att ha ersatt Mignolet med Mannone. Sen ifågasätter du om jag har sett Diakite men slår bergsäkert fast att spelare som Tonev, Bacuna och Helenius är bra värvningar. Spelare du ser varje vecka förmodar jag? Men nej, jag har inte sett Lazio speciellt ofta i år. Vid tidgare tillfällen när jag sett honom har han dock inte slagit mig som någon som kan ses som en "imponerande" värvning, även för ett lag som Sunderland. Möjligt att jag har fel på honom.

Jag förstår bara inte hur du resonerar. Menar du att klubbarna gjort det bra som lyckats sno kvalitetsnamn som Redmond, Garrido och Mannone framför näsan på storklubbarna? Eller vad är det som imponerar?
2013-07-07, 20:52
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur mycket har du sett av Bernard för att kunna vara så säker i ditt påstående?

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du har följt honom i Brasilien och kan gå i god för att det är ett bra nyförvärv? Det är annars typiskt Spurs annars att betala överpris för en hypad spelare som kommer från ett bra "mästerskap".

Paulinho är klass och en extremt duktig box till box-mittfältare. Han har exempelvis mycket mer fotboll (blick, mål, positionsspel etc.) i sig än Ramires, om man ska jämföra med någon liknande spelare i Premier League. Sedan kan man ju ställa sig frågande till om det är exakt vad Tottenham behöver. Men det är en annan diskussion.
2013-07-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jo tack, jag har sett Mannone, menar du att han är bra per automatik för att han tillhört Arsenal? Jag tror säkert Sunderland-fansen är överlyckliga över att ha ersatt Mignolet med Mannone. Sen ifågasätter du om jag har sett Diakite men slår bergsäkert fast att spelare som Tonev, Bacuna och Helenius är bra värvningar. Spelare du ser varje vecka förmodar jag? Men nej, jag har inte sett Lazio speciellt ofta i år. Vid tidgare tillfällen när jag sett honom har han dock inte slagit mig som någon som kan ses som en "imponerande" värvning, även för ett lag som Sunderland. Möjligt att jag har fel på honom.

Jag förstår bara inte hur du resonerar. Menar du att klubbarna gjort det bra som lyckats sno kvalitetsnamn som Redmond, Garrido och Mannone framför näsan på storklubbarna? Eller vad är det som imponerar?

Du tror att alla lag värvar Ronaldo, Messi, Bale och hela paketet? Faktum är att dom har värvat talanger som även större lag rykt i. Där det finns utvecklingspotential.

Okore, Diakite, Tonev, Mannone är iaf spelare jag tycker är bra värvningar för lag på den nivån. Även Redmond och RvW (som ryktades till flera storlag)

Jag är fullt medveten om att det inte är några toppspelare, men samtidigt kan dom tillföra mycket till laget. Det är alltid fint när klubbar som Aston Villa snappar upp spelare som blir otroligt bra, tex Benteke.

Det beror på hur man ser det, men det är nyttiga värvningar sett till rykten, plånböcker och ligaplacering. Alla kan inte köpa Bale.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in