2013-07-26, 18:26
Medlem
Nebulins avatar
Napoli har enligt El Mundo Deportivo nekat ett bud på 5,5 miljoner euro på Zuniga från Juventus. Det sägs att de vill ha 10 miljoner för honom. Personligen kan jag tycka att de borde släppa honom, kanske för någon miljon mera än nuvarande budet, då: 1. killen har ett år kvar på sitt kontrakt 2. Han vägrar förlänga 3. Han vill till Juventus.

http://www.football-italia.net/36821/napoli-turn-down-juves-zuniga-offer
2013-07-26, 18:48
Medlem
snillet_1s avatar
Maicon är helt klar för Roma nu, ett två-årskontrakt blev det. Han hade tydligen bara ett 1-årskontrakt med City?

Kolarov sägs gå till Juventus ifall City hittar en ersättare först. Intressant... Hur bra är denne Kolarov egentligen?

Edit: Tydligen enades City och Maicon om att bryta kontraktet.
2013-07-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kolarov sägs gå till Juventus ifall City hittar en ersättare först. Intressant... Hur bra är denne Kolarov egentligen?

Bra vänsterdoja för distansskytte, frisparkar och hörnor. Annars märks han nog inte så mycket, aldrig utmärkt sig vare sig offensivt eller defensivt när jag sett honom spela.
2013-07-26, 19:09
Medlem
Citat:
Maicon är helt klar för Roma nu, ett två-årskontrakt blev det. Han hade tydligen bara ett 1-årskontrakt med City?

Edit: Tydligen enades City och Maicon om att bryta kontraktet.

Jag brukar läsa lite ibland på Citys olika forum, svenska såväl som internationella och de flesta där brukar vara av åsikten att Kolarov är värdelös.

Knappast någon stjärnvärvning av Juventus.
2013-07-26, 19:21
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag brukar läsa lite ibland på Citys olika forum, svenska såväl som internationella och de flesta där brukar vara av åsikten att Kolarov är värdelös.

Knappast någon stjärnvärvning av Juventus.

Håller inte med. Fullt duglig ytterback med en grym vänsterfot. Jag gillar honom!
2013-07-26, 19:22
Medlem
Kolarov har en ruggig vänsterfot som gör att han kan smälla in en frispark då och då men annars har han inte varit någon större succé i Man City. Minns att Kalle Karlsson (som jag hävdar har mycket bra koll på Premier League då han ser i stort sett varenda match inklusive repriser av matcher som spelas samtidigt) tilldelade honom betyget 1/5 efter den gångna säsongen i sin blogg.
2013-07-26, 19:32
Medlem
snillet_1s avatar
Verkar vara blandade åsikter om Kolarov men hans vänsterfot är helt klart en sak som sticker ut hos honom. Jag tycker inte nödvändigtvis värvningen skulle vara fel av Juve, de saknar just den där typen av spetskompetens på kanterna. Duktiga löpare och solida bakåt, Licht och Asamoah, men de saknar spetsen.

Kolarov vore ett bra alternativ i vissa matcher.
2013-07-26, 19:50
Medlem
Citat:
Verkar vara blandade åsikter om Kolarov men hans vänsterfot är helt klart en sak som sticker ut hos honom. Jag tycker inte nödvändigtvis värvningen skulle vara fel av Juve, de saknar just den där typen av spetskompetens på kanterna. Duktiga löpare och solida bakåt, Licht och Asamoah, men de saknar spetsen.

Kolarov vore ett bra alternativ i vissa matcher.

Varför? jag tycker snarare Juventus behöver en ytter som kan göra sin gubbe. Vore inte Di Maria ett jävligt bra alternativ? nu verkar det förvisso som att han inte är till salu men han skulle passat som handen i handsken.
2013-07-26, 19:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Varför? jag tycker snarare Juventus behöver en ytter som kan göra sin gubbe. Vore inte Di Maria ett jävligt bra alternativ? nu verkar det förvisso som att han inte är till salu men han skulle passat som handen i handsken.

Grejen är ju att 3-5-2 kräver en väldigt speciell typ av yttrar. Di Maria kan ju ingenting om försvarsspel så han passar inte in.

Men ja, man behöver mer offensiv spets på kanterna. Det är dock väldigt få som kan kombinera ett någorlunda stabilt försvarsspel och bra anfallsspel därför vore Kolarov ett passande alternativ med sin vassa vänsterfot.
2013-07-26, 20:48
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Tror ni Luiz hamnar i Barca nu då?

http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2013/07/26/4145290/barcelona-prepare-29m-bid-for-chelseas-david-luiz?ICID=HP_HN_1
2013-07-26, 20:55
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Tror ni Luiz hamnar i Barca nu då?

http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2013/07/26/4145290/barcelona-prepare-29m-bid-for-chelseas-david-luiz?ICID=HP_HN_1

Man kan ju alltid hoppas men Goal är inte särskilt trovärdiga och det behövs nog mer pengar för att Chelsea ska bli intresserade.
2013-07-26, 21:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Vad är det senaste om Higuain? Det gick rykten igår om att Wenger gjorde ett bud i sista minuten så det kanske inte blir Napoli trots allt.

Marcelo på Twitter:

Citat:
"Pipita, Chori, Calleti. Three great friends and one shared destination. All the luck in the world 'bros'. I'll miss you."

http://www.marca.com/2013/07/25/en/football/real_madrid/1374783446.html
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-26 kl. 21:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in