2013-07-07, 21:09
Medlem
SithBoboSiths avatar
Någon kampsportare som kan svara på om man får tävla i t ex thaiboxning om man har hepatit?
Citera
2013-07-07, 21:10
Medlem
barnets avatar
Hur troligt är det att thai-klubben lägger upp foton på facebook etc om någon av deras grabbar precis skulle mördat och mördats några timmar innan?

Jag uppfattar Thai-spåret som jävligt svagt.
Citera
Medlem
De här dök precis upp på en polares status om de hela: "det var en thaiboxningsgala vid stenbrottet och denna killen var dopad och blev avstängd... har jag hört."

Edit: Och att en person från Magasinsgatan 13 (skippar namn då jag tycker de är orelevant) ligger på Sahlgrenska i Göteborg, vet dock inte om detta är pga dådet, men känns onekligen som det.
Senast redigerad av iowa88 2013-07-07 kl. 21:13.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stumpandin
Har ju samma kille på kortet här för 8timmar sedan så det kan man ju inte spika.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200520005983378&set=gm.6734555393 34738&type=1&theater

Det är den långe blonde vi misstänker, inte den korte.
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connyben
Jag bor precis där mannen blev skjuten och det är inget tvivel om att han sa "Jag har empati".... Han bad även poliserna att skjuta honom.
Säkerligen... Och polisen lydde och sköt honom, menar du?
Lägg ner!
Citera
2013-07-07, 21:11
Medlem
GM skall ha kopplingar till muay thai-klubben från Stockolm som var på thaifestivalen vid Varbergs stenbrott. Klubben övernattade i pingisklubbens lokaler på Lilla Drottninggatan inte långt från brottsplatserna. Emellertid, vad jag hört skulle GM inte tävla idag och han hade åkt till Varberg själv, inte tillsammans med klubben. Tydligen var det först en incident där "kompisar" till GM försökte få honom med sig på morgonen då de märkte att han betedde sig irrationellt. Han hade då dock sprungit iväg och senare hände det som framkommit i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stumpandin
Har ju samma kille på kortet här för 8timmar sedan så det kan man ju inte spika.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200520005983378&set=gm.6734555393 34738&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151525779863775&set=vb.595498774&typ e=2&theater
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungoBongo
GM hade väl troligen Hepatit eftersom tjejen i videon säger något om hepatit och ett vittne har sagt att han har skrikit att han har hepatit. Dom flesta som har hepatit i sverige är knarkare/missbrukare.

Sedan tycker jag gärningen är ganska talande för att han säkerligen var svårt sjuk och enligt vittnesmål så uppträdde han förvirrat.

Har förstått att du är psykiatrikärring vilka ofta inte ser saker ur ett logiskt perspektiv.

i tidningarna stod det ju att han skrek att han hade empati - inte hepatit? eller så hörde de fel känns ju lika luddigt att skrika att man har empati som hepatit...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad är skillnaden?

De flesta namn, inklusive Andersson och Pettersson och Lundström, har någon gång uppfunnits slash "tagits".

Skillnaden är väl den att namn som gått i arv genom generationer är mer svenska än namn som tagits under andra halvan av 1900-talet för att verka mer moderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ameretat
Jag tolkar det som svenska namn, då dom har tagits av svenskar och blivit patenterade i Sverige av patent och registreringsverket, det verkar inte heller finnas andra utomlands som har dessa namn.

Min tolkning kan vara fel, och om det är fel så ber jag om ursäkt

Något blir ju inte svenskt bara för att jag som svensk hittar på det. Det måste ju iallafall ha en folklig förankring och historia. Något som är och har varit en del av det svenska majoritetssamhället och inte något som några hittat på för att vara nutidsmänniskor.
Citera
2013-07-07, 21:12
Medlem
Troians avatar
Apropå Linköping-diskussionerna, finns det några juridiska möjligheter att DNA-testa honom? Jag menar, han är ju död så kan knappast bli dömd eller delgiven misstanke ändå - i händelse av eventuell träff.
Citera
2013-07-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
De här dök precis upp på en polares status om de hela: "det var en thaiboxningsgala vid stenbrottet och denna killen var dopad och blev avstängd... har jag hört."
Påverkad av "prestationshöjande"..
Citera
2013-07-07, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
i tidningarna stod det ju att han skrek att han hade empati - inte hepatit? eller så hörde de fel känns ju lika luddigt att skrika att man har empati som hepatit...
Han var ju helt borta i skallen och trodde väl att poliserna skulle backa lite för hepatiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in