2013-07-01, 12:24
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hur kommer det fungera emellan Neymar och Iniesta. De vill ju trots allt operera i ungefär samma ytor. Känns ju som att Iniesta kommer hamna väl långt ned om Neymar ska få springa där han vill.

Har också funderat lite på det. Men det kommer bli intressant i uppställningen nästa säsong. Om Thiago drar så kommer Fabregas få betydligt mer speltid, Xavi blir bara äldre och äldre och segare så han kommer nog behöva vila mer. Iniesta kan egentligen köra lite varstans i mittfältet med olika roller så det blir nog inte allt för problematiskt.

Nu när jag tänker efter hur anfallet ska se ut så håller jag faktiskt med C0w om att Sanchez ska spelas istället för Pedro. Han var mycket bättre än Pedro i slutet av säsongen.
Citera
2013-07-01, 12:58
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Har också funderat lite på det. Men det kommer bli intressant i uppställningen nästa säsong. Om Thiago drar så kommer Fabregas få betydligt mer speltid, Xavi blir bara äldre och äldre och segare så han kommer nog behöva vila mer. Iniesta kan egentligen köra lite varstans i mittfältet med olika roller så det blir nog inte allt för problematiskt.

Nu när jag tänker efter hur anfallet ska se ut så håller jag faktiskt med C0w om att Sanchez ska spelas istället för Pedro. Han var mycket bättre än Pedro i slutet av säsongen.

Pedro har varit katastrofalt dålig i typ 2,5 år på raken nu men ändå räknas ha som en given starter och inte tänker de på att sälja honom heller, han är untransferable.

Sanchez har varit bättre än Pedro sen han köptes in, men Pedro har ändå ett litet övertag (vilket säkerligen beror på att han är från La Masia). Sanchez verkar dock komma igång på riktigt nu, han vart ju Barcas bästa spelare i anfallet sen Messi skadade sig. Extra viktigt att Sanchez får fortsätta spela nu så att han håller i sin goda form.
Citera
2013-07-01, 12:58
Medlem
FuckDarkwingDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Sanchez borde vara given tillsammans med Messi och Neymar. Pedro är en bra löpare som inte får nåt vettigt utrett bara, han missar mål allt oftare. Medans Sanchez övertygar mer o mer i Barca nu.
Citera
2013-07-01, 14:05
Medlem
svulles avatar
Naturligtvis kommer Neymar bli en bra spelare i Barcelona. Utmaningen är att utnyttja honom rätt så han har möjlighet att nå sin fulla potential. Med dagens spelfilosofi kan det bli lite problematiskt då, som jag redan nämnt, Neymar gillar att peta och utnyttja sin otroliga snabbhet. Jag tror många luras av att han är mycket teknisk, och då tror per definition att han passar utmärkt i Barcelona.

Sanningen är ju den att Iniesta är navet i Barcelona, tillsammans med Xavi. Om Neymar får spela som han vill, så kommer han ta den yta Iniesta opererar i när han spelar där han ska. Visserligen kan Iniesta gå in lite i banan, men även Neymar vill gå in i banan.

Jag är ganska säker på att Neymar inte vill bli bytt rakt av med Villa och spela ren anfallare bredvid Messi. Har man studerat honom i Santos, nu i Confed. Cup och i Copan så vet man att det inte är så Neymar fungerar. Han vill få bollen rätt tidigt för att sedan driva framåt, och då ofta inåt.

I övrigt måste Neymar bli effektivare. Nu har han gjort en handfull riktiga klassmål i Confed. Cup, men faktum kvarstår att han bränner en hel del. Sen måste han lägga på sig några kilon och sluta slänga sig som en dominobricka.
Citera
2013-07-01, 17:31
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Glömde att han köptes in har inte sett Carvajal spela öht, så kan inte uttala mig om honom men kommer han vara given i startelvan från början eller?
I och med Arbeloas har varit en stor säkerhetsrisk i Reals spel och Carvajal kom med i Bundesliga best XI och gjorde 1 mål & 7 assister så är jag rätt säker på att han kommer peta Arbeloa.

Neymar gjorde förövrigt en bra insats under Confed. Cup. Var roligt att följa Brasilien.
Citera
2013-07-01, 19:49
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
I och med Arbeloas har varit en stor säkerhetsrisk i Reals spel och Carvajal kom med i Bundesliga best XI och gjorde 1 mål & 7 assister så är jag rätt säker på att han kommer peta Arbeloa.

Neymar gjorde förövrigt en bra insats under Confed. Cup. Var roligt att följa Brasilien.
Tycker Neymar bevisade att han håller mot även de bästa (Spanien framförallt).
Sedan så var Fred ett stort utropstecken under hela turneringen, riktigt vass i boxen
Citera
2013-07-01, 20:18
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Tycker Neymar bevisade att han håller mot även de bästa (Spanien framförallt).
Sedan så var Fred ett stort utropstecken under hela turneringen, riktigt vass i boxen

Japp fred är en tank. Men det var han ju i Franska ligan också. Han skulle passa i BPL.
Citera
2013-07-03, 12:41
Medlem
Nytt snyggt mål av Neymar. http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/tv-neymars-galna-mal-fran-mittcirkeln/
Citera
2013-07-05, 22:55
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
I övrigt måste Neymar bli effektivare. Nu har han gjort en handfull riktiga klassmål i Confed. Cup, men faktum kvarstår att han bränner en hel del. Sen måste han lägga på sig några kilon och sluta slänga sig som en dominobricka.

Det där överdrivna filmandet kommer det straffa sig direkt i La Liga eller skyddas han pga sin status?

Det känns som att domare överlag är dåliga på att se filmningar, visst är det svårt i stridens hetta men en spelare som t ex slänger upp armarna teatraliskt filmar ju eller förstärker kraftigt då den naturliga reaktionen på en fällning är att ta emot sig med händerna.
Citera
2013-07-06, 02:15
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Det där överdrivna filmandet kommer det straffa sig direkt i La Liga eller skyddas han pga sin status?

Det känns som att domare överlag är dåliga på att se filmningar, visst är det svårt i stridens hetta men en spelare som t ex slänger upp armarna teatraliskt filmar ju eller förstärker kraftigt då den naturliga reaktionen på en fällning är att ta emot sig med händerna.

Möjligen om det varit Premier League men de spanska domarna är i regel tämligen förlåtande med sådant.

Ja domare är usla på att se filmningar men oftast föregås avblåsningen av någon form av fysisk kontakt som spelaren sedermera förstärker så att en frispark i någon mening är motiverad även om spelaren faktiskt hade kunnat stå upp om han velat.

Detta vänder jag mig lite emot. Jag (personligen) tycker exempelvis att alltför många frisparkar döms ut när någon kommer upp i ryggen på en motståndare. Det har nått rent absurda proportioner när en spelare utan spelalternativ kan slänga sig och förvänta sig en frispark, "smart, rutinerat spel" säger kommentatorerna. Fan så heller säger jag. Det är skillnad på tufft och fult spel men gränserna tycks suddas ut vilket är synd.
Citera
2013-07-07, 19:28
Medlem
MisterMGMTs avatar
Bara jag som tror att Neymar kommer att spela som spjut med Messi bakom sig som nummer 10? Det är även i de positionerna både Neymar och Messi är som bäst.
Citera
2013-07-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Bara jag som tror att Neymar kommer att spela som spjut med Messi bakom sig som nummer 10? Det är även i de positionerna både Neymar och Messi är som bäst.
Känns väl inte direkt som Neymars bästa position?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in