2013-07-07, 17:57
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ja, det skulle vara riktigt pinsamt om en massa marginalare och arenaturister inte dyker upp.
Det skulle ju dock säga en del om allmänintresset om man inte lyckades sälja slut, men med tanke på att ni kör med "färre men värre" vilket inte bara är en osanning utan dessutom en pinsam devis så blir jag inte förvånad. Det är antagligen mer äkta att ha låga publiksiffror så man slipper alla marginalare..
2013-07-07, 17:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Är det nu bortförklaringarna och undanflykterna tar vid?
Skämt åsido, men visst fan är det ett misslyckande att inte sälja ut arenan vid en sån här match? Speciellt efter den aggressiva marknadsföringen från difs sida.
Bortförklaringar orkar jag inte med, men min åsikt är att de som endast dyker upp på en match gärna får stanna hemma. Hur publiksiffrorna står sig gentemot andra lag är även det något jag skiter fullständigt i.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Det skulle ju dock säga en del om allmänintresset om man inte lyckades sälja slut, men med tanke på att ni kör med "färre men värre" vilket inte bara är en osanning utan dessutom en pinsam devis så blir jag inte förvånad. Det är antagligen mer äkta att ha låga publiksiffror så man slipper alla marginalare..
Och varför skulle jag bry mig om allmänintresset? Är det någon form av 'matchen-i-matchen', vem som har bäst allmänintresse?

Förstår att det dock är viktigt för er trendkänsliga söderbor att ständigt försäkra er om att många gillar det ni gillar.
2013-07-07, 18:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Hur publiksiffrorna står sig gentemot andra lag är även det något jag skiter fullständigt i.

Det kan jag verkligen förstå.
2013-07-07, 18:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kan jag verkligen förstå.
Får jag fråga vad du personligen får ut av det hela? Vad för känslor uppfyller dig när du sitter och jämför publiksnitt? Eller är det bara i brist på övriga framgångar man måste hitta något att 'vinna'?
2013-07-07, 18:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Får jag fråga vad du personligen får ut av det hela? Vad för känslor uppfyller dig när du sitter och jämför publiksnitt? Eller är det bara i brist på övriga framgångar man måste hitta något att 'vinna'?

haha, där har du en poäng...det enda vi Bajare kan glädjas åt i nuläget är ju att vi har en jävla massa folk på matcherna.
2013-07-07, 18:09
Medlem
Citat:
Så du ser hellre att arenan är halvfull och stämningen avslagen på en premiär än att hela arenan kokar och att det är karnevalstämning?
2013-07-07, 18:14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Så du ser hellre att arenan är halvfull och stämningen avslagen på en premiär än att hela arenan kokar och att det är karnevalstämning?
Jag ser hellre att vi konstant har 10 000 på plats än 7000 ena matchen och 30 000 nästa. Som det är nu kan övriga 23 000 jippobesökare gott stanna hemma. Hur många Hammarby, BP och Aik lockar till sina matcher bryr jag mig inte om, har aldrig förstått vad den informationen skulle ge mig personligen.
2013-07-07, 18:15
Medlem
Den här länken är från 25/6 och då hade vi sålt över 15000.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/article17022695.ab
2013-07-07, 18:16
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabomm
Jag har hela tiden varit stensäker på att det blir slutsålt mot Norrköping, nu när marknadsavdelningen vaknat med reklam på stan och en kommande reklamfilm känns det högst osannolikt att så inte blir fallet.
Tror nog också att ni säljer ut arenan. Absolut inte omöjligt. Vet du ungefär hur många biljetter som är sålda? När dyker barometern upp på er hemsida?

Citat:
Bortförklaringar orkar jag inte med, men min åsikt är att de som endast dyker upp på en match gärna får stanna hemma.
Visst är det så!

Citat:
Och varför skulle jag bry mig om allmänintresset? Är det någon form av 'matchen-i-matchen', vem som har bäst allmänintresse?

Förstår att det dock är viktigt för er trendkänsliga söderbor att ständigt försäkra er om att många gillar det ni gillar.
Å ena sidan är det klar man som Bajare vill att vår premiär på vår arena ska slå eran premiär när det kommer till publikmängd, tryck, stämning etc. Men samtidigt bryr jag min inte nämnvärt hur många som kommer på er match. Jag vill dock att vår match mot ÖIS blir slutsåld; det är helt enkelt kul att se så många Bajare på en och samma plats.
2013-07-07, 18:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP

Å ena sidan är det klar man som Bajare vill att vår premiär på vår arena ska slå eran premiär när det kommer till publikmängd, tryck, stämning etc. Men samtidigt bryr jag min inte nämnvärt hur många som kommer på er match. Jag vill dock att vår match mot ÖIS blir slutsåld; det är helt enkelt kul att se så många Bajare på en och samma plats.

Det innebär ju tyvärr inte att 30 000 kommer sjunga eller ens applådera. Det kommer ju som vanligt vara kanske 5-6000 som sköter det.

Resten sitter och stirrar ned i sina smartphones.
2013-07-07, 18:33
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det innebär ju tyvärr inte att 30 000 kommer sjunga eller ens applådera. Det kommer ju som vanligt vara kanske 5-6000 som sköter det.

Resten sitter och stirrar ned i sina smartphones.
Smartphones är det som dödar svenskfotboll och inte bengaler! Så jävla irriterande när man ser folk sitta och blippa under matchen. Som du säger, det blir inte bättre stämning för det är 30.000 på matchen, de som skapar stämningen är de som är där ändå. Och för mig är det allt som räknas, sen är det ju skönt med mycket publik och då är det endast ur ett rent ekonomiskt perspektiv.
2013-07-07, 18:37
Medlem
Slog på Gnagets match lite snabbt och såg banderoller där det stod någonting med "konsertarena.. akustik", någon som har bild eller vet vad det stod på banderollerna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in