2013-07-07, 14:41
Medlem
Tomatos avatar
Jag har funderat på varför AJ inte ville uppge varför han lämnade IF. Att han är feg har jag förstått, så kan det vara så att han hämtade ett vapen? Och kanske bilen i samma veva? Sen har något hänt. Saknas någon person förutom IF, efter förra helgen, då det antytts att det fanns blod från 3 olika personer?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-07 kl. 14:46.
Citera
2013-07-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2237608-just-nu-ny-man-gripen

Visst måste han veta det, han vill bara inte avslöja det. Vad är det för WT-gäng som håller en kvinnomördare om ryggen?
Jag tror att det blir mycket svårare att få information när GM tillhör nazistiska kretsar. Om det var en blatte, då, hade han säkerligen suttit inne. Men kom igen fb-detektiver. Det handlar om en ung svensk tjej som med stor sannolikhet blivit mördad. Tänk på hennes familj och hennes barn. Var är ni duktiga fb:are som adolfhilter o vänner?
Citera
2013-07-07, 14:44
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Jag vet ett mord som skedde, det var långt ifrån planerat, men där användes det syra för att få bort kroppen.
Har man syra eller vet någon som har, och vill bli av med ett lik, så är det det förstajag hHade använt iaf.

Finns en hel del praktiska problem med att anvanda syra. Inget man haeller over ett lik direkt. Vore det sa planerar skulle det nog vara en renare brottaplats med.

O.T. Vet att det spekulerades om detta i fallet med Dan Schyman tidigt 2000-tal. Syra lr dynamit da det small kraftigt pa lokala soptippen vid forsvinnandet.

http://www.vf.se/nyheter/arvika/livstidsdomde-mordaren-%25E2%2580%259Dhan-dumpades-vid-gamla-skasasbron%25E2%2580%259D
Citera
2013-07-07, 14:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: 36-åringen berättar själv om mötet med småbarnsmamman
Hur många tusen fick han för den intervjun?
Citat:
Han vill inte i detalj beskriva vad de gjorde eller när han lämnade lägenheten, men ger sin bild av hur 23-åringen verkade må.

– Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen.
Vad fint, det passar ju perfekt att säga så om man vill få folk att tro på annan GM.
Citat:
Du har flera gånger tidigare varit våldsam mot kvinnor. Har du någon gång varit våldsam mot 23-åringen?
– Nej, absolut inte.
Vilken totalt onödig fråga.
Vad trodde journalisten att han skulle svara på det?
Citera
2013-07-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Alltså...

Nu har jag läst denna mening en massa gånger.. Vad är det han säger egentligen?
Eller är han bara felciterad av aftonbladet?

"Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen"

Vad menar han? Egentligen.

Hon kände sig alltså otrygg när han skulle gå, som i att hon ville att han skulle stanna.

Samtidigt ska hon ha insett att denna tuffa farliga säkra bilden av honom var falsk.
Men om hon insett detta falska i bilden av honom som någon som skulle kunna ge säkerhet
i from av beskydd p g a sin hårdhet, varför ville hon då att han skulle stanna?

Om han nu inte stämmer överrens med den fördomsfulla bild som ges av honom så
försvinner ju också hans roll som beskyddare. Så varför insinuerar han att hon ville
ha honom kvar i lägenheten?

Det är något med ordföljden som är fel. Ett logiskt felslut helt enkelt. En enkel lögn,
men ändå en lögn.

Med den brasklappen att AB skrivit fel på något sätt.
Var det inte att hon var otrygg och att hon ville att han skulle gå som sades först... Hur som. Han vill informera att han gått, att hon var orolig är för att vi skall misstänka barnets far han just bråkat med och retats med i telefon. Och tro att barnets far var på väg...
Troligen är han den sista som sett henne levande och vill skjuta över allas blickar på nån annan för att han saknar vettigt alibi, om han varit en riktig karl skulle han stått för vad han gjort, åtminstone kläckt ur sig när han gick om han inte har något att dölja...
Citera
2013-07-07, 14:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om journalisten inte hade frågat hade AB fått tusentals e-brev och telefonsamtal: "Varför frågade han inte om han har gjort det? "-
Citera
2013-07-07, 14:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur många tusen fick han för den intervjun?

Vad fint, det passar ju perfekt att säga så om man vill få folk att tro på annan GM.

Nej det är ju det det inte gör... Passar alltså.

Det saknas ett "inte" i den meningen för att det ska stämma.

Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske *INTE* som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen

Annars faller hela förklaringen till varför hon skulle känna sig tryggare med honom i närheten.
Citera
2013-07-07, 14:52
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte att hon var otrygg och att hon ville att han skulle gå som sades först... Hur som. Han vill informera att han gått, att hon var orolig är för att vi skall misstänka barnets far han just bråkat med och retats med i telefon. Och tro att barnets far var på väg...
Troligen är han den sista som sett henne levande och vill skjuta över allas blickar på nån annan för att han saknar vettigt alibi, om han varit en riktig karl skulle han stått för vad han gjort, åtminstone kläckt ur sig när han gick om han inte har något att dölja...

Naturligtvis är det så. Det är det han vill få fram. Men det blir fel när han säger som han gör.
Dom bästa bevisen på en konstruerad historia är dom små felen.
Citera
2013-07-07, 14:59
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
http://www.facebook.com/s*amaisin.omurch *=e verkar komma från halland och ha kontakt med de inblandade

Har han befunnit sig i Trollhättan förra helgen?
Senast redigerad av en-krokodil 2013-07-07 kl. 15:03.
Citera
2013-07-07, 15:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Har han befunnit sig i Trollhättan för helgen?
Känns det inte mer sannolikt att någon GM skulle besökt Halland om den personen skulle vara den nu senast anhållne?
Citera
2013-07-07, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Om svaret är ett av dessa två alternativ:
-Han körde bil därifrån
-Han körde motorcykel därifrån

...så är det nog bäst att inget minnas med tanke på bristen på körkort, han är ju trots allt HELT oskyldig enligt nämnde advokat och det är ju dumt att fläcka den bilden!

Är svaret detta:
-Han åkte med x därifrån
... så måste han ju "outa" nån ytterligare person (som dessutom kanske inte heller har körkort) och det kanske man vill undvika = också i detta fallet bra att inget minnas.

Det kan finnas fler bra skäl att inte minnas......
Snuten måste stoppa dig på plats om du kör utan körkort, så alla teorier om att dom kört utan körkort och skyddar sig själva av den grunden är ju helt befängt.
Citera
2013-07-07, 15:06
Medlem
MrBubss avatar
Har skrivit detta innan, men det tål att upprepas...
AJ har vid två tillfällen uttalat sig om vad som hänt. På sin sida på Facebook innan det raderades och i Aftonbladet och vid båda tillfällen har han lyckas undvika att visa empati, sympati och medmänsklighet för den försvunna mamman och hennes anhöriga.
Han vill ha förståelse för sig själv och sina anhöriga...

Visst är det underbart när känslokalla och egoistiska skitstövlar avslöjar sig själva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in