2013-07-07, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Kommande vecka känns avgörande för fallet, likhund, specialbåt och stor insats, hittas inget då kan det bli kallt ett tag tills någon stackars privatperson råkar på liket långt efter, som i Marina-fallet.Människor försvinner sällan helt, fast det händer. Syra tror jag inte på, som det spekulerats i tråden, låter allt för planerat i det fallet.
Jag vet ett mord som skedde, det var långt ifrån planerat, men där användes det syra för att få bort kroppen.
Har man syra eller vet någon som har, och vill bli av med ett lik, så är det det förstajag hHade använt iaf.
Citera
2013-07-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Sen skulle det vara intressant att få reda på vart han sov den natten!
Hemma hos mamma?
Jag fick PM i går från en person som sa att AJs mamma håller sin son hårt om ryggen och hon har inga problem att ge sin son alibi!
Någon som känner till mer om detta?

Med tanke på hur ofta hon figurerar i AJs liv så.. Hon är med på fylleresor, krökar med övriga trashet... Skulle tippa att hon är lika insyltad hon.
Citera
2013-07-07, 14:17
Medlem
karlinges avatar
Tycker det är befängt att dessa gossar ljuger för poliser, advokater och anhöriga i tron om att de ska gå fria för mord och att kroppen aldrig ska hittas. Med dagens teknik borde man faktiskt fatta bättre och i värmen som Västra Götaland upplever idag kommer förruttnelseprocessen dubblas och likhundar kommer sniffa upp kvarlevorna inom loppet av ett par timmar. Gissar på att GM är skakig just nu, fullproppad med lugnande och uppenbarligen botaniserar här på Flashback, då länkar verkar bli inaktiva kort efter de postats här. Lycka till ryggradslösa svin. Det går inte ens att skylla på invandringen i detta vidriga fall.

.
Citera
2013-07-07, 14:18
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Nytt namn som dykt upp för icke facebookanvändare:

KP https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971022_4998402965744_1743889331_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/603705_4854807415945_1618264966_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/601397_4587374530290_780351177_n.jpg

En väldigt hård man av att döma, både sett till kroppen och ansiktsuttrycken.

Om man kollar AJs videoklipp på YouTube där KP figurerar ser han inte alls ut som den hårda typen. Han till och med räddar en liten groda som AJ leker med. Han verkar vara en kille som egentligen är rätt skör mentalt och lätt blir utnyttjad av sådana som AJ. Får intrycket av att AJ med vänner gillar att driva med honom. Men det är ju bara en snabbanalys av en icke-psykolog.

Om det är som jag tror och det är han som är anhållen för medhjälp så vill det nog mycket till att han ska gola på AJ. Inte för vänskapens skull utan för att han är rädd för honom och vad som kan hända om han öppnar munnen. Möjligtvis kan hans samvete ta överhand men det är tveksamt. Rädsla är makt.

Om AJ dräpt/mördat IF (ingen vet ju det helt säkert) och utnyttjat sig av en eller flera vänner för att dölja brottet känns det som att hans vänner är oerhört lojala. Inte för att jag känner AJ men han verkar knappast själv vara av samma kaliber. Tror inte alls att han skulle vara lika lojal mot hans vänner om det skulle krävas. Tycker nog att de som håller honom bakom ryggen borde ge det en tanke.
Citera
2013-07-07, 14:19
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no16
Med tanke på hur ofta hon figurerar i AJs liv så.. Hon är med på fylleresor, krökar med övriga trashet... Skulle tippa att hon är lika insyltad hon.
Jag gillar inte att citera det jag får i PM men mamman ska tydligen ha skyddat AJ när det hade varit en skottlossning som han var inblandad i!

Med andra ord så har inte äpplet fallit så långt från trädet om nu mamman gillar att supa med sin son och dennes vänner!
Citera
2013-07-07, 14:22
Medlem
MankenTRs avatar
Har kollat lite djupare på alla kommentarer som jag anser vara AJ anhängare. Uppmärksammade att användaren Miggafrii försvarar AJ medan hon smutskastar PT.

PT och AJ pratades vid på telefon innan Id*a försvann. Kan det vara ett sätt att lägga fokus på att PT skulle vara GM när användaren i själva verket vet mer och kanske till och med väldigt detaljerat vad som hände den natten.

Allt började med den här kommentaren:
Citat:
Någon som vet om det hänt på Östra Margaretavägen ? Där blodspåren hittades ?

Känns väldigt uppgjort ut.

Citat:
P.T är heroinmissbrukare (ja, dom brukar ju vara väldigt stabila...)
kom nyss ut från behandlingshemmet, han har vid flera tillfällen hotat I.F till livet både under och efter deras förhållande samt misshandlat henne tidigare.

I samma veva försvarade användaren AJ när det skrevs om signalement på GM.

Citat:
Citat:
(Ursprungligen postat av SVKKK
På senaste facebook-bilderna är hårfärgen vad jag skulle kalla rost-färgad. Mer åt brunt än rött.)

Vet från en SÄKER källa (från en som är VÄN med P.T) att P.T är mörkhårig, runt 178-180 cm lång och har tatuerade armar. Detta framkom precis.

Citat:
I.F en bekanskapskrets där många är tatuerade lite varstans så att sätta potten på AJ med så svagt signalement är rätt far out med tanke på att var och varannan kille mellan 18-45 har nuförtiden fulltatuerade armar och 180 cm lång är en ganska vanlig siffra...
Citera
2013-07-07, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det var väl både yngre och betydligt äldre som bor i trappan. Låt oss säga att de som var ute kom hem 02.30-03.00, då hade förmodligen inget hänt än. De äldsta är säkert aldrig ute och eftersom det var helg kan andra varit i stugor mm. "Festfolket" vaknade sent och först när de skulle iväg och köpa frukost upptäcktes blodet, eller gå ut med sopor. Troligen finns inga hundägare i trappan iaf. Blodet upptäcktes väl vid 13.00-snåret? Men polisen kom dit först 2 timmar senare. Kan tänka mig att bebisen tagit sig ur spjälsängen och sysselsatte sig med att leta efter mamma, i kladdet.
Men det kanske inte var så mycket blod, som han antydde, krokodilen.
Krokodilen ska man då inte ens citera eller prata med, en av AJ's polare skulle jag tro.

Men blodet upptäcktes kl 12,så det blir tre timmar senare
Citera
2013-07-07, 14:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Har kollat lite djupare på alla kommentarer som jag anser vara AJ anhängare. Uppmärksammade att användaren Miggafrii försvarar AJ medan hon smutskastar PT.

PT och AJ pratades vid på telefon innan Id*a försvann. Kan det vara ett sätt att lägga fokus på att PT skulle vara GM när användaren i själva verket vet mer och kanske till och med väldigt detaljerat vad som hände den natten.

Allt började med den här kommentaren:

Känns väldigt uppgjort ut.

I samma veva försvarade användaren AJ när det skrevs om signalement på GM.
Varför diskuteras det signalement, som 180 lång, mörk med heltatuerade armar? Gick polisen ur med denna beskrivning när AJ anhölls i sin frånvaro? För det finns väl inga som helst vittnesuppgifter?
Citera
2013-07-07, 14:38
Medlem
Lavettens avatar
Problemet med människor som AJ och hans fans är att de samlas i en flock, en flock som är otroligt lojal, eftersom de utan denna inte vore någonting. Ingen frisk normalbegåvad människa vill ju vara i närheten av dem.

Men oavsett vad man tycker om dessa människor borde man kanske vara mer öppen för eventuellt annan GM. Allt lutar naturligtvis åt AJ men om det nu inte skulle vara det så sitter garanterat GM här och gottar sig åt att vi är trångsynta och fastnat för fel person.

Likväl att det finns flera alias här som vill leda oss från AJ så finns det desto fler som vill leda oss till honom.
Senast redigerad av Lavetten 2013-07-07 kl. 14:46.
Citera
2013-07-07, 14:39
Medlem
BoyGoneBads avatar
Alltså...

Nu har jag läst denna mening en massa gånger.. Vad är det han säger egentligen?
Eller är han bara felciterad av aftonbladet?

"Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen"

Vad menar han? Egentligen.

Hon kände sig alltså otrygg när han skulle gå, som i att hon ville att han skulle stanna.

Samtidigt ska hon ha insett att denna tuffa farliga säkra bilden av honom var falsk.
Men om hon insett detta falska i bilden av honom som någon som skulle kunna ge säkerhet
i from av beskydd p g a sin hårdhet, varför ville hon då att han skulle stanna?

Om han nu inte stämmer överrens med den fördomsfulla bild som ges av honom så
försvinner ju också hans roll som beskyddare. Så varför insinuerar han att hon ville
ha honom kvar i lägenheten?

Det är något med ordföljden som är fel. Ett logiskt felslut helt enkelt. En enkel lögn,
men ändå en lögn.

Med den brasklappen att AB skrivit fel på något sätt.
Citera
2013-07-07, 14:39
Bannlyst
Klurigt med länkar, kan de som först hittar för tråden intressanta länkar-sidor-bilder spara ner dem så vi kan slippa ofungerande länkar? Man kan ju spara "sidor" i Firefox som man kan scrolla runt i... Bara en tanke som under lättar för alla typ mod + användare...

I övrigt så fundera jag om nån har ett flödesschema över händelserna med klockslag mm, så man lättare kan plocka bort saker som inte kanske har ett värde för den slutliga lösningen? Smidigare kanske att hitta fel gm gjort, för misstag gör alla bara man hittar dem.
Citera
2013-07-07, 14:41
Medlem
MankenTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Varför diskuteras det signalement, som 180 lång, mörk med heltatuerade armar? Gick polisen ur med denna beskrivning när AJ anhölls i sin frånvaro? För det finns väl inga som helst vittnesuppgifter?

Gick igenom hela tråden och signalementet påstås som vanligt vara från en " hyffsat pålitlig" källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in