2013-07-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Detta vittne ska sett bilen på vägen mellan p49 och skjutbanorna. En mindre mörk bil. Det går inte att svänga in vid P 49 utan man måste köra upp från Råbäckssidan/skjutbanorna för att komma in på denna väg. En perfekt väg pga detta om man har ett lite udda ärende. Mot punkt 49 är vägen spärrad med ett antal stenbumlingar. Filten ska ha varit gul - inte röd.

Jag tror det är korsningen före. Vid info.skylten/gamla säk.centralen. Har motionerat i området mycket och svänger man in vänster vid säk.centralen så är det vanligt med rastande hundar.
Om det var MtGM som syntes där kan det förklara varför han inte ville knacka dörr i Råbäcken.
Det fanns någon artikel om det i NK eller NSD, det var en liten sökgrupp ledd av KJ.
Citera
2013-07-07, 10:22
Medlem
Nu har jag suttit o läst vad alla skriver,och polis o åklagare vet tydligen ingenting. Men är det konstigt.. ..förundersökaren,L*tt*.D*ni*ls var ju med när E*a.R*n* hittades mördad o hon missade ju kulhålet i hans huvud ??? Smart....Nej,nu tycker jag att dom tar o släpper ut stackars KJ o kollar andra iställetOch varför hittade dom inte blodspåren utanför dörren första gången dom var o gjorde husrannsakan där? Tycker hela skiten är upp o ner!! Många frågor om hur polis o alla andra skött det här fallet från första början
Senast redigerad av fimpen-68 2013-07-07 kl. 10:26.
Citera
2013-07-07, 10:37
Medlem
Så om nu KJ är oskyldig, vem har då begått brottet?
Eller har han varit så skicklig och städat bort allt och därför sitter lugn i båten?
Att han beskrivs som lugn förvånar mig inte då många med Asperger kan uppvisa ett stort lugn utåt men med de som de är trygga med en helt annan sida. Likaså om någonting går emot dem. Gick någonting emot mtGM och därför kom utbrottet eller har polisen och åklagarna helt snöat in sig på en person och inte tittat på andra?
Vad tror ni?
Citera
2013-07-07, 13:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag har ifrågasatt flera teorier i tråden vill jag minnas. Men din Black Dahlia teori är den jag sett mest frekvent på senaste och den som gjort mig mest fundersam. Varför har det varit din teori från början? Vad är det som pekar mot att det är förlagan? Ännu inte fått svar på det.

Ah, så kanske det var. Var många år sedan jag fördjupade mig i frågan så minnet är inte helt 100. Men jag vill minnas att folk inom polisen gav stöd till denna teori och beklagade att de inte hann göra något. Men visst, kanske det är bluff och båg.

Svårt att sluta förundras över din totalt oförstående attityd till jämförelser mellan styckmorden på VB och Black Dahlia. KJ har ett omvittnat intresse av att plåga och döda, både i verkligheten med djur som experimentoffer, på lek i airsoftsammanhang men även klart och tydligt uttalat detta i bekantskapskretsen. Han verkar föredra Deathmusic framför ballader och är säkert inte obekant med historien om The Black Dahlia - har sannolikt med intresse läst förövarnas excesser i grymhet och våld mot en ung, snygg kvinna som trotsar all beskrivning. Men du ser inget tema i detta som är jämförbart med vad som hände Vatchareeya Bangsuan med den lakoniska slutsatsen att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Short som inspirationskälla och förebild ? Är det din ärliga uppfattning och hur motiverar du den inställningen i så fall ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-07 kl. 13:17.
Citera
2013-07-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Svårt att sluta förundras över din totalt oförstående attityd till jämförelser mellan styckmorden på VB och Black Dahlia. KJ har ett omvittnat intresse av att plåga och döda, både i verkligheten med djur som experimentoffer, på lek i airsoftsammanhang men även klart och tydligt uttalat detta i bekantskapskretsen. Han verkar föredra Deathmusic framför ballader och är säkert inte obekant med historien om The Black Dahlia - har sannolikt med intresse läst förövarnas excesser i grymhet och våld mot en ung, snygg kvinna som trotsar all beskrivning. Men du ser inget tema i detta som är jämförbart med vad som hände Vatchareeya Bangsuan med den lakoniska slutsatsen att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Short som inspirationskälla och förebild ? Är det din ärliga uppfattning ?

Följer knappast tråden längre, så jag tar plats med en fråga :

Hur har det blivit bekräftat att KJ är djurplågare och att han under softair-spel låtsasplågar och låtsasdödar sina softairkamrater? För mig är detta "hott stoff" och absolut en sådan gissning som med tiden kan växa till verklighet här på fb.
Citera
2013-07-07, 13:21
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Svårt att sluta förundras över din totalt oförstående attityd till jämförelser mellan styckmorden på VB och Black Dahlia. KJ har ett omvittnat intresse av att plåga och döda, både i verkligheten med djur som experimentoffer, på lek i airsoftsammanhang men även klart och tydligt uttalat detta i bekantskapskretsen. Han verkar föredra Deathmusic framför ballader och är säkert inte obekant med historien om The Black Dahlia - har sannolikt med intresse läst förövarnas excesser i grymhet och våld mot en ung, snygg kvinna som trotsar all beskrivning. Men du ser inget tema i detta som är jämförbart med vad som hände Vatchareeya Bangsuan med den lakoniska slutsatsen att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Short som inspirationskälla och förebild ? Är det din ärliga uppfattning ?

- Vi vet inte hur många likheter det de facto finns mellan morden. De flesta mord har väl ett antal likheter med varandra.
- Vi vet inte med säkerhet att han har dödat sin hund
- Vi vet inte om han har ett intresse av att plåga och döda
- Airsoft spelar tusentals
- Death metal lyssnar tusentals på
- Vi vet inte vad KJ vet om Black Dahlia. Vi vet inte om han har läst den med intresse över förövarnas excesser i grymhet.

Jag säger inte att din teori är orimlig, även om jag personligen är tveksam, bara att vi
inte vet.
Edit: Sen förstår jag inte varför Pentagrammaton ska svara på de här frågorna hela tiden. Han vet lika lite/mycket om KJ som vi andra.
Senast redigerad av ME077 2013-07-07 kl. 13:35.
Citera
2013-07-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Följer knappast tråden längre, så jag tar plats med en fråga :

Hur har det blivit bekräftat att KJ är djurplågare och att han under softair-spel låtsasplågar och låtsasdödar sina softairkamrater? För mig är detta "hott stoff" och absolut en sådan gissning som med tiden kan växa till verklighet här på fb.
Du har rätt i det du säger...flera har sagt atthon plågat djur och ngn gick in här och sa att en person inom vården sagt att han flått fyra hundar. Sedan så menar en del att han dödat sin hund.
Kikar man på hans FB så finns inga sådana indikationer så ingen vet om detta ens stämmer. Det är nog hur det blivit en trådsanning.
Angående spel av att döda är att flera sagt att han har ett intresse av militär och vapen samt att han ska ha sagt att han skulle vilja veta hur det känns att döda ngn...detta är också talsägen och spekulationer liksom nästan allt i denna tråd.
Han har också gillat en film Wargames som går ut på att döda. Kika på den så förstår du vad jag menar.
Inte mkt har egentligen framkommit av fakta och vi liksom åklagarna har inte mkt bevis.
Citera
2013-07-07, 13:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
- Vi vet inte hur många likheter det de facto finns mellan morden. De flesta mord har väl ett antal likheter med varandra.
- Vi vet inte med säkerhet att han har dödat sin hund
- Vi vet inte om han har ett intresse av att plåga och döda
- Airsoft spelar tusentals
- Death metal lyssnar tusentals på
- Vi vet inte vad KJ vet om Black Dahlia. Vi vet inte om han har läst den med intresse över förövarnas excesser i grymhet.

Jag säger inte att din teori är orimlig, även om jag personligen är tveksam, bara att vi
inte vet.
Edit: Sen förstår jag inte varför Pentagrammaton ska svara på de här frågorna hela tiden. Han vet lika lite/mycket om KJ som vi andra.

Tycker det är rimligt att Pentagrammaton utvecklar grunden för sin absoluta uppfattning att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Beth Short som inspirationskälla och förebild eftersom den teorin är den enda jag sett som han/hon med märkbar irritation och emfas dissat så kategoriskt. Just den teorin i osedvanligt högt tonläge, men ingen annan. Det var anledningen till att jag för några inlägg sedan tyckte mig konstatera att jämförelsen mellan VB- och Short-morden tycks vara en öm tå hos Pentagrammaton och detta gav mig anledning att ställa frågor.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-07 kl. 14:07.
Citera
2013-07-07, 14:06
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Du har rätt i det du säger...flera har sagt atthon plågat djur och ngn gick in här och sa att en person inom vården sagt att han flått fyra hundar. Sedan så menar en del att han dödat sin hund.
Kikar man på hans FB så finns inga sådana indikationer så ingen vet om detta ens stämmer. Det är nog hur det blivit en trådsanning.
Angående spel av att döda är att flera sagt att han har ett intresse av militär och vapen samt att han ska ha sagt att han skulle vilja veta hur det känns att döda ngn...detta är också talsägen och spekulationer liksom nästan allt i denna tråd.
Han har också gillat en film Wargames som går ut på att döda. Kika på den så förstår du vad jag menar.
Inte mkt har egentligen framkommit av fakta och vi liksom åklagarna har inte mkt bevis.

Samma med detta att det ska ha droppat blod av en sack som bars ut fran hans lght.

Ok, hunden har avlidit o pappa kanske hjalper till for att KJ ar mycket ledsen.
KJ ar inte bra pa att halla ordning i lghten. Ok, pappa tar en sack till och stoppar i sopor och rensar ut i kylskapet t ex. Inte konstigt om det droppar fran den andra pasen da t ex.

Saker som kan vara enkla att reda ut blir nu gigantiska konspirationsteorier.
Citera
2013-07-07, 14:23
Medlem
highfives avatar
I dag har man sökt öster om Boden.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6885819
Citera
2013-07-07, 14:25
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Ja du har rätt, inga fakta har ju framkommit. Tänk om allt snack om djurplågeri etc är rena ramar lögner. Tänk om KJ innerst inne är världens snällaste, lugnaste och mest ickevåldsamma person. Tänk om hans "image" som vålds-/miltär-/krigsfantast bara är hans yta och särintresse. Tänk om han bara är en "wannabe-krigare", att jämföra med "wannabe-satanister". KJ är alltså i grund och botten inte av det rätta virket. Med tanke på hans (troliga) asperger kan detta "våldsintresse" få utåt sett orimliga proportioner. Vi vet inte.
Citera
2013-07-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Samma med detta att det ska ha droppat blod av en sack som bars ut fran hans lght.

Ok, hunden har avlidit o pappa kanske hjalper till for att KJ ar mycket ledsen.
KJ ar inte bra pa att halla ordning i lghten. Ok, pappa tar en sack till och stoppar i sopor och rensar ut i kylskapet t ex. Inte konstigt om det droppar fran den andra pasen da t ex.

Saker som kan vara enkla att reda ut blir nu gigantiska konspirationsteorier.
Mycket spekulationer på tråden, det blir svårt för dem som inte följer tråden monomant att veta vad som är så kallad trådsanning och vad som presenterats i pressen som fakta.

Om det påträffats blod i eller utanför den misstänktes lägenhet; nog borde väl det ha analyserats om det var mänskligt eller härstammande från djur, t ex hunden nu nämner?

(Snacket om det styckade husdjuret, hunden, är det fakta eller trådsanning?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in