Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Svårt att sluta förundras över din totalt oförstående attityd till jämförelser mellan styckmorden på VB och Black Dahlia. KJ har ett omvittnat intresse av att plåga och döda, både i verkligheten med djur som experimentoffer, på lek i airsoftsammanhang men även klart och tydligt uttalat detta i bekantskapskretsen. Han verkar föredra Deathmusic framför ballader och är säkert inte obekant med historien om The Black Dahlia - har sannolikt med intresse läst förövarnas excesser i grymhet och våld mot en ung, snygg kvinna som trotsar all beskrivning. Men du ser inget tema i detta som är jämförbart med vad som hände Vatchareeya Bangsuan med den lakoniska slutsatsen att mordet på VB inte på något sätt kan ha haft mordet på Short som inspirationskälla och förebild ? Är det din ärliga uppfattning ?
- Vi vet inte hur många likheter det de facto finns mellan morden. De flesta mord har väl ett antal likheter med varandra.
- Vi vet inte med säkerhet att han har dödat sin hund
- Vi vet inte om han har ett intresse av att plåga och döda
- Airsoft spelar tusentals
- Death metal lyssnar tusentals på
- Vi vet inte vad KJ vet om Black Dahlia. Vi vet inte om han har läst den med intresse över förövarnas excesser i grymhet.
Jag säger inte att din teori är orimlig, även om jag personligen är tveksam, bara att vi
inte
vet.
Edit: Sen förstår jag inte varför Pentagrammaton ska svara på de här frågorna hela tiden. Han vet lika lite/mycket om KJ som vi andra.