2013-07-07, 04:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Tänkte på en sak. Om nu A.J är släppt pga för lite bevis, hur kommer det sig att dom kan anhålla D.B för skyddande av brottsling, när dom uppenbarligen inte har någon brottsling??

Jag skulle gissa att den lagen, trots sitt namn, gäller så fort man ertappas med att undanhålla bevis och/eller på andra sätt förstöra en polisutredning.
Citera
2013-07-07, 04:55
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Kanske kan de få fram hur mycket bensin som fanns i tanken(när bilen "stals")

Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
om man kollar hans konto när han tankade senast osv? I vilket fall en förflugen tanke, kanske off-topic.

Eftersom han verkar ha andra bilar lär det vara svårt att veta vilka bilar han tankat när, på enbart kontouppgifter iallafall. Dessutom vet vi ju inte om bilen stått eller använts kontinuerligt. Förövrigt ser jag inte att det skulle vara jätterelevant just nu hur mycket bränsle som fanns i bilen.

Men visst. Var den så tom att någon av de misstänkta har stått och tankat några liter på söndagsmorgonen är ju det onekligen en antydan om något.
Citera
2013-07-07, 04:57
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
En god ide att sätta polisen på lite trafikstopp/undersökning av körkort & nykterhet där, en veckas tid då, så man slipper de slöddren ute på vägarna i fortsättningen! Kan kanske få en viss mildring av våld & skit då också! ;-)

Jag tror tyvärr inte sambandet mellan trafikbrott och den här typen av våldsbrott är så stort som du och polisen vill tro. Jag tror man vid en vägkontroll haffar många "fredliga alkolister" och "brats med oreggad racerbil" etc... Och jag tror många våldsverkare kan vara helt lagliga i trafiken, om de ens kör bil.

Förresten. En sak som jag inte vet om det nämnts, och som jag inte vet hur jag ska söka efter: Vilket färdmedel hade AJ på sin Sverige-semester? Borde han inte åtminstone åka dit på olovlig körning, om han körde?
Citera
2013-07-07, 05:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Personen som var vid platsen för bilbranden och tog kort och sa att det var varmt - när var han där, hur varmt var det och hur länge är det varmt?

Det var varmt både på måndag och tisdag. Hur varmt det var är svårt att säga. Om det brann natten mellan söndag och måndag så var det i alla fall 12 timmar ca innan jag kom dit. Jag kan inte bedöma tidpunkten, tyvärr.
Citera
2013-07-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Eftersom han verkar ha andra bilar lär det vara svårt att veta vilka bilar han tankat när, på enbart kontouppgifter iallafall. Dessutom vet vi ju inte om bilen stått eller använts kontinuerligt. Förövrigt ser jag inte att det skulle vara jätterelevant just nu hur mycket bränsle som fanns i bilen.

Men visst. Var den så tom att någon av de misstänkta har stått och tankat några liter på söndagsmorgonen är ju det onekligen en antydan om något.
Borde ju gå att kartlägga var AJ brukar tanka,och börja med att kolla övervakningskameror
Från just den macken?
Citera
2013-07-07, 06:21
Medlem
Kanske lite OT, samt ifall någon dragit upp detta tidigare i tråden så ber jag om ursäkt, så jobbar/jobbade väl dom flesta av dessa lirare på M*nkraft i V*st (http://www.m*nkraft.com/)? Läste nått tidigare i tråden att den brunna bilen stått på nån 40åring från Västerlanda innan han gav bort den eller liknande. Och firman är baserad just i Västerlanda.
Citera
2013-07-07, 07:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Behöver gräva om grunden - har någon en minigrävare?

Tråden har blivit ruskigt tråkig och förutsägbar! Jag borde gräva om grunden i trädgården istället. Är det någon som har en minigrävare till salu, ungefär som minigrävaren i bakgrunden på denna bild:

http://tinyurl.com/gravare
Citera
2013-07-07, 08:11
Medlem
Quarrels avatar
GT: Hund ska söka efter mamman i vattnet
Citat:
Hunneberg är ungefär 5000 hektar stort. Man kommer att utgå från de från skogsbilvägar i den ringväg som går runt berget.För att underlätta för frivilliga kommer det att gå bussar från Trollhättans centrum till Hunneberg.
Söket drar igång kl 12. SMHI:
Citat:
Högsommar

Lokala dimbankar tidigt under morgonen frampå dagen soligt och 22-26 grader
Ut och leta!
Citera
2013-07-07, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Pratade ida med sin pappa? eller var han där? är det någon som kollat av närmsta anhörighets kretsen?
Detta har redan klarlagts.
Ja, pappan pratade med id* och AJ runt midnatt.
Citera
2013-07-07, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Men snälla nån, har du hängt med i tråden? Om inte så kanske du borde läsa igenom den.
Allt i tråden är sant?
Det har inte framkommit någonstans att hon knarkar. Däremot att hon äter sin receptbelagda medicin, vad nu det är för medicin, det vet vi inte.
Citera
2013-07-07, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Någon som vet eller har någon teori om varför polisen även rubricerat ärendet som misstänkt människorov och inte endast dråp/mord?

Det bör ju finnas en anledning till denna valda brottsrubricering med tanke på allt blod som ska ha hittats i och i anknytning till lägenheten.
För att ingen död kropp påträffats
Citera
2013-07-07, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Verkar pågå ett litet krig här, om vem hon var, vilka släktingar hon har och hur många barn, med vem. Vem han var, vilka hans vänner, barn, familj är. Lägg ner!!! I min värld så handlar Flashback om vem som UTFÖRDE DET EV MORDET/BORTFÖRANDET! ALLA kan bättre än såhär. Kom igen nu! Hon kanske inte hittas vid liv, men hon kan hittas. Det vet jag.
Det måste inte stämma att hon kan hittas, har hon badat i syra så kommer hon inte hittas.
Då försvinner man för gott och det finns inga spår kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in