2013-07-06, 00:44
Medlem
BOs mobil har vi ngn info om den? Är den borta? Ngra uppgifter om sista samtal? Det är ju möjligt att det finns reggade samtal efter exet å farsan ringt?
Citera
2013-07-06, 00:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Klädbytetär väl inte så svårt om han har skinn/gortec ställ till mc:n? Det är väl bara att ta av kläderna, lägga dem i en plastpåse och dra på skinnstället. Eller åkte han i jeans och t-shirt?
Mc-hjälm på skallen så riskerar han inte heller att bli igenkänd.

Tror ni har rätt beträffande D.B och bilen. Han mötte upp för att ta kroppen i bilen. A.J tog mc:n. Tror inte dem åkte så långt för att dumpa dock. Skulle inte förvåna mig om dem bara åkte till bäveån (eller vad den nu heter). Rakt fram i stallbackarondellen (från brottsplatsen sett) mot vargön för att stanna vid nästa rondell på vänster sida och dumpa kroppen. Den vägen som inte leder någonstans i rondellen.

Då finns säkerligen BO:s dna inuti mc-stället. Vi kan alltid hoppas! Ev. mc-ställ till SKL, tack!
Citera
2013-07-06, 00:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
BOs mobil har vi ngn info om den? Är den borta? Ngra uppgifter om sista samtal? Det är ju möjligt att det finns reggade samtal efter exet å farsan ringt?

Det lär polisen ha koll på i sådana fall... eftersom det inte räkte för häktning idag så kan vi utgå från att polisen/åklagaren hittills har för lite på benen.

Utbrända bilen
Armbandet vid platsen
De märkliga beteendena hos både AJ och DB och myggan
Avsaknaden av troliga alibin

Finns en möjlighet att labbet inte hann analysera bilen mm nu innan häktningsförhandlingen och att de väntade på svar som de hade hoppats få att få idag. Samtidigt väntade nog sig åklagaren att få till en häktning idag eftersom hon inte valde att vänta till imorgon som var tidsfrist. Vild gissning sitter hon med ett stort glas rödtjut nu ikväll.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Japp, det var snabbaste, och den största vägen med mest trafik om man jämför med norra vägen runt berget eller över berget. Frågan är hur stor risk man vill ta och var.

Vill man åka "säkert" tar man stora vägen. Det är bara kriminella som tar småvägar nattetid..och rattfulla.
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Japp, det var snabbaste, och den största vägen med mest trafik om man jämför med norra vägen runt berget eller över berget. Frågan är hur stor risk man vill ta och var.
Om man vill undvika att dra uppmärksamhet till sig tar man nog motorvägen. Väldigt lite trafik vid den tiden och ingen tycker väl att det är nåt skumt med bilar där mitt i natten.
Citera
2013-07-06, 00:49
Medlem
bagarn29s avatar
Tänker mig Hullsjön eller Igelsjön som tänkbara dumpningsplatser. Sedan nedre vägen runt berget förbi Kvarnsjön och upp till bilbrandplatsen.
Är det möjligt att snedda över terrängen därifrån till DBs bostad?
Citera
2013-07-06, 00:50
Medlem
panzertaxs avatar
Vill man undvika uppmärksamhet ser man till att inte droppa blod i trapphus.
Eller få stulna bilar i sin bekantskapskrets.
Eller skriva märkliga saker på fb o bloggar.
Citera
2013-07-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bembs
Många hakar upp sig på att han inte har körkort och kör bil/Mc ändå. I trestadsområdet så är det väldigt vanligt. Har ett flertal kompisar som aldrig har tagit kortet och dom kör bil dagligen.

En god ide att sätta polisen på lite trafikstopp/undersökning av körkort & nykterhet där, en veckas tid då, så man slipper de slöddren ute på vägarna i fortsättningen! Kan kanske få en viss mildring av våld & skit då också! ;-)
Citera
2013-07-06, 00:51
Medlem
Citat:
Är det en så stor risk nattetid???
Citera
2013-07-06, 00:53
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänker mig Hullsjön eller Igelsjön som tänkbara dumpningsplatser. Sedan nedre vägen runt berget förbi Kvarnsjön och upp till bilbrandplatsen.
Är det möjligt att snedda över terrängen därifrån till DBs bostad?
Tror det är bilvägen som gäller om man inte har fallskärm med sig.
Hullsjön är jag tveksam till, den är väldigt sumpig och maxdjupet är väl en meter eller nåt.
Edit: Fel av mig, enligt wikipedia är den 1,20 meter djup.
Senast redigerad av ab12 2013-07-06 kl. 00:59.
Citera
2013-07-06, 00:56
Avslutad
Jag tycker inte att blodspåren i trappan såg så "farliga"ut på videon. Och blodsdropparna ser ut som från en mindre blödning t ex näsblod, inte som att blod runnit från en svårt skadad kropp.

En teori kan vara att i-a och AJ börjar bråka efter tfnsamtalet med PT och i-a åker på ett antal smällar och börjar blöda. AJ, som antagligen känner till i-as sjukdom, blir rädd att hon ska dö och ringer DB för att få skjuts till sjukhus. I-a halvt går, halvt släpas ner till bilen. I-a är rejält skadad och avlider. AJ och DB står med ett lik på halsen och AJ övertalar DB att hjälpa honom med att sopa igen spåren. Han vet att han åker dit rejält med hans trackrecord.
Citera
2013-07-06, 00:57
Medlem
Tänkte på det att om A.J har ringt D.B på natten så är det ju tyvärr så att det är inga stora konstigheter i det heller. som sagt är dom ju bästa vänner.
Misstänker ju i och med det att även om polis har fått sådana uppgifter så kanske bevisbördan är
för liten.
Det enda riktiga beviset jag kan tänka mig existerar som är riktigt tungt är ju eventuell hudskrap
under offrets naglar. väldigt svårt att ge någon som helst förklarning på och kan även vara orsak till
bortförandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in