2013-07-06, 13:26
Avslutad
Har jag fattat rätt,? Den som sitter nu 37åringen. Greps i husransakan hos DB? Fast det är inte DB?
Citera
2013-07-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det känns dock, ursäkta fördomen, inte som om det är intelligenseliten vi har att göra med.

Har mycket svårt att se att de har satt sig ner i lugn och ro och funderat ut en strategi eller plan, typ vi gör så här med liket, på platsen X där sannolikheten för upptäckt är låg, på platsen Y ställer vi bilen som vi tänder eld på. Så här vi gör vi med alibi, bla bla, du åker hit, jag säger detta på facebook blabla..

Allt känns mer som "hoppsansa, här har vi ett lik, hoppsan, här sölade vi blod i trapphuset, hoppsan, var slänger vi väck denna nudå?. Hoppsan, min bil blev stulen - och uppeldad - men jag väntar 3 dagar med att skriva något om det på fb. Hoppsan skrev jag något tokigt på fb, det måste jag ta bort. Hoppsan kunde allmänheten läsa min fb, det var ju lite synd då jag lagt ut bild på pistol o knogjärn. Hoppsan å på bloggen en annan bild med gevär också. Hoppsan jag skulle visst inte skriva på flashback, bättre o vara tyst. Hoppsan bloggen kunde ha bevis, den stänger vi ner"

Det är mycket hoppsan över dessa nissar/nissor, å andra sidan krävs det väl det för att ens hamna i en sådan livssituation.

Hahaha, tack för ett gott skratt mitt i misären.
Hoppsansa...
Men du har ju så rätt. De verkar ju inte så jävla skarpa som sagt.
Men som ngn också kommenterade så har polisen ändå inte tillräckligt med bevis, och det är ju förjävligt.
Samtidigt som de är jävligt skruvade så är de nog vana vid liknande grejer, då de inte är guds bästa barn liksom.
Citera
2013-07-06, 13:30
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Har inte hängt med riktigt i tråden, men man kan nog vara rätt säker på att polisen kollat allt som går att kolla runt telefoner och bil/ar. Kanske kan de få fram hur mycket bensin som fanns i tanken(när bilen "stals") nu när ägaren sitter. Om man nu antar att A.J är skyldig(verkar klart troligast) så tror jag att han är den drivande i alla sammanhang. Därför tror jag att om någon åkt runt med mobilen så är det någon av de "underlydande".

Att få fram hur mycket bensin som fanns i tanken lär nog bli gaaaanska svårt att få bekräftat bortsett från uppgifter från D.B.
Nu är det dock inte han som sitter f.n
Citera
2013-07-06, 13:37
Avslutad
Här låter det som det är DB men kan ju vara nån som vart hemma hos honom

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1809126-nytt-anhallande-i-trollhattefallet
Citera
2013-07-06, 13:39
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Att få fram hur mycket bensin som fanns i tanken lär nog bli gaaaanska svårt att få bekräftat bortsett från uppgifter från D.B.
Nu är det dock inte han som sitter f.n

Okej,får erkänna att jag tappat tråden. Fast om man kollar hans konto när han tankade senast osv? I vilket fall en förflugen tanke, kanske off-topic.
Citera
2013-07-06, 13:41
Medlem
Bearforceones avatar
Vem fan sitter nu anhållen om det INTE är D.B? Det börjar bli ganska rörigt att hålla koll på alla dessa söndertatuerade untermenschen i A.Js vänkrets! Ja ja, får man hoppas på att polisen rörde om i grytan lite med alla husransakningar.
Citera
2013-07-06, 13:42
Medlem
Kan någon som är lite insatt i polisarbete berätta vad dom får ut av att säga detta
Citat:
- Vi vill ha vissa reaktioner och det hoppas vi kunna få genom detta nu, säger Urban Svan, kommissarie i beredskap vid länskriminalpolisen i Västra Götaland, till Aftonbladet.
Låter ju väldigt korkat..
Citera
2013-07-06, 13:43
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2236886-anhallen-efter-husrannsakan-i-trollhattan
"Sent i går kväll beslutade polisen att göra en husrannsakan på en adress i Trollhättan. I bostaden befann sig den man som nu sitter anhållen misstänkt för skyddande av brottsling."
Det var inte hemma hos DB dom var.
Nu är det bara att tippa på vem som helst i AJ:s bekantskapskrets...
Pat*iC He*mansson?
K*istian Pe*sson?
Citera
2013-07-06, 13:44
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kan någon som är lite insatt i polisarbete berätta vad dom får ut av att säga detta

Högst korkat ja, låter som dem inte vet ett skit och fumlar sig fram. Skrämmer folk till att prata, beslagtar saker men det ger inget. Tro mig detta kommer nog inte leda till ett enda åtal då alla skyddar alla.
Citera
2013-07-06, 13:51
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Kikat lite på omtalade bloggen... En sak lurar jag på...

Får en väldigt stark känsla av att innehavaren av den och BO's sk "bästa vän fast de inte hörts den sista månaden" ,DSN, är systrar... Någon som vet..?!

Dom är inte riktiga systrar vad jag förstått men alla vet väl hur det brukar vara med folk av samma skrot och korn.
Citera
2013-07-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros

Tror det betyder "skrämma skiten ur dom som vet nått" typ.

Allt berättar dom inte för pressen. Dom vet mer än dom berättar.
Citera
2013-07-06, 13:52
Medlem
sleipner8s avatar
Det finns en person som är vän med AJ på fejjan som jag och fler inte kan hitta någonting om!
Denne har otroligt skumma bilder i sin profil!
Någon som känner till Br*nd Rors*hac* (ach)
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-06 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in