2013-07-06, 19:49
Medlem
von_Ss avatar
Jag hatar också det *trådpoäng fbnzz* är turboneger.. obdskapt är skitbra? Ett av mina första favoriybabf. Fast lyssnar på anal cunr bi.

Styvbel pga jag skriper från telifon och drucvit 598 bira
Citera
2013-07-06, 20:00
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag hatar också det *trådpoäng fbnzz* är turboneger.. obdskapt är skitbra? Ett av mina första favoriybabf. Fast lyssnar på anal cunr bi.

Styvbel pga jag skriper från telifon och drucvit 598 bira

Hahah va i helvete!
Återkom imorgon runt lunchtid med hur du mår!

np: Arckanum's nya släpp.
Förvånansvärt bra måste jag säga. Det låter Arckanum. Alltså något jag alldeles strax kommer tröttna på.
"Fran Marder" och "Kostogher" regerar.
Citera
2013-07-06, 20:20
Medlem
Astrofaess avatar
NP: Grave - Winds of Chains

Detta, mina herrar, är riktigt pursvensk dödsmetall som den ska spelas!
Citera
2013-07-06, 21:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
NP: Grave - Winds of Chains

Detta, mina herrar, är riktigt pursvensk dödsmetall som den ska spelas!

Mjodå, nog är Grave klart ett band med fina grejor i bagaget. Debuten är ju högst klassisk och även efterföljande måste jag säga jag gillar skarpt.
Grave har även lyckats med bedriften "Det fulaste omslaget i världshistorien inom Death Metal".. Detta gäller plattan "Hating Life", som inte bara är en dålig platta utan också innehar det omslag den har. Det blir en win-win på den. Man bör äga den bara därför.

Ondskapt - I Kristi skugga
Kvällen är tillägnad den här plattan helt enkelt.
Citera
2013-07-06, 22:31
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Mjodå, nog är Grave klart ett band med fina grejor i bagaget. Debuten är ju högst klassisk och även efterföljande måste jag säga jag gillar skarpt.
Grave har även lyckats med bedriften "Det fulaste omslaget i världshistorien inom Death Metal".. Detta gäller plattan "Hating Life", som inte bara är en dålig platta utan också innehar det omslag den har. Det blir en win-win på den. Man bör äga den bara därför.

Ondskapt - I Kristi skugga
Kvällen är tillägnad den här plattan helt enkelt.

Jag är inte välbekant med hela katalogen när det gäller Grave, men det omslaget var ju inte vidare fagert. Såg ut som ett konvolutet till något sämre Playstation-spel från senare hälften av 90-talet. Ondskapt är ju dock inte fy skam!
Citera
2013-07-07, 00:11
Medlem
Pentagrammatons avatar
Jag vet inte varför, men jag är helt oförmögen att uppskatta Ondskapt. Jag har verkligen försökt om och om igen men jag kan inte fastna för musiken. Jag vet att jag egentligen borde tycka om det då alla bandets aspekter är helt i linje med vad jag vanligtvis tycker om, men det går bara inte.

NP: Satanic Warmaster- Eaten By Rats
Är det bara jag som slår på BM/DM trots att jag egentligen inte är sugen på att lyssna på det bara så jag inte ska gå OT när jag skriver i tråden?
Citera
2013-07-07, 00:22
Medlem
monolithics avatar
Hade det gällt skivomslag i allmänhet och inte bara dödsmetall hade ju Fates Warning - No Exit kvalat in rätt lätt, bra fult omslag på en grym skiva.

Vad gäller Ondskapt äger jag bara debuten som helt klart är en bra skiva, speciellt "II" är ett riktigt mästerverk. Har väl aldrig riktigt fastnat i den svenska "worship him"-vågen så har inte orkat hålla mig uppdaterad dock. Har för mig att Dödens Evangelium inte vart så prisad när den släpptes men nuförtiden verkar ju folk älska plattan så kanske borde kolla in den ändå.

NP: My Dying Bride - As the Flower Withers
Mer necro än Ondskapt!
Citera
2013-07-07, 00:22
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Är det bara jag som slår på BM/DM trots att jag egentligen inte är sugen på att lyssna på det bara så jag inte ska gå OT när jag skriver i tråden?
hahaha, nej det är du absolut inte, jag gör likadant!
Man kan ju inte bara hitta på att man lyssnar på något

Men nu skiter jag i den mentala regeln för jag kollar på Sigur Rós livestreamat ifrån Roskilde!
Citera
2013-07-07, 01:30
Medlem
Zartazas avatar
Plaga - Trąby Zagłady Cz.II

Jag börjar gilla Polen mer och mer. Tycker att de flesta band jag lyssnar på som kommer därifrån är riktigt bra.

Mgla ska ju spela i Bergen den 29:e augusti på Beyond The Gates. Är det någon som ska dit?
Citera
2013-07-07, 12:21
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Hahah va i helvete!
Återkom imorgon runt lunchtid med hur du mår!

Mår halvdant. Av min lukt att döma är jag död. Var på svensexa igår, lustigt nog är den lycklige en gitarrist vars band nämnts här i tråden. Jag drack över ett tusen liter alkohol.

Det jag försökte få fram var nog att Ondskapt är bra, ett av de första Black Metal-banden jag lyssnade mig fördärvad på. Nu var det nåt år sedan dock men jag är inte den som är den utan sopar på några låtar nu.

NP: Ondskapt - Djävulens ande
Citera
2013-07-07, 12:27
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

Riktigt grym låt! Carelian satanist madness är i min mening bland de bästa bm-albumen som finns!
Citera
2013-07-07, 18:23
Medlem
ToMegaTherions avatar
Soft Machine - Slightly out of time
vet att det inte är så mycket metal över det, men vad som däremot är väldigt bra för själen är att variera sig lite! Jazzrock ist Krieg!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in