Citat:
Ursprungligen postat av
kaffeoteegott
Jag skrev ju att det som sen hände, lika gärna kan ha gjorts av den som i så fall skadat/dräpt I*a.
Alltså fört bort henne i denna stulna bil, osv, bränt bilen,osv.
men ska nog inte uttala mig mer då jag märker att jag inte har förmåga att uttrycka mig tydligt.
Vill inte på något vis försöka försvara eller ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker A.J verkar vidrig som person angående hans "historia,mm och att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg
I vilken ordning skulle i så fall allting ha skett? Mordet/dråpet först, sedan stölden eller tvärt om? Att först döda en människa, för att sedan åka ut i ingenmansland för att stjäla en bil och åka tillbaka, lasta kroppen, dumpa den någonstans, bränna bilen och tillbaka igen. Känns inte särskilt sannolikt.
Enda chansen att det händer är att det är väldigt välplanerat. Att man vet exakt hur man ska göra allt för att det ska gå snabbt och smidigt. Först stjäla bilen, åka till I*a, mörda henne, dumpa kroppen, bränna bilen, åka hem. Men då kommer ju såklart frågan: Vad är motivet för mordet, vem skulle vilja mörda I*a och varför?