Citat:
Ursprungligen postat av
zonzon
Personligen har jag svårt att tro att det ligger någon som helst planering bakom, det här handlar om personer som på sin höjd klarar av att planera ett byte av oljefilter o liknande. Oftast agerar de på rena instinkter, vanligtvis rätt låga sådana och det handlar det troligen om i det här fallet. Då de försöker sopa igen spåren efter sig lämnar de en liten godispåse av bevis efter sig.
Jag menar inte att det är så planerat, utan menar att om det fanns flera personer i lägenheten,under kvällen/natten (som nämnts tidigare i tråden) och något hänt senare efter A.J gått, så kanske personen desperat tänker: "hur fan tar jag mig ur detta" och kommer just instinktivt på att försöka skylla på nån annan, händer väl att gärningsmän gör det. (skyller ifrån sig alltså). Krävs det så mkt planering att stjäla en bil? och efter om detta gjorts, så kan väl allt som hänt därefter, likaväl vara gjort av nån som av ren "instinkt" bara försöker komma undan.
Jag förstår att jag kan ha helt fel, men var bara en tanke, som sagt.
Hoppas dock verkligen att "godispåsen" gör att de hittar den/de skyldiga snart.
Vill inte på något vis försöka ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg