2013-07-06, 19:34
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Vips försvann senaste inlägget:P

Jösses, en desperat, nervös och psykopatisk människa är smått osäker verkar det som.
Citera
2013-07-06, 19:36
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte sagt att blodet är identifierat. Däremot har en fågel viskat i mitt öra att tre personers blod har hittats.

Spännande ornitologen!

Då får vi hoppas att vi får veta mer snart, stod väl någonting om att svaren från SLK är på gång.
Citera
2013-07-06, 19:37
Medlem
Chirpas avatar
Så bekant till de bägge som tråden har som huvudmisstänkta är nu anhållen för Skyddande av brottsling.
Vad kan han tänkas ha gjort då? Och varför har de blandat in honom? Att bara låna ut en lägenhet eller bil eller annat är inte tillräckligt väl? Krävs väl ett mer aktivt deltagande än så.
Är det han som tänt på bilen medan de andra två rötäggen har gömt I*a?
Eller har han blivit skickad att städa?
Hur som haver så lär han väl sjunga om man tolkar er andra som känner honom rätt?
Citera
2013-07-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Det krävs nog mer än planering för att kunna stjäla en bil, speciellt en "nyare" bil. Att sedan den stulna bilen hittas utbränd inte långt ifrån brottsplatsen känns väl också lite misstänkt? Vem stjäl en bil bara för att köra iväg den och elda upp den? Vill man bränna bilar kan man lika gärna göra det på plats?

Jag skrev ju att det som sen hände, lika gärna kan ha gjorts av den som i så fall skadat/dräpt I*a.
Alltså fört bort henne i denna stulna bil, osv, bränt bilen,osv.
men ska nog inte uttala mig mer då jag märker att jag inte har förmåga att uttrycka mig tydligt.

Vill inte på något vis försöka försvara eller ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker A.J verkar vidrig som person angående hans "historia,mm och att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg
Citera
2013-07-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Vips försvann senaste inlägget:P

Jösses, en desperat, nervös och psykopatisk människa är smått osäker verkar det som.

Är det inte läge att vi FB medlemmar även granskar "fittans" vänner på Facebook som uppmuntrar och stödjer honom?
Kanske även de är ansikts tatuerade och tycker det är okey att mörda en ensamstående mamma!
Att inte gola står de tydligen upp för! Men att mörda eller misshandla en kvinna är okey om man är medlem i deras "pack"
Citera
2013-07-06, 19:42
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
Djupet spelar inte någon roll. "Likhunden" känner av de ytterst små gasbubblorna en död kropp avger, dessa kommer upp till ytan oavsett djup.

Hoppas nu att polisen börjar få lite att gå på och tar GM på ett relativt tidigt stadium....

/ V

Jo, det har jag förstått. Men jag undrar, försvårar vatten+ djupet avståndet från hunden? Om personen ifråga skulle ligga på land, skulle då hunden kunna känna vittringen på ett längre avstånd än om personen legat i vatten.
Citera
2013-07-06, 19:43
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Är det inte läge att vi FB medlemmar även granskar "fittans" vänner på Facebook som uppmuntrar och stödjer honom?
Kanske även de är ansikts tatuerade och tycker det är okey att mörda en ensamstående mamma!
Att inte gola står de tydligen upp för! Men att mörda eller misshandla en kvinna är okey om man är medlem i deras "pack"

Vilken av alla "fittor"

Ja, deras lilla gäng står för....dubbelmoral, så det osar om det
Citera
2013-07-06, 19:49
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:

En varning man ska nog inte hänga alla men visst ska vi kolla alla och verkligen göra det jobbigt för dom som står upp för en människa som är misshandlar tjejer och begår såna här handlingar.
Citera
2013-07-06, 19:55
Medlem
Citat:

Om det går att hålla OnT, så varför inte?
Annars kanske man ska ta det lite lugnt med dom. Det är ju trots allt inte kriminellt att vara ett jävla pucko...
Citera
2013-07-06, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Alla spårhundar "stänger av"alla andra dofter utom just den doften dom letar efter.
Så släpper man in tex en knarkhund i en parfymaffär,så löser hunden detta galant.
Dom har som ett fack för lukter, sen får dom belöning när dom hittar rätt.
Men myk mer än så vet jag inte.
Men en hhund kan känna igen många lukter.
En knarkhund till exempel, den söker ju efter ett flertalolika preparat
Citera
2013-07-06, 20:01
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Jag skrev ju att det som sen hände, lika gärna kan ha gjorts av den som i så fall skadat/dräpt I*a.
Alltså fört bort henne i denna stulna bil, osv, bränt bilen,osv.
men ska nog inte uttala mig mer då jag märker att jag inte har förmåga att uttrycka mig tydligt.

Vill inte på något vis försöka försvara eller ta fokus bort från A.J, har som jag tidigare skrivit följt tråden ganska väl och tycker A.J verkar vidrig som person angående hans "historia,mm och att om man ska tro nåt så "pekar allt på" A.J. är G.M. Fick bara denna tanke om teori i och med att det var en "ny" anhållen i em.,se tidigare inlägg
I vilken ordning skulle i så fall allting ha skett? Mordet/dråpet först, sedan stölden eller tvärt om? Att först döda en människa, för att sedan åka ut i ingenmansland för att stjäla en bil och åka tillbaka, lasta kroppen, dumpa den någonstans, bränna bilen och tillbaka igen. Känns inte särskilt sannolikt.

Enda chansen att det händer är att det är väldigt välplanerat. Att man vet exakt hur man ska göra allt för att det ska gå snabbt och smidigt. Först stjäla bilen, åka till I*a, mörda henne, dumpa kroppen, bränna bilen, åka hem. Men då kommer ju såklart frågan: Vad är motivet för mordet, vem skulle vilja mörda I*a och varför?
Citera
2013-07-06, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sam4s
Hans bror bor i Gbg
Hur säker är du på det?
Enligt pm så bor han mot stockholms hållet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto