Citat:
Ursprungligen postat av
tehjarrett
Jag menade inte att grilla nån som du menar att jag gjorde.
Ta en titt på skojarns historik i denna tråd så ser du nog att han har ofta samma ton i sina inlägg.
Vad får dig att tro att dessa medlemmar har mera insikt än vad jag har i detta ämne? Ingen här är expert på området vare sig dom tror det eller ej. Isåfall skulle dessa personer vara friska.
Visst, kan säkert bra hända att det handlar om bakterier i erat fall.
Candida däremot har jag svårt att tro på i ditt fall. Har dom bevisligen hittat Candida i dina prover? Eller är det nåt du fått för dig genom att ha googlat?
EDIT: Kollar man på Skojarns historik från andra trådar så har han blivit frisk efter en 6 veckors kur.
What gives?
Det lät så. Som att du menade att bara för att du blev frisk direkt, så är vi som kämpar för att vi åkt på en värre version av sjukdomen bara korkade då vi fortfarande tror att det är bakteriellt. Men nu glömmer vi det.
Jag tror att vi vet mer, därför att på grund av den sjukt låga kunskapsnivån bland urologer i Sverige så har vi blivit tvugna att läsa långa läkarskrifter med mera själva, behövt gräva ner oss i hur massa olika läkemedel fungerar, hur anatomin ser ut i området i fråga och insett hur komplext detta problemet är. Detta har förmodligen ingen som blev frisk efter en kur behövt göra. Du ska vara otroligt glad att du inte hamnat här. Det räcker inte med kunskapen, det gäller även att få en svensk urolog på sin sida (och detta är enklare sagt än gjort) så att man kan få den behandling man behöver. Är man så långt gången som några av oss här är så är den än mer besvärligt att bli av med det.
Jag har på papper att jag har både bakterier och candida. Test gjordes på prostatasekret i Rom. Vet du vad det roliga är? Jag har vetat det hela tiden, och hade kunnat vara ur denna röran för länge sen om svenska läkare lyssnat på mig från början. Det tog många år och många tusenlappar och en flygbiljett till Rom för att någon skulle lyssna, och framför allt hitta TRE fel på FEMTON minuter som svenska läkare misslyckats med att hitta på 5-6 år.
Så ja, trots att man ätit många antibiotikakurer så kan problemet fortfarande bero på bakterier X antal år senare. Du har själv haft skiten, tänk dig nu hur det skulle vara att ha det i flera år utan att någon lyssnar, och fler problem uppstår med tiden. Så känns det för många här, så om folk behöver skriva av sig om "sina jävla sädesblåsor" eller något annat så tycker jag gott att ni som sitter på rätt sida linjen kan svälja era kommentarer, de hjälper inte någon.