Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Nej, för den har misslyckats att nå fram till det sista klustret av bakterier gång efter gång. Men den dagen antibiotikan får ut allt så ska du suga min friska kuk.

Haha, hög kvalité på dina svar.
Jag hoppas du blir frisk.. Men blir du inte sjukare av all antibiotika? Du måste juh ha plåtmage.

EDIT: Om inte injektionerna funkade, varför tror du att oral antibiotika ska fungera då?
Citera
2013-07-05, 18:41
Medlem
Stress och oro försvagar immunförsvaret så om man vill maximera sina chanser att bli frisk så gäller det nog att både hitta en behandling som man tror på samt försöka tänka på annat än sjukdommen. Istället för att börja dagen med att förbanna dom symptom du har så glädjs åt dom du inte har.

Istället för att svära åt mitt ryggont så brukar jag fokusera på att jag kan sitta utan smärta samt att känslan av en golfboll i rektum är borta sedan länge.
Citera
2013-07-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
Haha, hög kvalité på dina svar.
Jag hoppas du blir frisk.. Men blir du inte sjukare av all antibiotika? Du måste juh ha plåtmage.

EDIT: Om inte injektionerna funkade, varför tror du att oral antibiotika ska fungera då?

Vissa av oss hade aldrig lyxen att bli helt återställda av en antibiotikakur, utan vi har hamnat i en sits där problemet till och med kan vara orsakat av flera anledningar och är komplicerat att bli av med. Det var ju himla bra för dig att du blev frisk direkt, men att sitta och försöka läxa upp medlemmar här som säkerligen har bra mycket mer insikt än vad du har är lite lågt. Vidare så skulle jag kalla denna "besatthet" för en stark vilja att bli frisk istället, och det är nog tack vare den som många kommit så långt som de har.

Jag kan dessvärre inte tänka bort min svamp eller mina bakterier heller, men tack för tipset. Precis sådär lät majoriteten av de urologer jag varit hos, och hade jag lyssnat på dem hade jag aldrig blivit frisk. Jag åt för övrigt en 4-veckorskur med Ciprofloxacin INNAN jag åkte till Guercini, som enligt resistensbedömningen jag fick efter besöket skulle ha god effekt mot min Mycoplasma. Trots detta hittade han bakterien i mig, detta alltså efter en Ciprofloxacinkur. Detta talar ganska tydligt om att sjukdomen har olika stadier där även effektiv antibiotika inte gör jobbet, på grund av olika anledningar.
Senast redigerad av ThereMustBeACure 2013-07-05 kl. 19:09.
Citera
2013-07-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereMustBeACure
Det var ju himla bra för dig att du blev frisk direkt, men att sitta och försöka läxa upp medlemmar här som säkerligen har bra mycket mer insikt än vad du har är lite lågt.

Jag menade inte att grilla nån som du menar att jag gjorde.
Ta en titt på skojarns historik i denna tråd så ser du nog att han har ofta samma ton i sina inlägg.
Vad får dig att tro att dessa medlemmar har mera insikt än vad jag har i detta ämne? Ingen här är expert på området vare sig dom tror det eller ej. Isåfall skulle dessa personer vara friska.

Visst, kan säkert bra hända att det handlar om bakterier i erat fall.
Candida däremot har jag svårt att tro på i ditt fall. Har dom bevisligen hittat Candida i dina prover? Eller är det nåt du fått för dig genom att ha googlat?

EDIT: Kollar man på Skojarns historik från andra trådar så har han blivit frisk efter en 6 veckors kur.
What gives?
Citera
2013-07-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ta en titt på skojarns historik i denna tråd så ser du nog att han har ofta samma ton i sina inlägg.
Vad får dig att tro att dessa medlemmar har mera insikt än vad jag har i detta ämne? Ingen här är expert på området vare sig dom tror det eller ej. Isåfall skulle dessa personer vara friska.

Candida däremot har jag svårt att tro på i ditt fall. Har dom bevisligen hittat Candida i dina prover? Eller är det nåt du fått för dig genom att ha googlat?

EDIT: Kollar man på Skojarns historik från andra trådar så har han blivit frisk efter en 6 veckors kur.
What gives?

Jag tror dom flesta av oss som ätit långa kurer har candida!

Kan säga att jag är jävligt deprimerad på grund av mina besvär och lagt ner tusentals kronor på att bara få en diagnos! Och är lång borta från en lösning känns inte rätt att det finns några som anser att det rör sig om (positiv inställnings fråga) hade det varit så enkelt hade all benso jag ätit botat mig för länge sen!!
Citera
2013-07-05, 22:24
Medlem
Ni som har candida skulle ni kunna gjöra ett experiment o sen höra av er om det stämmer.Tydligen skall det finnas ett rätt enkelt självtest om har candida.Direkt efter man vaknat på morgonen skall man spotta i ett dricksglass med vatten OBS DU FÅR EJ DRICKA NÅGOT ELLER BORSTA TÄNDERNA INNAN TESTET,om spottet sjunker eller det bildas små trådar mot glassets botten så skall man tydligen ha candida har själv testat o det flött.Men skulle vilja veta om detta stämmer.
Citera
2013-07-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag tror dom flesta av oss som ätit långa kurer har candida!

Kan säga att jag är jävligt deprimerad på grund av mina besvär och lagt ner tusentals kronor på att bara få en diagnos! Och är lång borta från en lösning känns inte rätt att det finns några som anser att det rör sig om (positiv inställnings fråga) hade det varit så enkelt hade all benso jag ätit botat mig för länge sen!!

Testa en terbinafin kur för att utesluta Candida kanske?
Citera
2013-07-06, 00:26
Medlem
Citat:

What gives?

Det lät så. Som att du menade att bara för att du blev frisk direkt, så är vi som kämpar för att vi åkt på en värre version av sjukdomen bara korkade då vi fortfarande tror att det är bakteriellt. Men nu glömmer vi det.

Jag tror att vi vet mer, därför att på grund av den sjukt låga kunskapsnivån bland urologer i Sverige så har vi blivit tvugna att läsa långa läkarskrifter med mera själva, behövt gräva ner oss i hur massa olika läkemedel fungerar, hur anatomin ser ut i området i fråga och insett hur komplext detta problemet är. Detta har förmodligen ingen som blev frisk efter en kur behövt göra. Du ska vara otroligt glad att du inte hamnat här. Det räcker inte med kunskapen, det gäller även att få en svensk urolog på sin sida (och detta är enklare sagt än gjort) så att man kan få den behandling man behöver. Är man så långt gången som några av oss här är så är den än mer besvärligt att bli av med det.

Jag har på papper att jag har både bakterier och candida. Test gjordes på prostatasekret i Rom. Vet du vad det roliga är? Jag har vetat det hela tiden, och hade kunnat vara ur denna röran för länge sen om svenska läkare lyssnat på mig från början. Det tog många år och många tusenlappar och en flygbiljett till Rom för att någon skulle lyssna, och framför allt hitta TRE fel på FEMTON minuter som svenska läkare misslyckats med att hitta på 5-6 år.

Så ja, trots att man ätit många antibiotikakurer så kan problemet fortfarande bero på bakterier X antal år senare. Du har själv haft skiten, tänk dig nu hur det skulle vara att ha det i flera år utan att någon lyssnar, och fler problem uppstår med tiden. Så känns det för många här, så om folk behöver skriva av sig om "sina jävla sädesblåsor" eller något annat så tycker jag gott att ni som sitter på rätt sida linjen kan svälja era kommentarer, de hjälper inte någon.
Citera
2013-07-06, 01:35
Medlem
Citat:
Det lät så. Som att du menade att bara för att du blev frisk direkt, så är vi som kämpar för att vi åkt på en värre version av sjukdomen bara korkade då vi fortfarande tror att det är bakteriellt. Men nu glömmer vi det.

Jag tror att vi vet mer, därför att på grund av den sjukt låga kunskapsnivån bland urologer i Sverige så har vi blivit tvugna att läsa långa läkarskrifter med mera själva, behövt gräva ner oss i hur massa olika läkemedel fungerar, hur anatomin ser ut i området i fråga och insett hur komplext detta problemet är. Detta har förmodligen ingen som blev frisk efter en kur behövt göra. Du ska vara otroligt glad att du inte hamnat här. Det räcker inte med kunskapen, det gäller även att få en svensk urolog på sin sida (och detta är enklare sagt än gjort) så att man kan få den behandling man behöver. Är man så långt gången som några av oss här är så är den än mer besvärligt att bli av med det.

Jag har på papper att jag har både bakterier och candida. Test gjordes på prostatasekret i Rom. Vet du vad det roliga är? Jag har vetat det hela tiden, och hade kunnat vara ur denna röran för länge sen om svenska läkare lyssnat på mig från början. Det tog många år och många tusenlappar och en flygbiljett till Rom för att någon skulle lyssna, och framför allt hitta TRE fel på FEMTON minuter som svenska läkare misslyckats med att hitta på 5-6 år.

Så ja, trots att man ätit många antibiotikakurer så kan problemet fortfarande bero på bakterier X antal år senare. Du har själv haft skiten, tänk dig nu hur det skulle vara att ha det i flera år utan att någon lyssnar, och fler problem uppstår med tiden. Så känns det för många här, så om folk behöver skriva av sig om "sina jävla sädesblåsor" eller något annat så tycker jag gott att ni som sitter på rätt sida linjen kan svälja era kommentarer, de hjälper inte någon.

Yes testify
Citera
2013-07-06, 14:05
Medlem
Oj då, här hettade det visst till!
Antagligen så är det så att alla har rätt i sin tolkning av prostatit, t.o.m läkarna har ju väldigt svårt att avgöra vad det är man lider av.
För min del så har två läkare sagt att min prostata känns alldeles utmärkt medan en sagt att så här svampig ska en prostata absolut inte kännas.
Läkarna här i Sverige verkar bara också göra några std.tester.
När jag var hos en läkare så frågade han mig vad vi skulle testa mot?!?
Det borde ju rimligtvis han veta efter alla år i skolan, jag sa då testa mot allt som det kan tänkas. Han hummade bara.. Det visade sig att han bara gjorde dessa std.tester som HIV, klamydia, hepatit, inget visade något. Tycker iaf, då jag sa att de även borde testa för mycoplasa att de kunde bemöda sig med det men icke. Förmodligen så skulle det inte visa något då man verkar behöva massera prostatan innan och det verkar de inte vara det minsta intresserade av.
Har helt klart varit inne på både spåren själv att det skulle vara bakteriellt och även icke bakteriellt.
Jag blir bättre i perioder när jag håller mig till LCHF och stressar mindre och då har jag fått för mig att det är icke bakteriellt, sådan kommer värken smygande igen och då får jag för mig att det har med bakterier trots allt att göra. Har nu iaf ätit min period klar med medicin mot svamp och tycker inte jag blev nämnvärt bättre.
Mina misstankar är riktade mot att det finns både candida, klamydia eller ev. mycoplasma djupt rotad i prostatan. Skulle inte förvåna mig om de sitter i så djup att det inte ger utslag på tester de gör här i Sverige, sitter antagligen även så djupt att de inte smittar men det vet man ju aldrig men min sambo har inte känt det minsta.
På måndag ska jag ta ny kontakt med min urolog för att förhoppningsvis göra om alla tester för nu är jag inne i en period med stark smärta i pungen som även strålar ut i penis. Har även ont armlederna samt en känsla av illamående. Helskumt!
Överväger just nu om även jag ska ta mig utomlands (Rom) för att finna en lösning, tror absolut det är billigare i längden.
- ThereMustBeACcure, vad har du fått för medicin mot din mycoplasma och candida?
Har förövrig inte hört talas om mycoplasma homonis (stavning??) bara genetalium men det är väl ytterliggare en avart...
Citera
2013-07-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimax
- ThereMustBeACcure, vad har du fått för medicin mot din mycoplasma och candida?
Har förövrig inte hört talas om mycoplasma homonis (stavning??) bara genetalium men det är väl ytterliggare en avart...

Mot Mycoplasman fick jag Azithromycin utskrivet, men bara 6 dagar. Det var tydligen "så man behandlar Mycoplasma" enligt min urolog. Jag fick ta kuren och hoppas på det bästa, men skulle det nu vara så att det inte räcker till så har jag resistensbedömningen från Guercini med tre stycken andra antibiotikum som ska ha mycket god effekt. Så om jag nu inte blir okej och de hittar bakterien igen (ska göra test på prostatasekret igen i Augusti) så hoppas jag att de kommer inse att deras standardkurer inte gör jobbet då två av dem misslyckats i så fall (ciprofloxacin i 4 veckor hjälpte inte trots att den enligt resistensbedöming fått 3 av 4 "plus"). I värsta fall åker jag till Guercini för injektioner.

Mot candidan föreslog jag Fluconazol och fick således en kur på 28 dagar utskriven.

Jag tycker att du ska kräva ordentliga prover på prostatasekret. Skulle det visa sig att de vägrar så skulle jag ta mitt pick och pack och åka till Rom och träffa Guercini, vi är ju ett par stycken nu som åtminstone fått en diagnos där.

EDIT: Vidare så skulle jag föreslå självmassage av prostatan, för att försöka lokalisera eventuella områden som smärtar.
Senast redigerad av ThereMustBeACure 2013-07-06 kl. 14:48.
Citera
2013-07-06, 15:04
Medlem
Citat:
Mot Mycoplasman fick jag Azithromycin utskrivet, men bara 6 dagar. Det var tydligen "så man behandlar Mycoplasma" enligt min urolog. Jag fick ta kuren och hoppas på det bästa, men skulle det nu vara så att det inte räcker till så har jag resistensbedömningen från Guercini med tre stycken andra antibiotikum som ska ha mycket god effekt. Så om jag nu inte blir okej och de hittar bakterien igen (ska göra test på prostatasekret igen i Augusti) så hoppas jag att de kommer inse att deras standardkurer inte gör jobbet då två av dem misslyckats i så fall (ciprofloxacin i 4 veckor hjälpte inte trots att den enligt resistensbedöming fått 3 av 4 "plus"). I värsta fall åker jag till Guercini för injektioner.

Mot candidan föreslog jag Fluconazol och fick således en kur på 28 dagar utskriven.

Jag tycker att du ska kräva ordentliga prover på prostatasekret. Skulle det visa sig att de vägrar så skulle jag ta mitt pick och pack och åka till Rom och träffa Guercini, vi är ju ett par stycken nu som åtminstone fått en diagnos där.

EDIT: Vidare så skulle jag föreslå självmassage av prostatan, för att försöka lokalisera eventuella områden som smärtar.

Optimalt för dig tror jag hade varit om du tog zithromax 1500mg i veckan i ca 3-4 veckor eller om du kanske har någon annan makrolid på antibiotika tabellen du fick som fick 4+ och kör med massage fast det är jobbigt så är det billigare än injektionerna och enligt många effektivare !

Ska själv pröva liknande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in