Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Med all säkerhet syftar hon på provsvar från SKL som skulle vissa på fynd från lägenhet eller stugan. Statistiken talar för dessa platser. Tråkigt nog låste man sig vid den tanken och måste nu fem i tolv börja söka efter alternativa brottsplatser.
Jag har inte sett lgh som trolig utan hon lurats/övertalats att följa med på en biltur med något mål som hon inte kände till utan kanske i tron att hon skjutsas hem. Frågan är om/när hon t.ex. förstått att denna resa är inte mot UG4 utan ut i terrängen. Kanske en förespegling om att visa något eller bara samtala om deras förhållande.
Vad går att läsa ut från sms'en hon skickade och till vilka, var hon rädd, orolig, kanske önskade bli hämtad ??
Jag tror det hänt på tidig kväll (18.45-21.00) och vid mtGM's blixt besök i f-hemmet så var hon avliden och låg någonstans i terrängen. Skulle inte förvåna om han var in i garaget och hämtade lämpligt emballage och verktyg innan han for tillbaka till MP. Lillebror o polare var säkerligen fullt upptagna med sitt "jammande" och noterade inte hur mtGM kom dit (bil) och ej heller att han snabbt var in i garaget.
Om han mördat och styckat henne i lgh så vill jag påstå att det går aldrig att dölja, det finns spår om det skett. Man lär dissekera hela lgh, lister, trösklar, avlopp, ta toa stol väck etc.