2013-07-05, 21:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Läste för något inlägg sen att D.B är avskriven? Stämmer detta eller var det ett inlägg taget ur sitt sammanhang?

Om det är så finner jag det mycket märkligt. En vän jag har som dessutom är ytligt bekant med honom och såldes haft honom som vän på facebook länkade en aftonbladet artikel angående kidnappningen/mordet och skrev "Helt helt fruktansvärt. Kan inte förstå hur någon människa kan göra en småbarns mamma illa. Den personen kan absolut inte må bra. Jag finner inga ord." Efter det tog D.B bort honom/henne från facebook. Jag trodde han var och "fiskade"?

Han beter sig ytterst märkligt dock.

Jag tycker också att allt är märkligt, bara för att Polisen släppte DB efter ev förhör behöver ju inte betyda att han är oskyldig. Kan ju bara vara så att de helt enkelt inte hade något på honom för tillfället.

Jag satsar fortfarande pengarna på AJ med hjälp av DB samt att den brända bilen på något vis hör ihop med allt detta.

Någon här på FB hade ju sett en bil med kärra följa efter en Volvo i snabb fart och sen var det någon i ett annat inlägg som funderade om de kunde ha flyttat hennes kropp från Volvon till kärran för att sedan dra vidare med den och gömma henne någon annanstans.

Just den teorin tycker inte jag låter så dum faktiskt.
Citera
2013-07-05, 21:40
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det som jag ser det som talar mest emot att det skulle kunna vara någon annan än AJ är att hans bästa väns bil "råkar" bli stulen samma natt som I*a försvinner och bilen hittas sedermera utbränd på Hunneberg. Det ska vilja till en extremt osannolik slump om de två händelserna är helt orelaterade.
Det är väldigt sant - och en av många saker som gör att jag har väldigt, väldigt svårt att ens försöka bygga ihop en händelsekedja som inte inbegriper AJ (och DB). Men någon annan kan kanske?
Citera
2013-07-05, 21:40
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotless1
Avlastningshem?

Har för mej att det stått nåt om att ungen var handikappad.
Citera
2013-07-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Något vittne borde ju realistiskt sett när någon bär ut en kropp, en stad sover aldrig helt. Hoppas det kommer in vittnesmål som sätter fast den som gjort det. Detta fall är ju helt obegripligt att förstå, i de flesta mordfall lämnas ju kroppen kvar....Läst allt men fortfarande ett stort frågetecken, helt obegripligt hur någon lyckats med detta och kanske kommer undan med det...

Hur många såna mordfall finns det i Sverige?

Skulle vilja säga att det faktiskt är mer vanligt att inte se någon flytta en kropp än att se det vid transporter, faktiskt... Hur många hade inte åkt dit direkt annars...
Citera
2013-07-05, 21:42
Medlem
panzertaxs avatar
Det som påverkar det hela är tiden. Om allt var lugnt vid midnatt, så att dels genomföra dådet som antagligen är något bråk som eskalerat, sedan få dit ett fordon, lasta över kroppen, i huvudtaget ta sig bort dit bilen brann. Tända eld på bilen (hade de med sig en dunk diesel eller tändvätska från start?). Som GM vill man kanske försöka hinna fixa ett alibi med eller ta sig därifrån snarast. De måste ju ha förstått att blodet kommer någon att se rätt tidigt (nu blev det tyvärr rätt sent).

Man vill nog ogärna stå och gräva ner ett lik mitt på ljusa dagen.
Citera
2013-07-05, 21:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Lsf739 metar sent i Kvarnsjön.
Citera
2013-07-05, 21:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det är väldigt sant - och en av många saker som gör att jag har väldigt, väldigt svårt att ens försöka bygga ihop en händelsekedja som inte inbegriper AJ (och DB). Men någon annan kan kanske?

Även om vi leker med tanken att det här med bilen inte skulle existera överhuvudtaget, så skulle det fortfarande vara oerhört osannolikt att AJ vore oskyldig. Man kan med 100% säkerhet placera honom i BOs lägenhet fram till ungefär midnatt (av vad som framkommit, kan vara ännu senare beroende på tidpunkten när BOs ex ringde). Han är en känd och tidigare dömd våldsverkare som onekligen skulle vara kapabel till det han är misstänkt för. Att någon annan person, senare under natten, skulle kommit dit, blivit insläppt genom ytterdörren av I*a och sedan av okänd anledning gett sig på henne, vore oerhört osannolikt av flera anledningar.

Det enklaste och mest logiska svaret är oftast det rätta. Ockhams rakkniv
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-05 kl. 21:53.
Citera
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Läste för något inlägg sen att D.B är avskriven? Stämmer detta eller var det ett inlägg taget ur sitt sammanhang?

Om det är så finner jag det mycket märkligt. En vän jag har som dessutom är ytligt bekant med honom och såldes haft honom som vän på facebook länkade en aftonbladet artikel angående kidnappningen/mordet och skrev "Helt helt fruktansvärt. Kan inte förstå hur någon människa kan göra en småbarns mamma illa. Den personen kan absolut inte må bra. Jag finner inga ord." Efter det tog D.B bort honom/henne från facebook. Jag trodde han var och "fiskade"?

Han beter sig ytterst märkligt dock.

DB har aldrig ens varit misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Lsf739 metar sent i Kvarnsjön.

skriven på ett åkeri i älvängen?
eller har du uppgift på att det är någon relevant person?
Citera
2013-07-05, 21:52
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det som påverkar det hela är tiden. Om allt var lugnt vid midnatt, så att dels genomföra dådet som antagligen är något bråk som eskalerat, sedan få dit ett fordon, lasta över kroppen, i huvudtaget ta sig bort dit bilen brann. Tända eld på bilen (hade de med sig en dunk diesel eller tändvätska från start?). Som GM vill man kanske försöka hinna fixa ett alibi med eller ta sig därifrån snarast. De måste ju ha förstått att blodet kommer någon att se rätt tidigt (nu blev det tyvärr rätt sent).

Man vill nog ogärna stå och gräva ner ett lik mitt på ljusa dagen.

Precis, allting tar tid. Jag har oerhört svårt att tro att man skulle kunna anse sig ha tid att gräva ned en kropp under de omständigheterna.
Citera
2013-07-05, 21:54
Bannlyst
Om åklagaren har tidsbrist och inte vill få ett fall som med "Marina-Spekeröd", kalla in Försvaret denna gången kvickt. De kan eftersök och de kan svår terräng, de har hela kitet för vad som krävs för ett långt seriöst eftersök. Allt från transporter, upplägg av sök schema, god mat och outtröttliga militärer... Som är vana och kan hantera ev fynd utan att fördärva ev bevisvärde...
Citera
2013-07-05, 21:56
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
"Duktiga på att röja bevis" känns väl ändå som en överdrift när trappuppgången är full med blod.

Problemet här är ju att de inte behövt vara duktiga på att röja några bevis eftersom AJ enkelt kan förklara i stort sett alla tekniska bevis man kan tänkas hitta, både i lägenheten och även på en eventuell kropp. Såvida han inte lämnat blodiga fingeravtryck, gjort sig av med sina kläder och ett eventuellt mordvapen, så kan jag inte riktigt se hur man ska kunna hitta någon ytterligare tekniskt bevisning av betydelse.

Sant. Jag syftade till att dom röjt det dom kan röja, finns ingen kropp eller mordvapen. Hade det funnits i lägenheten så hade väl inte AJ släppts? En massa blod bevisar ju ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in