2013-07-05, 21:23
Medlem
Somecoolnames avatar
Har en stark källa på att Tere* Bert*age har blivit av med sin dator, samt mobil, då hon skriver på sin FB att hon "har av olika anledningar inte mitt vanliga numer, heller inte tillgång till dator för tillfället, men ring eller skicka mess på 0769-264***" Troligtvis snuten som har hämtat grejjerna?? eller??
Citera
2013-07-05, 21:24
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det som framförallt pekar mot AJ som gm är att han höll sig undan från polisen i flera dagar. Han måste ha känt till att I*a var försvunnen, eftersom han själv uppdaterade sin Facebook när han reste runt. Han har alltså haft tillgång till media och måste ha sett vad som hänt men inte hört av sig. Så gör man inte om man är oskyldig och en nära vän saknas.

Bästa kompisens bil, som så lägligt blir stulen och hittas utbrunnen, sätter punkt för funderingarna över vem gm kan vara. Case closed.

Jag tror du har rätt. Det är "enkelt" men problemet är att bevisa det. Herrarna verkar duktiga på att röja bevis så dom har säkert gjort det förut. Dom har säkert flera lik i garderoben.

AJs bästa kompis Pajjsarn skriver om sig själv på fejjan att han studerar Bilstöld vid Går Det Att äta. Man kan undra vad han menar men kanske var ute och grillade kött på Hunneberg i helgen? Går det att äta?

Har följt tråden ett tag och detta är ju ett par riktiga stjärnor. Har studerat vännerna till IF på fejjan och där dyker det upp en del bus från förr i tiden (typ 15år sedan) som garanterat kände AJ redan då. En del av buset har ju varit självsanerande genom åren och tur är väl det...
Citera
2013-07-05, 21:24
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Har en stark källa på att Tere* Bert*age har blivit av med sin dator, samt mobil, då hon skriver på sin FB att hon "har av olika anledningar inte mitt vanliga numer, heller inte tillgång till dator för tillfället, men ring eller skicka mess på 0769-264***" Troligtvis snuten som har hämtat grejjerna?? eller??

Kanske, eller AJ som har tagit de pga det finns någon sorts information på datorn.
Citera
2013-07-05, 21:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname

De lär med största sannolikhet beslagtagits ja. Jag har svårt att tro att hon "av olika anledningar" inte har tillgång dator eller sitt vanliga nummer av någon annan anledning.
Citera
2013-07-05, 21:30
Medlem
Något vittne borde ju realistiskt sett när någon bär ut en kropp, en stad sover aldrig helt. Hoppas det kommer in vittnesmål som sätter fast den som gjort det. Detta fall är ju helt obegripligt att förstå, i de flesta mordfall lämnas ju kroppen kvar....Läst allt men fortfarande ett stort frågetecken, helt obegripligt hur någon lyckats med detta och kanske kommer undan med det...

Hur många såna mordfall finns det i Sverige?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Läste för något inlägg sen att D.B är avskriven? Stämmer detta eller var det ett inlägg taget ur sitt sammanhang?

Kan ju vara något som Polisen bara säger för att de för tillfället inte har något på honom, kommer inte ihåg var det kommer ifrån men tror det stod i någon tidning.
Citera
Medlem
Läste för något inlägg sen att D.B är avskriven? Stämmer detta eller var det ett inlägg taget ur sitt sammanhang?

Om det är så finner jag det mycket märkligt. En vän jag har som dessutom är ytligt bekant med honom och såldes haft honom som vän på facebook länkade en aftonbladet artikel angående kidnappningen/mordet och skrev "Helt helt fruktansvärt. Kan inte förstå hur någon människa kan göra en småbarns mamma illa. Den personen kan absolut inte må bra. Jag finner inga ord." Efter det tog D.B bort honom/henne från facebook. Jag trodde han var och "fiskade"?

Han beter sig ytterst märkligt dock.
Citera
2013-07-05, 21:31
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag tror du har rätt. Det är "enkelt" men problemet är att bevisa det. Herrarna verkar duktiga på att röja bevis så dom har säkert gjort det förut. Dom har säkert flera lik i garderoben.

AJs bästa kompis Pajjsarn skriver om sig själv på fejjan att han studerar Bilstöld vid Går Det Att äta. Man kan undra vad han menar men kanske var ute och grillade kött på Hunneberg i helgen? Går det att äta?

Har följt tråden ett tag och detta är ju ett par riktiga stjärnor. Har studerat vännerna till IF på fejjan och där dyker det upp en del bus från förr i tiden (typ 15år sedan) som garanterat kände AJ redan då. En del av buset har ju varit självsanerande genom åren och tur är väl det...

"Duktiga på att röja bevis" känns väl ändå som en överdrift när trappuppgången är full med blod.

Problemet här är ju att de inte behövt vara duktiga på att röja några bevis eftersom AJ enkelt kan förklara i stort sett alla tekniska bevis man kan tänkas hitta, både i lägenheten och även på en eventuell kropp. Såvida han inte lämnat blodiga fingeravtryck, gjort sig av med sina kläder och ett eventuellt mordvapen, så kan jag inte riktigt se hur man ska kunna hitta någon ytterligare tekniskt bevisning av betydelse.
Citera
2013-07-05, 21:31
Medlem
Raouls avatar
Har lurkat med genom hela denna tråd. Maken till individer som ingår i denna soppa hade jag inte kunnat fantasiera ihop ens. Jag vet nu att detta är svaret på Baalzebubs tråd ”Vart tog det svenska buset vägen?” https://www.flashback.org/t1644708
De befinner sig i Trollhättan/Grästorp.

Men det var inte det jag hade på hjärtat.

Alternativa teorier.
Nya stenar att vända på.

Om det nu till äventyrs inte skulle vara AJ, vem kan det då vara?
Finns det ens ett uns av en teori som skulle kunna peka mot någon annan GM?
  • PT?
  • Random sicko som springer in från gatan, har ihjäl/skadar IF och sen släpar henne med sig? (yeah, right!)
  • Finns det någon ytterligare man som IF kan ha träffat och haft någon typ av förhållande med, som inte är utredd än i denna tråd? Detta håller jag inte för otroligt alls med tanke på tempot i ”nyförälskelser” etc i bekantskapskretsen. Hur denne någon sen skulle kunna dyka upp i lägenheten den aktuella natten och ställa till med det som skett verkar fullkomligt osannolikt, men finns det ytterligare karaktärer som skulle kunna vara aktuella? De måste inte ingå i den snäva thn-pundarkretsen. Någon sommarflirt eller något ex från annan ort?
  • Fler teorier?
Citera
2013-07-05, 21:33
Medlem
panzertaxs avatar
Tog mig en tur till omgivningarna idag för o kolla läget lite. Det var betydligt större berg det där än vad jag hade förväntat mig. Det som slog mig var hur lång tid det tog att köra från Trollhättan till Grästorp. Jag tror också tiden har varit en avgörande faktor, få väck kropp + bil innan gryningen.

Den södra vägen runt berget och mot grästorp var bred och vältrafikerad nu ikväll iaf. Den norra kändes betydligt lättare att bara stanna till. Jag lekte med tesen att GM istället tagit norra vägen, dumpat liket efter vägen, kört upp bilen vid flo klev och där tuttat på.

Hittade flera tänkbara ställen på den norra vägen där man kunde köra av vägen och ta sig en bit bort från huvudvägen för att dumpa en kropp. Blev riktigt på tå när jag kände en rejäl stank och såg ett par sopsäckar under grenar/gräs. Det var innan jag upptäckte att jag stod i en grotesk hög avföring. Säckarna var för övrigt tomma.

Funderar dock på hur lång tid det tar o köra över berget från v.tunhem till flo klev.
Citera
2013-07-05, 21:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Har lurkat med genom hela denna tråd. Maken till individer som ingår i denna soppa hade jag inte kunnat fantasiera ihop ens. Jag vet nu att detta är svaret på Baalzebubs tråd ”Vart tog det svenska buset vägen?” https://www.flashback.org/t1644708
De befinner sig i Trollhättan/Grästorp.

Men det var inte det jag hade på hjärtat.

Alternativa teorier.
Nya stenar att vända på.

Om det nu till äventyrs inte skulle vara AJ, vem kan det då vara?
Finns det ens ett uns av en teori som skulle kunna peka mot någon annan GM?
  • PT?
  • Random sicko som springer in från gatan, har ihjäl I och sen släpar henne med sig? (yeah, right!)
  • Finns det någon ytterligare man som I kan ha träffat och haft någon typ av förhållande med, som inte är utredd än i denna tråd? Detta håller jag inte för otroligt alls med tanke på tempot i ”nyförälskelser” etc i bekantskapskretsen. Hur denne någon sen skulle kunna dyka upp i lägenheten den aktuella natten och ställa till med det som skett verkar fullkomligt osannolikt, men finns det ytterligare karaktärer som skulle kunna vara aktuella? De måste inte ingå i den snäva thn-pundarkretsen. Någon sommarflirt eller något ex från annan ort?
  • Fler teorier?

Det som jag ser det som talar mest emot att det skulle kunna vara någon annan än AJ är att hans bästa väns bil "råkar" bli stulen samma natt som I*a försvinner och bilen hittas sedermera utbränd på Hunneberg. Det ska vilja till en extremt osannolik slump om de två händelserna är helt orelaterade.
Citera
2013-07-05, 21:37
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Ja. Blanda in medhjälpare är det farligaste man kan göra.

DB är väl inte den skarpaste kniven i lådan direkt.
Om DB varit medhjälpare till AJ kan det vara en tidsfråga innan han också får bita i gräset.
Enklast för DB är nog att berätta för farbror blå vad som egentligen hände där under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in