2013-07-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja säkert men hon var fortfarande med eventuella gärningsmannen efter dådet.så oskyldig är hon ju knappast ..

Vart framkom att hon var det?
Citera
2013-07-05, 20:52
Medlem
Jag har börjat fundera lite över området vid stålbron som nämndes igår kväll/natt, är det någon som vet hur ''groparna'' har tillkommit? Det måste ju finnas en logisk förklaring till det, man går inte och gräver på 3 platser utan anledning, och med tanke på att det hade flyttats stenar?(om jag kommer ihåg rätt).

Jag antar att större delar av Hunneberg är avsökt och med tanke på den tidsram som det hela ska ha inträffat på känns det osannolikt att personen är gömd på något ställe på berget än det som redan är avsökt. Om det nu hände på låt oss säga 4 timmar?, hur långt kommer man med en kropp på ~60kg, på ett berg fyllt med stenar, träd och annan skit så långt ögat kan nå om man är 2 personer

Söks det på andra platser än Hunneberg?
Senast redigerad av Fuktigkant 2013-07-05 kl. 20:55.
Citera
2013-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Stugbesöket var Inte samma helg som Id* försvann. Minns heller inte datum, men jag lutar åt Maj
Nu ska vi reda ut detta ordentligt...

Miggafrii avgudar aj och har träffat honom mycket och eventuellt dagen efter dådet..och hon är inte att räknas som betrodd då hon umgås ofta med tungt kriminella folk i hela regionen och vissa har varit väldigt grovt kriminella liknande detta fall...inget sådant här är hon rädd för då hon varit med förr...

hon vet precis vad som hänt om saker och ting i sina "vänners" bekantskapskrets och låtsas alltid inte fatta nåt...du borde kolla den bloggen rätt igenom..har följt hennes blogg innan deras hände ...hon är känd bland kriminella killar i trestad med omnejd...

Hon sägs ha kärat ner sej rätt rejält i aj men ändå så är hon med på sökningen av flickan som också sägas att dom ogillar varandra...väldigt enkelt att förstå bara vilja förstå det..tror tyvärr inte att man behöver spekulera i vem vilka som är gärningsmän längre det är ganska klart på oerhört många punkter men det som finns att spekulera i är var är kropp och ytterligare bevis för att anhålla igen..
Citera
2013-07-05, 21:00
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Dom har troligtvis samma partner ja eller kompis om du så vill ..men det är så att hon var med aj närmast efter det som hänt i flera dagar..det konstiga är det att hon också sedan var med i sökandet av i*a ...hon av någon vet vad som hänt för hon kom till thn på lördagen tydligen sedan ska väl aj hängt på henne hem till Uddevalla. .därför är bloggen utav intresse ..för det verkar som hon dubbel spelar..

Ah, okej. Hon kanske var med i sökandet för att kunna ge AJ information om hur snacket kring misstänkt person gick . Och dessutom ge honom möjlighet att flytta kroppen beroende på vart sökningen skedde.

Hm..lurig tjej. Eller som jag brukar säga, en tjej som gör att man skäms för sitt kön..
Citera
2013-07-05, 21:01
Medlem
Novisa79s avatar
Kikat lite på omtalade bloggen... En sak lurar jag på...

Får en väldigt stark känsla av att innehavaren av den och BO's sk "bästa vän fast de inte hörts den sista månaden" ,DSN, är systrar... Någon som vet..?!
Citera
2013-07-05, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
MPS har utannonserat ett nytt sök:
Citat:
TROLLHÄTTAN FORTSATT SKALLGÅNG: Hjälp oss hitta Ida! Läs mer nedan

När: söndag 7.7

tid: kl 12:00

Samlingsplats: Bergagården Hunneberg
Buss avgår fr Drottningtorget 11.15 och kör via Resecentrum - ta dock egen bil om du har möjlighet. Rekommenderas stövlar, regnbyxor samt myggmedel
Glöm inte myggmedel!
Citera
2013-07-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Kikat lite på omtalade bloggen... En sak lurar jag på...

Får en väldigt stark känsla av att innehavaren av den och BO's sk "bästa vän fast de inte hörts den sista månaden" ,DSN, är systrar... Någon som vet..?!
Också funderat lite på detta..verkar ju inte bättre va??
Citera
2013-07-05, 21:13
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Tycker att polisen har inte gjort 8 timmars effektivt arbete som alla medborgare gör .
Polisen kommer låtsas söka över helgen på måndag går dem ut i media VI GJORDE ALLT VI KUNDE det här är svårt fall vi behöver förstärkning från Sthlm Gbg och bli bättre på det här .

Det har registrerat ärenden , det räknas som jobb effektivitet ärendet kommer ligga hos polisen .

Polisen är tragiskt .

Vad tycker du att de borde göra annorlunda? Har du vart uppe på berget? Vet du hur sjukt stort det är!?
Citera
2013-07-05, 21:13
Medlem
Med tanke på hur mycket skit det finns i distriktet, som måste tas itu med, ofta på stående fot, tycker jag de lagt på bra med klutar för det här. Det finns områden i landet som är betydligt sääävligare (läs gärna Boden).

De har hittills lagt ner stora resurser och mer verkar, tack och lov, finnas i planerna. Tycker de gjort sig förtjänta av en eloge, för en gång skull.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2236113-polisen-vi-jobbar-ofortrutet-vidare-
Citat:
Men polisen jobbar oförtrutet vidare.
Senast redigerad av AristoMarie 2013-07-05 kl. 21:18.
Citera
2013-07-05, 21:18
Medlem
Vill inte spekulera i vem GM är ...men jag kan bara inte fatta att ngn kan ta ut nån ur en lgh och bloda ner strax före kl 15:00 en söndag em utan att ngn sett nåt...polisen måste veta nåt mer än det framgått.
Citera
2013-07-05, 21:21
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Träffade precis på AJ, ute på stan i Vbg med sin morsa.

Känns förjävligt att veta att det aset är ute..
Då är det väl bara en tidsfråga innan hen gör entré som postare här i denna tråd.
Citera
2013-07-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Med tanke på hur mycket skit det finns i distriktet, som måste tas itu med, ofta på stående fot, tycker jag de lagt på bra med klutar för det här. Det finns områden i landet som är betydligt sääävligare (läs gärna Boden).

De har hittills lagt ner stora resurser och mer verkar, tack och lov, finnas i planerna. Tycker de gjort sig förtjänta av en eloge, för en gång skull.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2236113-polisen-vi-jobbar-ofortrutet-vidare-

Tycker nog dom lagt ner en hel del resurser här.
Det är ju inte det enda brott dom har att jobba med.
Brottslingar tar inte semester, för att en brud försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in