2013-07-05, 19:49
Medlem
TheHerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Om festivalen ska kunna bli så stor som dom vill måste det locka utländska besökare, och jag tvivlar på att Kent gör det. Eller? Jag kanske underskattar dom.

Jag skulle också bli redigt besviken om Metallica kom. Jag tål dom bara inte.

Själv struntar jag i Kent, tycker det är skit, men jag tror att de har en stor skara fans i detta land.
Men att de skulle locka utländska besökare tvivlar jag också på, så vi struntar i dem
Citera
2013-07-05, 19:52
Medlem
Kungens.hands avatar
Citat:
Om festivalen ska kunna bli så stor som dom vill måste det locka utländska besökare, och jag tvivlar på att Kent gör det. Eller? Jag kanske underskattar dom.

Jag skulle också bli redigt besviken om Metallica kom. Jag tål dom bara inte.

Dom ska väl inte underskattas men inte överskattas heller.

Dom håller på och jobbar på nytt, skulle dom bokas som Sverige-exklusiva skulle dom väl locka en del. Dom sjunger svenska men har ändå sålt en bra bit över 2 miljoner album.
Citera
2013-07-05, 19:53
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Som många andra hoppas jag på Foo Fighters. My Hero är en av världens bästa låtar.
Tiësto känns inte så jättehett längre. En SHM reunion smäller högre.
Andra förhoppningar är Alice in Chains, Daft Punk, Muse, The Killers, Mark Knopfler.

När det gäller metalakter skulle jag gärna se Arch Enemy och Killswitch Engage.

Sen finns det väl en del som aldrig skulle komma typ U2och Iron Maiden.
Coldplay hade ju varit fint men det hinner antagligen inte komma något nytt album.

alt-J, Nordpolen, Postiljonen och Foals tackar jag inte heller nej till.
Sen tycker jag gott att de kan ta och boka Kent och Lasse.

Även om jag inte heller tror att U2 är troligt så ska dom väl släppa album ganska snart? Eller? Då kanske dom hinner med att påbörja en Europaturné lagom tills sommaren 2014

Ratatat, MGMT, The XX och Temper Trap vore softa subliners
Citera
2013-07-05, 20:03
Medlem
SHM reunion känns jävligt lökigt, alla vet att det kommer hända.

Ett frågetecken på Muse, de säljer ju uppenbarligen inte ut varken Zinken, Malmö eller Globen men det känner nog att de är skyldiga sina svenska fans en spelning efter tre inställda, en festivalspelning lättar ansvaret lite.

Vilka kan man definitivt räkna bort?

U2 och Coldplay spelar inte festivaler.
Foo Fighters avslutade en två år lång turne förra året och hade då gästat större delen av Europa, 2014 är för tidigt.
Radiohead börjar arbeta på ny skiva sen höst/tidig vår så de kan strykas också.

Känns verkligen vidöppet vem de kommer att boka, och vilken riktningen de tar efter första året. Mer kvinnliga artister? mer metal? en dansakt som headlinar sista dagen? "legendakt" en dag? Eller tre artister i ropet, typ Killers, Kings of Leon, Mumford and Sons eller dylikt.

Vill slå ett slag för Muse, de är banne mig skyldiga Sverige en (tre....) spelningar.
Citera
2013-07-05, 20:05
Medlem
dakires avatar
Citat:
Även om jag inte heller tror att U2 är troligt så ska dom väl släppa album ganska snart? Eller? Då kanske dom hinner med att påbörja en Europaturné lagom tills sommaren 2014

Ratatat, MGMT, The XX och Temper Trap vore softa subliners

Japp, det verkar som om det kommer nytt från U2.

MGMT köper jag rakt av med!

Och när det gäller RATM som diskuterats tidigare såg jag dem på Hultsfred '08 och jag gör gärna om det. Men mycket smäller högre.
Senast redigerad av dakire 2013-07-05 kl. 20:07.
Citera
2013-07-05, 20:07
Medlem
dakires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirtyseven

Är du säker? De spelade på Glastonbury 2011.
Citera
2013-07-05, 20:10
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:

Ett frågetecken på Muse, de säljer ju uppenbarligen inte ut varken Zinken, Malmö eller Globen men det känner nog att de är skyldiga sina svenska fans en spelning efter tre inställda, en festivalspelning lättar ansvaret lite.

Foo Fighters avslutade en två år lång turne förra året och hade då gästat större delen av Europa, 2014 är för tidigt.

Känns verkligen vidöppet vem de kommer att boka, och vilken riktningen de tar efter första året. Mer kvinnliga artister? mer metal? en dansakt som headlinar sista dagen? "legendakt" en dag? Eller tre artister i ropet, typ Killers, Kings of Leon, Mumford and Sons eller dylikt.

Vill slå ett slag för Muse, de är banne mig skyldiga Sverige en (tre....) spelningar.

U2 har spelat @ Slane Castle två gånger, även om det kanske inte riktigt räknas som en "äkta" festival. Annars kloka tankar

Smashing Pumpkins skulle också vara ganska najs, samt Kool & the Gang Då skulle jag bli så jävla glad. Fast det är ungefär 0% chans att det skulle hända.
Citera
2013-07-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Är du säker? De spelade på Glastonbury 2011.

Det säger väl kanske inte så mycket då Glastonbury är ett undantag, 2011 bokade de U2 som gjorde sin första festival sen åttiotalet. 2013 bokade de Rolling Stones som gjorde sin andra festivalspelning på över trettio år.
Citera
2013-07-05, 20:20
Medlem
Marquesos avatar
Coldplay körde en festivalturné 2011.
Missade dem senaste gången de var i Sverige, skulle vara kul att se!
Citera
2013-07-05, 21:56
Medlem
menfrassedås avatar
Ska festivalen bli större (besöksmässigt) så måste väl bla vatten och avloppssystemet byggas ut och trafiksituationen lösas och det ligger väl på Norrköping kommuns bord att fixa antar jag...men gör dom det, för mig (Norrköpingsbo) är det givet att det ska fixas men vad alla andra skattebetalare i kommunen tycker vet jag inte. Är själv jävligt glad och stolt att vi har ett arrangemang av sån här dignitet hos oss, det var 3 helt överjävligt kul dygn med massor av bra musik.
Mina önskningar till nästa år: Ratm, Foo Fighters och sen får gärna Gogol Bordello komma tillbaka, ett satans röj var det på deras konsert.
Citera
2013-07-05, 22:01
Medlem
tvantenns avatar
Citat:

Coldplay kör festivalgig, de gjorde det både 2009 och 2011. U2 däremot är väl lite tveksamt. De körde ju Glastonbury där något år som ni redan varit inne på.

Vilka namn är det egentligen som krävs i Sverige för att locka ca 60.000 pers? Det behövs minst tre namn i absolut toppklass i alla fall.

Radiohead är ju en drömbokning för Folkert till Stoxa, vad festivalen nu kommer att heta. Så jag tror inte att de är aktuella för Bråvalla över huvud taget. Men om det nu skulle vara som så att de drar ut på turné nästa sommar och de inte är tillgängliga under Stoxas datum så tror jag nog att han väljer att försöka boka dem till Bråvalla i alla fall. Det är ett stort namn, riktigt stort. Sen hur mycket folk de drar i Sverige är svårt att svara på.

Blir väldigt intressant att se vad de hittar på i alla fall. Vi kan ju redan konstatera att stora namn kommer att komma, det är en garanti!
Citera
2013-07-05, 22:32
Medlem
Kungens.hands avatar
Dom kommer säkert, tillsammans med bra bokningar, kunna rida på framgångsvågen. Många kommer återvända och ta fler kompisar med sig. Känner flera första gångs-festivalare som fått ordentligt blodad tand.

Jag hoppas dom lyckas, för det kan bli riktigt bra det här ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in