Citat:
Ursprungligen postat av
Thirtyseven
SHM reunion känns jävligt lökigt, alla vet att det kommer hända.
Ett frågetecken på Muse, de säljer ju uppenbarligen inte ut varken Zinken, Malmö eller Globen men det känner nog att de är skyldiga sina svenska fans en spelning efter tre inställda, en festivalspelning lättar ansvaret lite.
Vilka kan man definitivt räkna bort?
U2 och Coldplay spelar inte festivaler.
Foo Fighters avslutade en två år lång turne förra året och hade då gästat större delen av Europa, 2014 är för tidigt.
Radiohead börjar arbeta på ny skiva sen höst/tidig vår så de kan strykas också.
Känns verkligen vidöppet vem de kommer att boka, och vilken riktningen de tar efter första året. Mer kvinnliga artister? mer metal? en dansakt som headlinar sista dagen? "legendakt" en dag? Eller tre artister i ropet, typ Killers, Kings of Leon, Mumford and Sons eller dylikt.
Vill slå ett slag för Muse, de är banne mig skyldiga Sverige en (tre....) spelningar.
Coldplay kör festivalgig, de gjorde det både 2009 och 2011. U2 däremot är väl lite tveksamt. De körde ju Glastonbury där något år som ni redan varit inne på.
Vilka namn är det egentligen som krävs i Sverige för att locka ca 60.000 pers? Det behövs minst tre namn i absolut toppklass i alla fall.
Radiohead är ju en drömbokning för Folkert till Stoxa, vad festivalen nu kommer att heta. Så jag tror inte att de är aktuella för Bråvalla över huvud taget. Men om det nu skulle vara som så att de drar ut på turné nästa sommar och de inte är tillgängliga under Stoxas datum så tror jag nog att han väljer att försöka boka dem till Bråvalla i alla fall. Det är ett stort namn, riktigt stort. Sen hur mycket folk de drar i Sverige är svårt att svara på.
Blir väldigt intressant att se vad de hittar på i alla fall. Vi kan ju redan konstatera att stora namn kommer att komma, det är en garanti!