Citat:
Coldplay kör festivalgig, de gjorde det både 2009 och 2011. U2 däremot är väl lite tveksamt. De körde ju Glastonbury där något år som ni redan varit inne på.
Vilka namn är det egentligen som krävs i Sverige för att locka ca 60.000 pers? Det behövs minst tre namn i absolut toppklass i alla fall.
Radiohead är ju en drömbokning för Folkert till Stoxa, vad festivalen nu kommer att heta. Så jag tror inte att de är aktuella för Bråvalla över huvud taget. Men om det nu skulle vara som så att de drar ut på turné nästa sommar och de inte är tillgängliga under Stoxas datum så tror jag nog att han väljer att försöka boka dem till Bråvalla i alla fall. Det är ett stort namn, riktigt stort. Sen hur mycket folk de drar i Sverige är svårt att svara på.
Blir väldigt intressant att se vad de hittar på i alla fall. Vi kan ju redan konstatera att stora namn kommer att komma, det är en garanti!
Vilka namn är det egentligen som krävs i Sverige för att locka ca 60.000 pers? Det behövs minst tre namn i absolut toppklass i alla fall.
Radiohead är ju en drömbokning för Folkert till Stoxa, vad festivalen nu kommer att heta. Så jag tror inte att de är aktuella för Bråvalla över huvud taget. Men om det nu skulle vara som så att de drar ut på turné nästa sommar och de inte är tillgängliga under Stoxas datum så tror jag nog att han väljer att försöka boka dem till Bråvalla i alla fall. Det är ett stort namn, riktigt stort. Sen hur mycket folk de drar i Sverige är svårt att svara på.
Blir väldigt intressant att se vad de hittar på i alla fall. Vi kan ju redan konstatera att stora namn kommer att komma, det är en garanti!
Får backa lite, Coldplay spelade andra festivaler 2011, dock färre än tio så de var ingen utpräglad festivalturné. Samtidigt gjorde de 80 spelningar 2012 men inget festivalstopp.
Budgeterar de för 60 000 besökare har de redan där en riktigt fet budget, med tanke på lineupen i år undrar jag hur många tiotalsmiljoner de gick i vinst med. Vedertaget är ju att tyskarna har "cash", och de måste ju komma någonstans ifrån i och för sig.
För att sälja 60000 biljetter?
Muse
Mumford and Sons
Jay Z
Muse släppte nytt hösten 2012, ryktas turnera nästa sommar på vissa festivaler.
Mumford and Sons släppte nytt hösten 2012, världens största band just nu, spelat ytterst få spelningar i sommar och en turné nästa år är nästan att räkna med.
Jay Z släppte nytt 2013, endast en spelning i år exklusivt på Wireless, återkommer 2014?
Tror biljetterna skulle sälja som smör med dessa, men vi vet ju inte riktigt vilken riktning de kommer ta som sagt. Hiphop och folkrock kanske inte alls är på kartan.