2013-07-05, 18:31
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Först startar ett omfattande sök. Sedan öppnas KJs fejjankonto för allmän beskådan, sen kommer uttalandet om att lägenheten är trolig mordplats.

Ska detta vara något logiskt och smart planerande för att skapa trygghet hos någon medgärningsman eller är det tre av varandra oberoende händelser?

Det kanske kan ha med analyssvaren att göra,att hon nu kan gå ut till media och bekräfta detta.
Kanske var ett tricks från polis att se om någon skrev till mgm,eller som sagt som jag tror,detta hade dom väntat på att någon skulle öppna mgm konto.
Citera
2013-07-05, 18:34
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Först startar ett omfattande sök. Sedan öppnas KJs fejjankonto för allmän beskådan, sen kommer uttalandet om att lägenheten är trolig mordplats.

Ska detta vara något logiskt och smart planerande för att skapa trygghet hos någon medgärningsman eller är det tre av varandra oberoende händelser?

Inbillar mig att de hör ihop.

Kanske har de "bluffat" hittills om hur mycket säkra bevis de har, alltså de tror inte att dem de har räcker till fällande dom, trots allt. De är desperata och måste ha fler bevis, det är bråttom. Sista veckan stod de ju flera gånger i tidningarna att de ville ha in ännu fler tips.

Alternativt är det som hon säger, de vill bara kunna klargöra händelseförloppet så att man kan gå till botten med vad som hänt.
Citera
2013-07-05, 18:44
Medlem
rayraviolis avatar
Finns det några uppgifter om den upphittade plastpåsen med kalsonger?
Citera
2013-07-05, 18:46
Medlem
Detta är två duktiga åklagare som vill ha på fötterna innan de uttalar sig. De vet vad de gör och kompletterar varandra på ett bra sätt.
Citera
2013-07-05, 19:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Detta var väl ändå nytt?

Det har förekommit uppgifter att polisen eventuellt letar en mordplats. Men i dagsläget är den häktade mordmisstänktes lägenhet den enda platsen som fortfarande är avspärrad.

Är lägenheten fortfarande en trolig mordplats?

– Ja, säger kammaråklagaren Ulrika Schönbeck.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7742253
Ja verkligen.
Men då finns det nog inga säkra spår, typ vävnad från VB, som bevisar mord eller styckning.

Men har han styckat henne i lght så har hon varit förpackad. Antagligen därför säckarna i skogen kollades upp.
En polis som intervjuades igår sa att det ligger väldigt många säckar i naturen, jag tror han sa svarta säckar.

Tillägg:
I intervjun låter det som om de tidigare gått ut med lght som trolig mordplats. Nån som läst/hört åklagaren bekräftat detta tidigare? Jag har isf helt missat det.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-05 kl. 19:03.
Citera
2013-07-05, 19:02
Medlem
saltapinnars avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7716140

Hon upprepar vad hon tidigare sagt, att hon är väldigt trygg i det material man redan har.
Citera
2013-07-05, 19:04
Medlem
Citat:

Man blir inte riktigt klok på uttalandet i tidningen, är det korrekt skrivet av journalisten eller bara ett antagande och spetsat till artikeln på slutet.

Om lgh är MP då faller iaf min bild av mordet, jag har trott hela tiden att det skett ute i det fria eller typ stuga/koja. Har styckningen skett i lgh och han städat så jäkla bra ??
Hur i helsike har han då fått ut delarna utan att någon enda har sett något, det bör ju varit ett antal vändor till parkeringen eller om han parkerat ute på Flottiljvägen vid husgaveln, då blir iaf vägen kortare.

Man kan ju heller inte frigöra sig vid tanken om dessa tre så kallade händelserna har något sammanhang och är planerad av polisen. De brukar i svåra ärenden oftast bara uttala sig när det är till fördel för utredningen annars vara tyst.
Citera
2013-07-05, 19:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
De har med andra ord varit i lägenheten 2 ggr (minst) och kan fortfarande inte säkert säga om det är en mordplats eller inte...

Det är nånting som skevar här
De kanske vill vara beredda att gräva ännu djupare i lght, om nu inte analyssvaren är tillräckliga för att åtala på.
Citera
2013-07-05, 19:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man blir inte riktigt klok på uttalandet i tidningen, är det korrekt skrivet av journalisten eller bara ett antagande och spetsat till artikeln på slutet.

Om lgh är MP då faller iaf min bild av mordet, jag har trott hela tiden att det skett ute i det fria eller typ stuga/koja. Har styckningen skett i lgh och han städat så jäkla bra ??
Hur i helsike har han då fått ut delarna utan att någon enda har sett något, det bör ju varit ett antal vändor till parkeringen eller om han parkerat ute på Flottiljvägen vid husgaveln, då blir iaf vägen kortare.

Man kan ju heller inte frigöra sig vid tanken om dessa tre så kallade händelserna har något sammanhang och är planerad av polisen. De brukar i svåra ärenden oftast bara uttala sig när det är till fördel för utredningen annars vara tyst.
Åklagaren är ju citerad, då borde det inte vara tillspetsat.
Citera
2013-07-05, 19:24
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Åklagaren är ju citerad, då borde det inte vara tillspetsat.

Man vet aldrig. I hennes ögon kanske lägenheten är precis lika trolig som annan mordplats är.
Hade de varit säkra borde det ju ha slagits upp stort i media, om de inte av ngn anledning anser att den infon skulle förstöra utredningen.
Citera
2013-07-05, 19:40
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja verkligen.
Men då finns det nog inga säkra spår, typ vävnad från VB, som bevisar mord eller styckning.

Men har han styckat henne i lght så har hon varit förpackad. Antagligen därför säckarna i skogen kollades upp.
En polis som intervjuades igår sa att det ligger väldigt många säckar i naturen, jag tror han sa svarta säckar.

Tillägg:
I intervjun låter det som om de tidigare gått ut med lght som trolig mordplats. Nån som läst/hört åklagaren bekräftat detta tidigare? Jag har isf helt missat det.

Boden är ju en militärstad, det finns massor av material från åratal av värnpliktiga som kutat runt där.

Alla jäkla övningar som man tvingade göra där, ibland var hälften av bilens lösa inventarier borta när jag lånat ut den och fick skriva AFSE på övertygar mig om att dom kan nog fan hitta vadsomhelst.

Intressant att dom tömde ett fort på vatten för en plastpåse, letar dom efter en till gul påse kanske?
Citera
2013-07-05, 19:55
Medlem
De verkar fast beslutna att den MtGM som sitter häktad är förövaren.
Speciellt då de säger att mordplatsen kan vara lägenheten också. Detta tolkar jag som om de har mkt fler bevis än vad de redovisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in