2013-06-29, 22:34
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Välkommen!!! Till kanalen.
De brukar själva undra hur länge den ska vara ny, de säger att det är "Sveriges Bästa Pratradio", sedan de vann radiopriset.
Men troligen så är den inte så ny till hösten 2013, kanske de satsar på en ny jingel...
Ja! Någon gång måste de ju byta jingelpisset. Det fattar de nog själva. Har också lyssnat sedan 1 månad tillbaka eller nåt och jag tror jag kommer tröttna snart för det är mest negativt snack bara. Folk vädrar sina negativa åsikter, det kan man inte stå ut att lyssna på i 1 år direkt eller?
Citera
2013-07-01, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Ja! Någon gång måste de ju byta jingelpisset. Det fattar de nog själva. Har också lyssnat sedan 1 månad tillbaka eller nåt och jag tror jag kommer tröttna snart för det är mest negativt snack bara. Folk vädrar sina negativa åsikter, det kan man inte stå ut att lyssna på i 1 år direkt eller?
Aschberg gjorde ett program för evigheter sedan där folk skulle ringa in och säga positiva saker. Jag lovar dig, det var det sämsta programmet som Aschberg någonsin har gjort!
Citera
2013-07-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Förslag på ny slogan: Radio Repris - Hör programmen mer än 1 gång.
För det är visserligen sem.tider men så djäkla många repriser som de kör nu fångar de väl inga nya lyssnare på.
Visserligen kostar det mer med live, men då det inte har någon musik och behöver betala skjortan och lite till för STIM-avgifter,
så kan de väl köra mer live program.

Kör lite andra/nya program och inte så statiskt.
Alla radiokanaler liknar varandra nu förtiden, även SR.
Samma program, på samma tider, veckan lång.
Dock inte SR P1, den är det lite variation på, och det är nog den som R1 ska försöka likna.

Eller är MTG så fattigt???

De verkar ju köra på i stort sett som vanligt på de andra kanalerna och de kostar mer p.g.a musiken,
och R1 är ett nytt koncept och ska den lyckas måste det få kosta.
Citera
2013-07-01, 23:07
Medlem
Nu går det väl lite för långt med repriser:

Lyssnade på en repris (vad annars) med Eva Rusz nu på kvällen.
Kl:23:00 kom det nyheter, som var ca en vecka gamla.
Nyhetsuppläsaren talade om den misstänkta bomben vid Tele2-arenan...

De kan väl klippa bort gamla nyheter åtminstånne, för de klipper bort reklamen på Playprogrammen.
Utom i förra vecka, då hörde jag reklam i Play.
(Kim.K. skulle visst gå i kurs hos J.Kindmark i förra veckan och lära sig att klippa program. "Kan det vara en nybörjarmiss av K.K???"
Citera
2013-07-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Förslag på ny slogan: Radio Repris - Hör programmen mer än 1 gång.
För det är visserligen sem.tider men så djäkla många repriser som de kör nu fångar de väl inga nya lyssnare på.
Visserligen kostar det mer med live, men då det inte har någon musik och behöver betala skjortan och lite till för STIM-avgifter,
så kan de väl köra mer live program.

Kör lite andra/nya program och inte så statiskt.
Alla radiokanaler liknar varandra nu förtiden, även SR.
Samma program, på samma tider, veckan lång.
Dock inte SR P1, den är det lite variation på, och det är nog den som R1 ska försöka likna.

Eller är MTG så fattigt???

De verkar ju köra på i stort sett som vanligt på de andra kanalerna och de kostar mer p.g.a musiken,
och R1 är ett nytt koncept och ska den lyckas måste det få kosta.

Förstår inte heller. Kan ju inte kosta så mycket att producera radio. Radio1 brukar ju inte ens ha nån sluss som tar emot samtalen. Typ 1 tekniker + 1 radiopratare? Hellre det än repriser som får mig att slå över till annat program...
Citera
2013-07-03, 21:51
Medlem
Nu har jag fimpat Radio1 helt. Uttjatat koncept, dåliga programledare. Less på Kindmark också som bara klagar och är upprörd över massa saker. Trams. In med nya, ut med alla nuvarande förutom Aschberg..på nåder!
Citera
2013-07-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Nu har jag fimpat Radio1 helt. Uttjatat koncept, dåliga programledare. Less på Kindmark också som bara klagar och är upprörd över massa saker. Trams. In med nya, ut med alla nuvarande förutom Aschberg..på nåder!

Jag tror det kommer en stor omdaning. Med tanke på tittarsiffrorna. Typ 25 000 på morgonen (!!!). Är folk verkligen så ointresserade av "prat"radio eller beror det på kassa programledare?

Jag har ingen aning... Dock blir jag ofta tvungen att byta kanal då PK-dravlet går överstyr. Speciellt Cissi kan ju t.om. ljuga rakt ut i etern utan att bli emotsagd.
Citera
2013-07-03, 22:22
Medlem
Är det bara jag som tror Fylking smygröstar på SD ? Gång på gång hör jag honom prata retoriskt för SD dock lägger han alltid ner innan han kommer till slutklämmen.... Det är som att han gång på gång lägger fram argument som ligger i linje med SD, dock brukar han lämna själva poängen. Antagligen för att han vet att han skulle få sparken om han löpte linan ut.. Någon mer som känner igen sig?
Citera
2013-07-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Förstår inte heller. Kan ju inte kosta så mycket att producera radio. Radio1 brukar ju inte ens ha nån sluss som tar emot samtalen. Typ 1 tekniker + 1 radiopratare? Hellre det än repriser som får mig att slå över till annat program...
De har sluss ibland, det kan vara praktikanter eller så har Shabbe varit producent och sluss.
Någon tekniker har de väl inte?
Aschberg brukar säga "Världens sämsta ljudtekniker är igång"...

Nu har jag hört samma nyheter vid 23:00/23:30 i 3 dagar. Mycket seriöst....
De har bara 2 timmar live nu om dagen, om de vill fånga mera lyssnare så bör de väl sända mer live nu på sommaren när folk har kanske lite mera tid att lyssna på radio. Kanske några liveprogramm på kvällen.
Citera
2013-07-04, 16:37
Medlem
Jag hoppas verkligen att det sker en förändring. Tanken att höra dessa programledare och stammisar mala på i ett år till får nog mig nog att avstå kanalen. När man halkar in och hör på repriserna så undrar jag själv hur man stått ut. Cissis självgoda gapiga röst skär i märgen. Man hör mer och mer vilken mytoman Rusz är som snackar enbart skit. Om hon hunnit med dessa klienter och utbildningar samtidigt som hon varit hemmafru och skriver böcker skulle hon vara 150 år. Hon sitter där och snackar om sina böcker för att få köpare men det är bara mentalt störda fattiglappar som ringer och inte direkt något program som känns seriöst.
Nu har Kindmark också börjat bli lika PK som resten av programledarna och där föll han också.

Om dom inte tar bort flertalet programledare och förnyar så kommer Radio1 självdö. Ingen normal människa sätter på denna kanal annat än då man jobbar eller vill lyssna på lyteskomik.

Täppas Fogelberg borde ta över så försvinner stammisarna en efter en. Att höra honom bemöta t.ex Inge-Gerd skulle vara en ren fröjd.
Citera
2013-07-05, 12:50
Medlem
MTG har just nu väldigt motigt på radioområdet. Sedan gruppen förlorade NRJ så har omsättningen sjunkigt som en sten. I MTGs rapporter går man inte närmar in på hur det går för Radio1, men med tanke på reklamutbudet i kanalen är så magert finns det skäl att misstänka att kanalen inte säljer särskilt mycket reklam. Tippar på att MTG fimpar Radio1 inom det närmaste året om inte en dramatisk uppryckning sker. Och med nuvarande stall av profiler känns allt tal om uppryckning väldigt avlägsen.
Senast redigerad av Tomteboda 2013-07-05 kl. 12:54.
Citera
2013-07-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
MTG har just nu väldigt motigt på radioområdet. Sedan gruppen förlorade NRJ så har omsättningen sjunkigt som en sten. I MTGs rapporter går man inte närmar in på hur det går för Radio1, men med tanke på reklamutbudet i kanalen är så magert finns det skäl att misstänka att kanalen inte säljer särskilt mycket reklam. Tippar på att MTG fimpar Radio1 inom det närmaste året om inte en dramatisk uppryckning sker. Och med nuvarande stall av profiler känns allt tal om uppryckning väldigt avlägsen.
Ja det verkar ju inte bättre.
Som du säger, reklamen är i stort sett den samma.

Gert hade kontrakt tills han fyllde 70 år hörde jag för ett tag sedan, så inom 3 år lägger de nog inte ner Radio1.
"För vart ska de placera Gert annars???"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in