2013-07-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Har jag totalt missat något eller?

Hade för mig att kayles Q gjorde så att motståndaren blev slowad samt fick en +% damage debuff, har dom ändrat den eller vadå?

skulle också vilja fråga vad ni tycker är bäst på kayle, Wits end eller Nashors tooth? Om man ser till starter item i mid lane.

Nashors tooth alltid! Om du är ute efter MR så får du det via andra items bättre
Citera
2013-07-04, 18:00
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
skulle också vilja fråga vad ni tycker är bäst på kayle, Wits end eller Nashors tooth? Om man ser till starter item i mid lane.

Wits End kan övervägas i toplane mot ett AP-heavy lag och du går lite mer AS än AP. Alltid Nashor om du går mid.
Citera
2013-07-04, 18:16
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Okej, det här funkade. Varför det funkar har jag verkligen ingen aning om. Jag tackar och bockar till flashback. Ni är mina husgudar!
Mitt ingame-nick är Azzip Babek, om någon över 20 och inte är gnällig vill spela någon gång med en majestätisk Gold 5 spelare, tveka inte.

Tack igen!
Nemas!
Citera
2013-07-04, 22:27
Medlem
Tjena! Är den några som är sugna på ett 5v5 Team? Jag spelar på EUWEST och nickar Torrrex. Spelar mest jungle/top och brukar dominera rätt hårt . Startade min S3 på Bronze 5 och är nu på Silver V efter 1 vecka , sjukt roligt. Men hör av er om ni är sugna!
Citera
2013-07-05, 06:04
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Såhär dags är fan perfekta tiden för att spela! Hamna i champselect, vi börja snacka lite kom överens om comp. Sen kom vi överens om att lägga till varandra på Skype, alla 5! Sluta med att vi stompa, alla mainade positionen dom fick och efter matchen skapa vi ett ranked lag för att kunna fortsätta köra ihop.

All the good things happens after 3am! LCS näst helt klart. Nej men seriöst, aldrig vart med om något liknande innan. Och just mitt i natten/på morgonen hände det.
Citera
2013-07-05, 09:19
Medlem
fgnms avatar
Spelar top som main position och vill påstå att jag har en rätt god idé om hur lol funkar. Har inte direkt något att dölja så här är min lolking-profil.

Det jag vill komma till är att jag har grova problem med att få shen att fungera. Jag kan vinna min lane, farma på duktigt, plocka tornet och rädda/ganka någon med ultin från min lane men aldrig kan jag avsluta ett game segrande. Gillar verkligen spela honom, så jävla stark i lane, och splitpush är väll aldrig fel. Några tips?
Citera
2013-07-05, 11:34
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Såhär dags är fan perfekta tiden för att spela! Hamna i champselect, vi börja snacka lite kom överens om comp. Sen kom vi överens om att lägga till varandra på Skype, alla 5! Sluta med att vi stompa, alla mainade positionen dom fick och efter matchen skapa vi ett ranked lag för att kunna fortsätta köra ihop.

All the good things happens after 3am! LCS näst helt klart. Nej men seriöst, aldrig vart med om något liknande innan. Och just mitt i natten/på morgonen hände det.

Vardagar efter klockan 4 på natten är helt underbart. Folk är antingen stenade, fulla eller sjukt seriösa och trevliga. Alltid roligt att spela, flamear någon så blir dom så bashade att dom håller käften resten av gamet. Man borde egentligen lägga sig tidigare så man orkar gå upp runt 4-5 och spela!

Vill också ha ett lag
Citera
2013-07-05, 11:36
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Spelar top som main position och vill påstå att jag har en rätt god idé om hur lol funkar. Har inte direkt något att dölja så här är min lolking-profil.

Det jag vill komma till är att jag har grova problem med att få shen att fungera. Jag kan vinna min lane, farma på duktigt, plocka tornet och rädda/ganka någon med ultin från min lane men aldrig kan jag avsluta ett game segrande. Gillar verkligen spela honom, så jävla stark i lane, och splitpush är väll aldrig fel. Några tips?

Vad bygger du? En viktig grej som många glömmer när dom spelar Shen är att ha ett carry-item om du får en bra laning phase. Försök även att så ofta som möjligt spara taunten, använd inte den i panik bara för att du måste. Mycket bättre att använda den för att peela för ad carry/taunta 2-3 stycken samtidigt.
Citera
2013-07-05, 11:49
Medlem
AIKDaniels avatar
Jävlar va jag är skraj nu, vann två matcher i rad på min väg till platinum, har fått +3LP för varje vinst i Guld I så det har tagit ett tag. Blev sedan trollad två matcher i rad av några småpojkar som tyckte det var jättekul då de såg att jag var i promo games, moget.
Nu vågar jag knappt spela mitt sista game, har 2-2 wins/losses.

Helvete!
Citera
2013-07-05, 12:01
Medlem
NinthAvenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jävlar va jag är skraj nu, vann två matcher i rad på min väg till platinum, har fått +3LP för varje vinst i Guld I så det har tagit ett tag. Blev sedan trollad två matcher i rad av några småpojkar som tyckte det var jättekul då de såg att jag var i promo games, moget.
Nu vågar jag knappt spela mitt sista game, har 2-2 wins/losses.

Helvete!

Kör på, man vinner alltid det sista!
Citera
2013-07-05, 12:09
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Vad bygger du? En viktig grej som många glömmer när dom spelar Shen är att ha ett carry-item om du får en bra laning phase. Försök även att så ofta som möjligt spara taunten, använd inte den i panik bara för att du måste. Mycket bättre att använda den för att peela för ad carry/taunta 2-3 stycken samtidigt.

Bygger rätt varierat på shen men för det mesta sunfire, warmog och t ex. wits end. Är osäker på vilket dmg-item jag borde köpa, tri-force är ju bra men kostar också en hel del. Prioriterar att bli så tanky som möjligt just så jag kan positionera mig för en bra taunt utan att behöva oroa mig. Slutar dock oftast med att jag står där ensam kvar mot 2-3 pers efter en tf och kan inte göra mer än springa. Ska prova bygga typ sunfire -> tri-force -> tanky item för att få en dmg-spike tidigare.

Något jag är oehört kluven över är ultin. Så gott som alltid så ryker mitt torn så fort jag använder den på bot-lanen, känns ovärt ibland. Verkligen ovärt om man inte får någon reaktion från den man ultar också och man tp:ar iväg från sin lane/farm för inget.
Citera
2013-07-05, 12:18
Medlem
Citat:
Har jag totalt missat något eller?

Hade för mig att kayles Q gjorde så att motståndaren blev slowad samt fick en +% damage debuff, har dom ändrat den eller vadå?

Nashor´s tooth, nu då de flyttade malady passive till den är den ännu bättre än wits end(även om de buffade båda).
De tog bort % extra damage på Q för några patcher sedan, de kompenserade dock de genom att öka slow % istället.

Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Något jag är oehört kluven över är ultin. Så gott som alltid så ryker mitt torn så fort jag använder den på bot-lanen, känns ovärt ibland. Verkligen ovärt om man inte får någon reaktion från den man ultar också och man tp:ar iväg från sin lane/farm för inget.

Finns inte jättemycket att göra åt det tyvärr, det bästa du kan göra är att förvarna dina teamates om att du har ult redo och att de borde engagea. Om du sedan märker att deras top laner börjar tokpusha så pusha ner bot lane tornet också samt ta draken om möjlighet finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in