2013-05-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodalacket
Om du ska injecera så ja då har du behövt recept innan men om du ska tapetsera så är det är det ju klart att man inte ska behöva ringa sin läkare. Vad är det du inte kan förstå? Lilla pojk.

Okej då hade du rätt angående det, har bara vidarebefodrat vad personen jag handlar av på apoteket har sagt. Kom nästa gång med vettiga argument istället för en massa "lilla pojk" och dumma smileys så blir det en mycket trevligare stämning här.

Edit: Visserligen har inte nivån på mina inlägg varit på topp heller, skulle svarat annorlunda trots ditt första inlägg.

Mvh
Citera
2013-05-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plz
Okej då hade du rätt angående det, har bara vidarebefodrat vad personen jag handlar av på apoteket har sagt. Kom nästa gång med vettiga argument istället för en massa "lilla pojk" och dumma smileys så blir det en mycket trevligare stämning här.

Edit: Visserligen har inte nivån på mina inlägg varit på topp heller, skulle svarat annorlunda trots ditt första inlägg.

Mvh

Exakt. Läs dina egna poster. Jag är alltid trevlig men när jag stöter på någon med inlägg i din karaktär så blir jag vansinnig.

Anledningen till att detta sågs över va ju som sagt att dom inte ens viste vad som gällde tidigare själva.

När jag köpt detta innan det ändrades så såg en del kärringar ut som dom skulle tuppa av när man sa att man skulle handla kanyler och varje gång fick dom springa efter chefen som man fick ta ett snack med. Även där fick man vara duktigt tydlig och förklara att vi alltid köper detta här.
Citera
2013-06-25, 13:25
Medlem
Ingen som vet artikel nr för avtagbara nålar för dessa insulinkanyler?

http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&source=images&cd=&cad=rja&docid= HfFitTmvkZPWeM&tbnid=lyN5-MPh_SPRGM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.imed. com%2Fp%2Fb-braun_injekt-injekt-general-use-syringe-1ml-slip-tip-syringe-o nly-100-ea%2F164236.html&ei=wHzJUfHDD9Ss4QTBnoGwDA&bvm=bv. 48293060,d.bGE&psig=AFQjCNGijIVJ2Pw_cj9lHWA4K4H-WgX41g&ust=1372245553676138
Citera
2013-07-02, 14:55
Medlem
Denoms avatar
Ytterligare någon låda upphämtad från Apoteket Hjärtat efter att ha ringt och uppgett artikelnr. på produkterna jag behöver igår.

Lättast för de som ännu inte lyckats är att ringa till apoteket och uppge artikelnr. för att om de nekar säga att du köpt tidigare från andra apotek (av samma kedja).
Citera
2013-07-02, 19:57
Medlem
Windegos avatar
Testat lite apotek i Göteborgs regionen.
ICA Cura (421 Högsbo): Vänligt inställda till att över natten hämta hem både pump och nål.
Apoteket Biet (Engelbrektsgatan): Hade 3ml pump och nålar hemma, inga frågor vid köp.
Kronans droghandel (Bäckebol): Hade lite svårt att förstå vad jag ville ha, men efter att jag visat upp en 3ml pump (luer) så var det inga problem. Dock beställningsvara!
Citera
2013-07-02, 19:59
Medlem
Windegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ytterligare någon låda upphämtad från Apoteket Hjärtat efter att ha ringt och uppgett artikelnr. på produkterna jag behöver igår.

Lättast för de som ännu inte lyckats är att ringa till apoteket och uppge artikelnr. för att om de nekar säga att du köpt tidigare från andra apotek (av samma kedja).
Dock en varning, när man ringer och blir kopplad till vissa butiker så kan telefonväntetiden vara lååååång!
Citera
2013-07-02, 23:26
Medlem
YDKJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Just avtagbar nål verkar inte finnas med Einstein
http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=insulinspruta&t=1&v=p&f=0&resid=4378 30869&productsbn=1&uaid=2D7E6CD7260C5164276C8A4B02 4AA377%3a31302E3130322E352E313239%3a52467636883519 93396

curling curling curling

ett urval som passar alla med Luer Slip-fattning. MEN vilken passar dig? det kan inte vi bestämma dessvärre, men nu när du är så nära så fixar det sig säkert.
Citera
2013-07-03, 13:05
Medlem
Det funkar även att köpa i malmö. Dock vill de ha rekvisition på mitt mer lokala apotek....
Citera
2013-07-04, 21:17
Medlem
Messiahs avatar
Jag tänkte knalla in på apoteket imorgon och be dom beställa pumpar och kanyler åt mig. ser att det inte finns i lager hos dom. Kan jag gå in dit och be dom beställa om jag ger dom artikel nr? eftersom det finns på apoteket.se men kan inte skickas över internet så bör jag väll kunna be dom beställa hem det med tanke på lagen?
Citera
2013-07-04, 21:54
Medlem
juicejunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leehaney
Det funkar även att köpa i malmö. Dock vill de ha rekvisition på mitt mer lokala apotek....
Vilket apotek var det om man får fråga?
Vad menas egentligen med rekvisition?
Mvh
Citera
2013-07-04, 22:16
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juicejunky
Vilket apotek var det om man får fråga?
Vad menas egentligen med rekvisition?
Mvh

Undrar detta också. ska nämligen gå in på våra lokala apotek och se om jag kan be dom beställa pumpar och kanyler. hoppas det i alla fall. Tänkte säga att jag använder dom för att precisions limma eller liknande
Citera
2013-07-04, 22:38
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Undrar detta också. ska nämligen gå in på våra lokala apotek och se om jag kan be dom beställa pumpar och kanyler. hoppas det i alla fall. Tänkte säga att jag använder dom för att precisions limma eller liknande

Om de frågar, säg att du skall ha det till för reparation, rengörning och restaurering för nano-teknik av datorkomponenter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in