2015-01-14, 18:37
Medlem
Kan upplysa om att apotek hjärtat har bestämt en offiviel policy om att enbart sälja till medicinska ändamål..
Fick reda på det idag. Blev uppring eett par timmar efter jag lämnat in order
Citera
2015-01-15, 18:34
Medlem
PonPows avatar
Ringde ett anat apotek idag, lyckades efter en del krångel få beställningen godkänd (400 pumpar & 700 kanyler).
Men sen så går hon och pratar med en kollegs och säger att jag bara får beställa en av varje

Fast det är ju alltid nått!
Citera
2015-01-16, 05:55
Medlem
Att det ska vara så jävla känsligt i sverige med allt då. Tänkte åka upp och försöka beställa idag 300 kanyler och 100 pumpar
Citera
2015-01-16, 06:17
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbagrov
Att det ska vara så jävla känsligt i sverige med allt då. Tänkte åka upp och försöka beställa idag 300 kanyler och 100 pumpar

Bra då vet vi det.
Citera
2015-01-16, 07:34
Medlem
PonPows avatar
Har efter lite letande hittat dom 2 förordningarna gällande injektionsverktyg som är giltiga i nuläget.
Dom är båda från 2012, väldigt korta. Men framför allt så handlar dom bara om verktyg och inte massa annan skit med!
Lagen
Förordning

Sedan så har läkemedelsverket en föreskrift, väldigt kort den med:
Läkemedelsverkets föreskrifter
Kommer posta här när min research är klar och har även mailat läkemedelsverket med frågor.
Då kan jag medela precis vad som gäller i alla situationer!

Började på det här inlägget för 3-4 timmar sedan, det jag upptäck är att den lättilgängliga informationen jag nämnde ovan i princip inte säger någonting!
Trots att det handlar om 2 lagar så säger dom inte mycket mer än vad som är förbjudet. .

Har däremot hittat alla protokoll och videor osv från lagändringen, minsta lilla detalj finns med! http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201112/SoU24/
Citera
2015-01-17, 00:28
Medlem
PonPows avatar
öppenpsyk!?!

Kan Öppenpsyk se att jag beställt nålsar?
Tänkte inte på det eftersom det var receptfritt, innan jag satte och läste mig igenom alla lagar och förordningar.

Skulle få 200 pumpar*100kanyler i början av nästa vecka! Men säger sov något så får jag väl köra på samma ursäkt som på apoteket
Har varit ren i ca 2 så vitt pdyk vet, får ävrn en del psykofarmaka som jag inte vill sabba!

BTE" För er intredderade så satt jag i 5-6 timmar igår och letade om ytterligare bestämmeöer gällande försäljningen. Har nog nästan 15 pdf på datorn från antigen riksdagen läkemdelsverket..!

Alla dessa rör nuvarande lagar, hittade en hel del om vad som gällde innan 3+23 med men det sparade jag ju inte<.
Senast redigerad av PonPow 2015-01-17 kl. 00:32.
Citera
2015-01-24, 00:22
Medlem
herrcarlssons avatar
Frågan är varför man vill köpa lagligt. Har varit runt till diverse apotek och får verktyg för halva priset vid beställning från annat företag.
Citera
2015-01-24, 08:25
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Bra då vet vi det.

Du och dina kollegor ja...
Citera
2015-01-24, 09:26
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Du och dina kollegor ja...

Jajamen.. Visste inte att internet fanns på psyket! Ta dina tabbs o känn lugnet nu
Citera
2015-01-24, 10:10
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Jajamen.. Visste inte att internet fanns på psyket! Ta dina tabbs o känn lugnet nu

Buhu har potatisgrisen fått slut på syltmunkar eller?
Citera
2015-01-24, 11:57
Medlem
Beställningen gick fint va lite bekymmer. Från 2 dec så säljer dom inte till vem som hellst. Dom ville ha ett intyg på att jag skulle ha det i jobbet. Sa att jag skulle limma kretskort med grejerna.
Tog et papper skrev att sakerna behövdes för att utföra vissa reparationsarbeten stämplade pappret med firmans stämpel sen var det lugnt. Så dom verkar inte vara så känsliga, så länge man beter sig normalt å inte som en nervös tjackapa så är det nog inga bekymmer.
Citera
2015-01-24, 11:58
Medlem
Citat:
Bra då vet vi det.

Tänkte att du ville veta din nyfikna skvallerkäring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto