2013-05-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodalacket
Fattar inte varför ni inte köper på Apoteket. Köper alltid där och har gjort det i många år. Billigast av alla också. Då behöver man aldrig få panik.

Rund 400:- för 100 pump med nål har jag för mig jag gav sist.

Du har gjort det i flera år utan recept?? Tror inte det va
Sen har du betalat 400kr säger du, hur lyckades du med det? Gick på drygt 100kr för mig 100 pumpar och nålar. Visst finns det olika märken osv men samma blå nålar som alla shoppar säljer.
Citera
2013-05-19, 22:29
Medlem
schmengeles avatar
Börjar det bli lättare och lättare att få ut eller?
Citera
2013-05-20, 12:16
Medlem
Är ni helt efterblivna? Dom har alltid fått sälja till andra anledningar.. Bara det att det har varit luddiga direktiv. Jag köpte första gången 2008 och har aldrig blivit nekad då jag skrivit en lapp där jag ska ha det till tapetsering, undertecknad av min chef alltså min polare.

Så till företag som ska ha det till någon bra anledning säljer dom o har alltid gjort.

Sen är jag alltid tydlig o säger att vi alltid köper detta här.

Sen att andra ser ut som pundare o inte kan prata för sig få stå för er.
Citera
2013-05-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plz
Du har gjort det i flera år utan recept?? Tror inte det va
Sen har du betalat 400kr säger du, hur lyckades du med det? Gick på drygt 100kr för mig 100 pumpar och nålar. Visst finns det olika märken osv men samma blå nålar som alla shoppar säljer.

För att jag köpte 10/12 ml pump din nöt.
Citera
2013-05-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Börjar det bli lättare och lättare att få ut eller?

Jag tycker det. Handlade senast idag utan problem.
Senaste gångerna har jag gått fram till yngre apotekare som har varit väl medvetna om lagändringen och har varit väldigt schyssta och tillmötesgående. Vid ett tillfälle försökte en äldre bitterfitta i offerkofta stoppa köpet men blev tillrättavisad av den yngre.
Citera
2013-05-20, 16:09
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Jag tycker det. Handlade senast idag utan problem.
Senaste gångerna har jag gått fram till yngre apotekare som har varit väl medvetna om lagändringen och har varit väldigt schyssta och tillmötesgående. Vid ett tillfälle försökte en äldre bitterfitta i offerkofta stoppa köpet men blev tillrättavisad av den yngre.

Fan vad bra! Hoppas det inte blir strul i framtiden då.

Helt sjukt att sverige verkar vara det enda landet där det är strul att få ut verktyg.
Citera
2013-05-20, 16:28
Medlem
Citat:
För att jag köpte 10/12 ml pump din nöt.

Vilseledande att skriva ut priset utan att skriva att det är jumbo-pumpar för grizzlybjörn så ej jag som är nöt här. Och förövrigt dum post över huvud taget då du i så fall kunnat köpa på helt andra grunder än oss andra (jobb som innefattar tapetsering? Och kompis till chef).
Citera
2013-05-21, 16:02
Medlem
Citat:
Vilseledande att skriva ut priset utan att skriva att det är jumbo-pumpar för grizzlybjörn så ej jag som är nöt här. Och förövrigt dum post över huvud taget då du i så fall kunnat köpa på helt andra grunder än oss andra (jobb som innefattar tapetsering? Och kompis till chef).

Allt är ju påhittat på en lapp såklart. Herregud.
Citera
2013-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Allt är ju påhittat på en lapp såklart. Herregud.

Strunt samma tror inte ett smack på dig då systemet ej ska kunnat tillåta dom att sälja utan elektroniskt recept innan, men huvudsaken är att det fungerar nu.
Citera
2013-05-21, 17:34
Medlem
Citat:
Strunt samma tror inte ett smack på dig då systemet ej ska kunnat tillåta dom att sälja utan elektroniskt recept innan, men huvudsaken är att det fungerar nu.
Du vet inte ett skit pojken....Ett elektroniskt recept är inte ända möjligheten varken nu eller tidigare!
Citera
2013-05-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Du vet inte ett skit pojken....Ett elektroniskt recept är inte ända möjligheten varken nu eller tidigare!

Nu vet ja väl att det inte behövs har ju handlat själv, men enligt dom behövdes det förut för att dom skulle kunna beställa in men kan säkert funnits vägar runt det. Men när föregående talare har sån fittig attityd och tycker alla är korkade som inte alltid handlat på apoteket, så börjar man ju undra om nåt är snett och någonting ens är sant som sägs. Men orkar inte bemöda mig längre då det inte spelar någon roll nu.
Citera
2013-05-21, 18:17
Medlem
Citat:
Nu vet ja väl att det inte behövs har ju handlat själv, men enligt dom behövdes det förut för att dom skulle kunna beställa in men kan säkert funnits vägar runt det. Men när föregående talare har sån fittig attityd och tycker alla är korkade som inte alltid handlat på apoteket, så börjar man ju undra om nåt är snett och någonting ens är sant som sägs. Men orkar inte bemöda mig längre då det inte spelar någon roll nu.

Om du ska ha kanyl o pump för medicinskt bruk så ja då har du behövt recept innan men om du ska tapetsera så är det är det ju klart att man inte ska behöva ringa sin läkare. Vad är det du inte kan förstå? Lilla pojk.

Återigen jag har köpt detta i många år på Apoteket.

En tråd från 2009

http://swedishsurvivalist.egetforum.se/sprutor-och-kanyler-t446.html

APOTEKETS SVAR PÅ MAIL 2009

Tack för din fråga.

Apoteket kan i vissa fall sälja sprutor och kanyler även för andra
ändamål än för medicinskt bruk. Detta gäller vid användning för:

- tekniskt, vetenskapligt eller annat jämförligt ändamål till den som
yrkesmässigt ska använda sprutor och kanyler. Skriftlig rekvisition krävs,
undertecknad av den som är verksamhetsansvarig eller dennes
ställföreträdare. Skrivs på företagets egna blanketter eller brevpapper.

Oavsett om det är försäljning för yrkesmässigt eller privat bruk måste
köparen kunna styrka sitt behov av varorna för att säkerställa att de inte
ska användas för missbruksändamål.

Har du frågor rörande ditt ärende eller andra frågor ska du skicka dessa i
ett nytt e-postmeddelande till direkt@apoteket.se

__________________________________________________ ___________
Från tråden.

Jag har tidligare köpt på apoteket (12 år sedan). Min ursäkt var klätterexpedition i syd amerika. Det funkade.
Då köpte vi sprutor, kanyler, veneflon, ringeracetat, skalpell och blad + lite annat smått och gått.
Senast redigerad av Rodalacket 2013-05-21 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in