2013-07-04, 01:33
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Goddag!

Hörde idag att det krävs en 6:a i alla tester under mönstringen för att kunna söka markstrid? Stämmer detta?

Söker för övrigt in till GMU omgång 1 2014. Riktigt taggad!

Krävs minst 6 i cykel såvitt jag vet, resten kan man ha lägre på. För styrka kan man tex ha 4/5 (vet att det är 4 för att söka till officer tex). Detta är dock bara kravet för att ens få söka, ska man ha konkurrenskraftiga resultat måste man givetvis prestera bättre
2013-07-04, 04:31
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost
haha!
Du har bättre resultat när det gäller styrkan. Men fysen tar jag dig på med hästlängder
Ska ringa och kolla imorgon. Vill komma in verkligen. Spelar ingen jätte stor roll om jag kommer in på Amfibie eller inte. Vill bara få erfarenheten. Fan.

Tack
Vilka är dina val?

Om du har liknande resultat som den du citerade så är chanserna ganska låga att du kommer in på amf 1 tyvärr. Det är iallafall vad killen jag pratade med sa till mig. Och jag ser ingen anledning till varför han skulle ljuga för mig.
Senast redigerad av Ocklett 2013-07-04 kl. 04:36.
2013-07-04, 08:46
Medlem
WillyB0Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayorn
Grupp för GMU 4 i Enköping finns på facebook!. GMU 4 Enköping 2013 heter gruppen. Grattis till alla som kom in!

Tja, kan inte hitta gruppen på facebook, kan du skicka en direktlänk?

Har du fått svar från dem än?
2013-07-04, 15:38
Medlem
Mayorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Tja, kan inte hitta gruppen på facebook, kan du skicka en direktlänk?

Har du fått svar från dem än?

http://www.facebook.com/groups/1392135644335783/ Direktlänk till gruppen!
Japp dom ringde mig den 1a!
2013-07-04, 16:30
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ntoons
Någon som vet hur det såg ut på Livgardet och Markstrid i Kungsängen?

Prov:6/9
Fys:6/9
Styrka:8/9
Psykolog:7/9
Befälslämplighet:7/9
Syn:A
Hörsel:A
Tjänstbarhet:A

Fick svar på mail nyss angående detta. 53 platser varav 71 sökande. Hoppas f*n att jag har bättre än 18 stycken iallafall.
2013-07-04, 16:48
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Fick svar på mail nyss angående detta. 53 platser varav 71 sökande. Hoppas f*n att jag har bättre än 18 stycken iallafall.
Oj. Visste inte att det var så många som sökte till hemvärnet.
2013-07-04, 16:52
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Oj. Visste inte att det var så många som sökte till hemvärnet.

Det var ej hemvärnet, utan vanlig Markstrid heltid. Hemvärnet var 69 platser varav 106(!) sökande
2013-07-04, 17:01
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Det var ej hemvärnet, utan vanlig Markstrid heltid. Hemvärnet var 69 platser varav 106(!) sökande
Oj. Missade den. Jag har ingen aning om hur det ser ut bland de sökande till det regementet och inriktning, men lycka till! Tror nog att du har tillräckligt bra resultat eftersom regementet ligger i Stockholm vilket antagligen innebär att även många med dåliga testresultat har sökt sig in dit.
Senast redigerad av Ocklett 2013-07-04 kl. 17:05.
2013-07-04, 17:31
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Oj. Missade den. Jag har ingen aning om hur det ser ut bland de sökande till det regementet och inriktning, men lycka till! Tror nog att du har tillräckligt bra resultat eftersom regementet ligger i Stockholm vilket antagligen innebär att även många med dåliga testresultat har sökt sig in dit.

Får väl hoppas på det bästa
2013-07-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi.12
Tack för infon!

På F7 (?) i Jönköping om jag fattade det rätt. Jag har ingen aning vilken tjänst jag är intresserad av, är egentligen mer sugen på Amfibie men eftersom det var ett sådant tryck på det tyckte yrkesvägledaren som jag pratade med i måndags att jag skulle välja R3 istället och eftersom jag vill göra GMU denna period tyckte jag att det var lika bra.

Om jag nu inte gillar R3 får jag väl göra så bra ifrån mig som möjligt så jag får bra resultat på GMUn och sedan söka vidare mot amfibie.
F7 ligger i Lidköping. Skaraborgsflygflotillj. Blir de GMU på Kvarn få?

Men du måste väl fått reda på om du skall gå emot räddning eller fält?

Är man inte nöjd med tjänsten så skall men ju såklart hitta en som passar en bättre.
Men du kommer ju få en bra feel under GMU hur de militära är. Alla vill syssla med markstrid i början för att det är coolt, men man kanske ändrar sig. Ge R3 en chans, men första året inom R3 kommer vara ett utbildningsår, för mycket skall läras in, men ge R3 tjänsten iaf 12 månader.
2013-07-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamsvensson
F7 ligger i Lidköping. Skaraborgsflygflotillj. Blir de GMU på Kvarn få?

Men du måste väl fått reda på om du skall gå emot räddning eller fält?

Är man inte nöjd med tjänsten så skall men ju såklart hitta en som passar en bättre.
Men du kommer ju få en bra feel under GMU hur de militära är. Alla vill syssla med markstrid i början för att det är coolt, men man kanske ändrar sig. Ge R3 en chans, men första året inom R3 kommer vara ett utbildningsår, för mycket skall läras in, men ge R3 tjänsten iaf 12 månader.

Du har rätt, Lidköping stämmer.

Han sa inte så mycket, han berättade att det var i Lidköping och han sa sedan vad R3 var för något. Mer än så vet jag faktiskt inte, ska leta upp brevet jag fick så får jag se vad som står på det.
2013-07-04, 21:21
Medlem
Karbunkles avatar
Nu har jag börjat titta på lediga tjänster men kan inte lista ut en sak som står i flertalet annonser. Är det någon här som kan svara på vad det fetmarkerade nedan betyder?

Exempel: Fullgjort militär grundutbildning (vpl, GSU eller GMU) med godkända betyg (Lägst J 5 5 eller X 5 5)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in