Citat:
Ursprungligen postat av
pepsi.12
Yrkesvägledaren ringde precis upp mig och sa att det gick 1 plats på 3-4 sökande på Amfibie i Göteborg och Stockholm. Han sa att jag istället borde söka R3 och berättade lite om vad det var för något. Han övertygade mig så jag sökte dit istället.
Någon som vet vad R3 gör? Läser lite på Försvarsmaktens hemsida men om någon har varit där och gjort GMUn eller något annat så berätta gärna lite.
Han berättade inte vad man behövde för resultat men vad tror ni om mina chanser att komma in på R3?
Styrkelyft: 9
Inskrivningsprov: 7
Cykel: 7
psykolog: 6
Syn:B 0,9 på båda ögona
Hörsel: A
Tjänstbarhet: A
Jobbar själv som R3 fälthållning.
R3 står för räddning, röjning, reperation.
R3 ansvarar för att flygplatsen kan hållas öppen. R3 är uppdelat på Fält & räddning.
Fälthållning ansvarar för att flygbanan är operativ, vi skall kunna vid ett anfall reparera och röja banan från föremål t.ex fod eller eventuell fientlig minering. R3 står för flygvapnets amröj.
Till detta har Fält an uppsjö av fordon och maskiner till sitt förfogande. Som R3 fälthållnings soldat får du C & CE körkort vilket är väldigt meriterande civilt.
Räddning ansvarar för flygplatsräddningstjänsten. Du står i beredskap ifall en flygmaskin skulle haverera. Då skall du rädda eventuell nödställd pilot som kan vara fast i maskinen eller hämta upp honom om han hoppat. Även kunna sanera bränslespill och eventuella biologiska och kemiska stridsmedel.
R3 är en jävligt rolig tjänst. Vi jobbar i små tajta grupper och har en skitbra stämning även mellan grupperna. Med dina testresultat ser förutsättningarna bra ut.
Vilken av tjänsterna är du intresserad av samt vart har du tänk bli placerad ?
Mvh