2013-07-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Men schas för fan.. Du beter ju dig som ett jävla luder och skyller på att killen "söp ner dig", så jag känner inte riktigt för att diskutera någonting med dig eftersom din hjärnkapacitet verkar ha stannat efter den där "nersupningen".
äh... okej? På riktigt är du 12 år eller? Antar att det var längesen du fick bra sex.
Citera
2013-07-04, 19:55
Medlem
Citat:
Eller så håller man bara sig till någon som är lite närmre sin egen ålder eftersom det fortfarande är tabu att ligga med någon som kunde vart din farsa. Men äh, vem ligger inte med sin dotter liksom? Dö snälla.

Varför är det tabu? För att du säger det?

Genom hela mänsklighetens historia har inte detta tabu existerat utan det är en modern företeelse bland slavar som inte kan tänka själva utan bara följer trenden. Förstå att den moral som du tar som självklarhet är inpräntat i ditt huvud sen barnsben och ej baserat på ett fritt rationellt tänkande. Du agerar känslomässigt utifrån vad du har lärt dig vara rätt och fel utan att ens reflektera varför det är fel.

Så förklara för mig, vari ligger felet/det omoraliska med att en 17-åring ligger med en 41-åring?
Citera
2013-07-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Ursäkta? Staten definierar en ålder där man anses vara vuxen nog att ha sex = Staten definierar en vuxen ålder. Enligt dina kriterier om statlig/samhällsenlig definition av vuxen borde ju denna kvinna anses vara vuxen? Eller?

Vi måste tydligen klargöra vad ordet vuxen innebär.

Enligt mig kan man ses som vuxen när man fyllt 18, eftersom man då får stå till svars för det man gör.
Citera
2013-07-04, 19:59
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Jag vill väldigt gärna höra din förklaring till vad ett "fritt och sunt liv" innebär.

Oavsett ålder gör via alla misstag som vi ångrar, 17 som 55. Om 17-åringen med tiden ångrar att sexet med 40 + killen inte visade vara som hon tänkt sig, så är det väl ändå ingen skada skedd. Hon ångrar sig, men utan bestående men, iaf inte pga åldersskillnaden i sig! Dessutom förekom inga olagligheter.

Åsikter som hävdar att det är fel av honom att bejaka hennes lustar är inget annat än personliga moralkakor och är enligt mig att betrakta som trams och jävla moralism!
Moralism har som vi vet aldrig haft något berättigande i en seriös debatt, annat än i religiöst tramsande.
Citera
2013-07-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Vi måste tydligen klargöra vad ordet vuxen innebär.

Enligt mig kan man ses som vuxen när man fyllt 18, eftersom man då får stå till svars för det man gör.

Ok så nu har vi kommit fram till att vuxen är definitionsfråga, bra! Så varför kan man inte definiera en 17-åring som vuxen? Saknar en 17-åring något som en 18-åring har?

Dessutom får man mot samhället stå till svars redan som 15-åring för det man gör så ditt argument haltar även där.

Så länge man inte skadar någon annan så ska man väl vara fri att göra vad fan man vill oavsett ålder?
Citera
2013-07-04, 20:01
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfanta
äh... okej? På riktigt är du 12 år eller? Antar att det var längesen du fick bra sex.
Som om mitt sex skulle ha något med saken att göra. Du är genomgående dum i huvudet, flabben nu för fan.
Citat:
Varför är det tabu? För att du säger det?

Genom hela mänsklighetens historia har inte detta tabu existerat utan det är en modern företeelse bland slavar som inte kan tänka själva utan bara följer trenden. Förstå att den moral som du tar som självklarhet är inpräntat i ditt huvud sen barnsben och ej baserat på ett fritt rationellt tänkande. Du agerar känslomässigt utifrån vad du har lärt dig vara rätt och fel utan att ens reflektera varför det är fel.

Så förklara för mig, vari ligger felet/det omoraliska med att en 17-åring ligger med en 41-åring?
Då undrar jag varför nej-sägarna är överrepresenterade i tråden?

Och som jag skrivit nu ett par gånger; en 17-åring är naiv, ibland desperat och korkad och kan således INTE veta sitt eget bästa alltid.
Citera
2013-07-04, 20:03
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Nja, 20 är lagom om man ska se det generellt. Men du hade kanske behövt omyndigförklaras, vem vet?

Nej, jag är man och tar ansvar för mina handlingar/lustar!
Citera
2013-07-04, 20:06
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Som om mitt sex skulle ha något med saken att göra. Du är genomgående dum i huvudet, flabben nu för fan.

Och som jag skrivit nu ett par gånger; en 17-åring är naiv, ibland desperat och korkad och kan således INTE veta sitt eget bästa alltid.

En 17-årig tjej är alltså så korkad så hon inte kan styra över sitt sexliv?

Du bör nog ta den åsikten med regeringen i första hand.
Citera
2013-07-04, 20:07
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Så om någon hade satt gränsen för myndig till 25 så hade du påstått att en 24-åring är barn?

Varför hänger folk upp sig på åldersgränser? Är de så inprogrammerade att de inte ens kan inse att dessa gränser är godtyckliga och borde varierat från individ till individ?
Hade gränsen för myndighet varit 25 år, ja, då hade personer under 25 år varit omyndiga. Beroende på vad som anförs i proppen kan dessa mycket väl klassas som barn.
Citera
2013-07-04, 20:08
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
En 17-årig tjej är alltså så korkad så hon inte kan styra över sitt sexliv?

Du bör nog ta den åsikten med regeringen i första hand.
Det vanligaste är att man hittar sexpartners i sin egen ålder. Men det är väl inget fel på att din polares farsa ligger med din syster.. Eller? Neeej för fan, det är hellugnt ju.
Citera
2013-07-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ok så nu har vi kommit fram till att vuxen är definitionsfråga, bra! Så varför kan man inte definiera en 17-åring som vuxen? Saknar en 17-åring något som en 18-åring har?

Dessutom får man mot samhället stå till svars redan som 15-åring för det man gör så ditt argument haltar även där.

Så länge man inte skadar någon annan så ska man väl vara fri att göra vad fan man vill oavsett ålder?

Jag måste vara väldigt trög, 17 < 18 alltså är man inte vuxen om man är 17 år, vad kan missuppfattas?
Citera
2013-07-04, 20:09
Medlem
Citat:

För att majoriteten bara följer trenden då det är obekvämt att sticka ut med en avvikande åsikt. Det är så bekvämt att bara luta sig tillbaka på sin inpräntade moral och direkt hävda att något är rätt eller fel utan att behöva reflektera/argumentera för den.

En 40-åring kan också vara naiv och inte veta sitt eget bästa, ska inte h*n heller få ligga med en 41-åring?

Förövrigt om man bara ska skydda alla unga individer hur ska de då kunna skaffa sig tillräckliga erfarenheter så de kan upphöra vara "naiva"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in