2013-06-24, 19:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja, Metadon tar fyra timmar att nå full effekt (iallafall flytande), samtidigt är det en VÄLDIGT potent opioid som har lång halveringstid vilket gör den väldigt farlig.
aa, första gången jag tog metadon så drack jag öl ca 20-24 timmar efter jag tagit metadon dosen och jag kände faktiskt av att jag hade tagit metadon innan (efter ett par öl) men då hade jag tagit Lite för mycket tror jag, men är inte ovanligt att jag känner av metadonet dagen efter då jag vaknar om jag tar det på eftermiddagen ungefär.
Citera
2013-06-25, 00:28
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Vad är ett skäligt pris för en flaska i dagens Sverige (Danmarks pris är också intressant)? ..jag fick pröjsa trehundra för en på 120mg iaf och det var många år sen sist jag köpte det men jag har för mig de brukar vara dyrare?
Citera
2013-06-25, 20:16
Medlem
svampen211s avatar
Funderar på att köpa lite metadon. Men har ju hört massor som har dött av låga doser osv. Jag är ganska lättpåverkad av opioder. Tror ni jag skulle känna av 10-20mg eller är det för klen dos? För jag vill inte dö, hälst inte än.

Hur länge håller det i sig? Längre än sub, vissa påstår ju att man är bäng i dagar. Asså jag är helt ny när det gäller metadon och man har ju läst mycket så vet inte vad man ska tro. Skulle va skönt att få några raka svar här.

Högsta dos oxy jag tagit är lite över 40mg oralt tror jag de var. Och det vart jag jävligt skön på men inget nodd.
Citera
2013-06-25, 20:24
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Vad är ett skäligt pris för en flaska i dagens Sverige (Danmarks pris är också intressant)? ..jag fick pröjsa trehundra för en på 120mg iaf och det var många år sen sist jag köpte det men jag har för mig de brukar vara dyrare?
Har för mig att jag gav 500kr för en 130 mg's flaska sist jag köpte men då har jag också köpt 20mg's piller för 50 kr styck (vilket blir billigare)

Jag har väldigt svårt att få tag på metadon, så jag kanske är fel man att svara på detta.
Citera
2013-06-25, 23:53
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
Ja de på de seriösa forumen när jag hängde där blåste ju bara om de hade metadon. Liten jävla snorunge.
SR har jag aldrig provat, hört att det är dåligt med svenska försäljare där, rekommenderar du den sidan?

Såg nu att jag glömt svara.

Fast att anse att dp och df (undantag df.com men endast för personen som hängde där) var seriösa är ju bara idiotiskt, visst det fanns vissa seriösa säljare och ja var man seriös och lärde "känna" folk så fick man ju större möjligheter.

Finns andra forum som är 100 gånger mer seriösa en vad dom 2 var.

Ang SR ja, jag kan rekommendera det dock skulle jag aldrig köpa från svenska säljare, väljer du lågrisk länder samt seriösa säljare så går det igenom 9 av 10 gånger.
Och metadon ska inte vara något problem att få in i sverige, då ska du ha extremt otur.

Bor du i stockholm så är det ju bara gå till plattan eller mottagningarna så går det ju fixa via den vägen. Jag anser ju att det är den bästa vägen att ta om man ej har kontakter.
Så länge du har pondus för om du inte har det kommer dom försöka lura dig till varje pris om du viker dig det minsta.
Citera
2013-06-26, 00:00
Medlem
Dexter007s avatar
Om man söker runt lite på google ang. Metadon så säger alla hur farligt det är och rekommenderar doser på mellan 5-10mg max, här skriver folk att man ska ta 20-30mg första gången, hur kommer det sig att åsikten i denna tråden är så annorlunda än resten av internet?
Citera
2013-06-26, 00:29
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Om man söker runt lite på google ang. Metadon så säger alla hur farligt det är och rekommenderar doser på mellan 5-10mg max, här skriver folk att man ska ta 20-30mg första gången, hur kommer det sig att åsikten i denna tråden är så annorlunda än resten av internet?

Nu vet jag inte vart du varit inne på innan för sidor och kollat men här på FB handlar det ju mest om erfarenhet som man delar med sig av.

Gäller ju alla droger, varför tar man inte som läkaren säger att man ska ta? Jo för man blir ju inte sådär skön man vill bli så man tar mer
Citera
2013-06-26, 10:20
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007

Terapeutisk dosering vs rekreationellt drogrus. Punkt.

Citera
2013-07-03, 13:40
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag känner flera på sub-programmet och får mina sub därifrån (förutom om jag köper större mängder av en mailkran) men jag är inbjuden på köp/sälj-forum har stadiga mailkranar men ingen har metadon och alla som går metadon-programmet i min stad är typ +45-50 bast och seriösa, såna som inte säljer vidare (bor inte i sveriges större städer)

Men finns det metadon (förutom smugglad från programmen) i Sverige? har någon gång köpt 20mg "möllehjul" som någon tagit med sig från Danmark, sen har jag en gång haft en flaska från programmet men det är dom två gångerna jag fått tag på metadon.

Dock räckte ju en 130 mg flaska länge, 25 mg räckte för mig då att nodda en hel natt (men då tog jag inte opi's varje dag) nu om jag gått på sub dagligen i flera månader (tar 2-4 mg utan speciellt rus) hur mycket mer metadon du jag behöver för att nodda en hel kväll och känna av det dagen efter?
30-40mg och lite koffein så är jag i matrix sen Har handlat hallonsaft här i Sverige ett par gånger dock har jag inte träffat killen med det personligen. 140 eller 130mg var det i en 50cl flaska. Börjar förstå sången "saft saft hallonsaft, bättre saft har ingen haft"
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2013-07-03 kl. 13:49.
Citera
2013-07-04, 16:42
Medlem
svampen211s avatar
Om jag tar 1mg ikto idag är det lugnt att köra max 20mg metadon i morgon?

Blir första gången på metadon då. Har kört oxy, tram, sub så är inte ny på opi.
Citera
2013-07-04, 17:43
Medlem
Hallå!

Har sökt men inte hittat något bra svar på dessa frågor nånstans, så jag frågar här och hoppas någon kan ge mig ett bra svar. Ställer frågorna här i Metadon-tråden då jag vet att många som går på Metta hänger här och säkert kan svara på detta...

Jag går på Metadon dagligen, ligger på rätt låga doser, ca 10-15mg/dygnet, ibland lite extra för att må lite gott.

Har nu lite pengar kvar att spendera på nån Ecstasy-tablett alternativt en gubbe tjack. Vet att det kan vara farligt för hjärtat att blanda dessa substanser, men jag undrar HUR farligt det är, om man inte har några hjärtproblem och är fullt frisk i övrigt, ingen övervikt etc. Och vad är _minst_ farligt att blanda med Metadon, tjack eller E? Antagligen innehåller E'n tjack i vilket fall, så kan tänka mig att lite tjack tillsammans med min vanliga dos Metadon är "säkrast"?

Tänkte om det är någon skillnad om man har tolerans på opioider och bara äter för att hålla sig frisk i princip. Eller spelar det ingen roll alls?

Har blandat E och Amfetamin med Metadon ett par gånger förut utan några som helst problem, förutom lite sämre effekt av E'n då kanske. Men aldrig mått dåligt av blandningen, inte heller när jag blandat med Amfetamin. Dock vet man ju aldrig vad mer E'n innehåller förutom MDMA (om ens det ibland...), det jag nojar lite över.

Om jag låter bli att ta min dagliga dos Metadon den dagen jag kör på E, är det något säkrare kanske? Mettat sitter ju i rätt så länge, så jag hinner ju inte bli sjuk under dagen jag kör E om jag skulle hoppa dosen den dagen, eller ta en mkt lägre dos, kanske 2,5mg istället för 10-15mg.

Hör av er med era tankar och erfarenheter!

mvh
EUO
Citera
2013-07-04, 17:52
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarOlycka
Hallå!

Har sökt men inte hittat något bra svar på dessa frågor nånstans, så jag frågar här och hoppas någon kan ge mig ett bra svar. Ställer frågorna här i Metadon-tråden då jag vet att många som går på Metta hänger här och säkert kan svara på detta...

Jag går på Metadon dagligen, ligger på rätt låga doser, ca 10-15mg/dygnet, ibland lite extra för att må lite gott.

Har nu lite pengar kvar att spendera på nån Ecstasy-tablett alternativt en gubbe tjack. Vet att det kan vara farligt för hjärtat att blanda dessa substanser, men jag undrar HUR farligt det är, om man inte har några hjärtproblem och är fullt frisk i övrigt, ingen övervikt etc. Och vad är _minst_ farligt att blanda med Metadon, tjack eller E? Antagligen innehåller E'n tjack i vilket fall, så kan tänka mig att lite tjack tillsammans med min vanliga dos Metadon är "säkrast"?

Tänkte om det är någon skillnad om man har tolerans på opioider och bara äter för att hålla sig frisk i princip. Eller spelar det ingen roll alls?

Har blandat E och Amfetamin med Metadon ett par gånger förut utan några som helst problem, förutom lite sämre effekt av E'n då kanske. Men aldrig mått dåligt av blandningen, inte heller när jag blandat med Amfetamin. Dock vet man ju aldrig vad mer E'n innehåller förutom MDMA (om ens det ibland...), det jag nojar lite över.

Om jag låter bli att ta min dagliga dos Metadon den dagen jag kör på E, är det något säkrare kanske? Mettat sitter ju i rätt så länge, så jag hinner ju inte bli sjuk under dagen jag kör E om jag skulle hoppa dosen den dagen, eller ta en mkt lägre dos, kanske 2,5mg istället för 10-15mg.

Hör av er med era tankar och erfarenheter!

mvh
EUO

E och tjack tsm ska du inte köra! Inte bra för hjärnan finns risk för serotonin syndrom (stavning). Metadon och e eller tjack vet jag inget om. Men jag TROR inte det är någon större fara än att du antagligen kommer få sämre effekt av Et eller tjacket. Men kör inte e och tjack tsm iaf de är så jävla onödigt och verkligen inte bra för hjärnan. Har gjort det själv, hade kört tram någon dag innan sen tog jag e och mot landningen lite tjack. Fyfan vad dåligt jag mådde. Tram är också inte bra med e eller tjack för hjärnan så det blev en ganska neurotoxics mix där. Men med metadon TROR jag som sagt det är lugnt, förutom risk att du inte får effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in