2013-05-22, 22:22
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Hur kommer det sig att jag kan ta metadon i 3 veckor varje dag utan att känna at besvär alls? Bortsett från att jag är uttråkad och lite nedstämnd så är det inget. Inte ens dålig i magen.

Du kanske inte har börjat känna någon AT än. Det är riktigt lång halveringstid och verkningstid. Fast vi hoppas på det bästa såklart!
Citera
2013-05-26, 09:42
Avslutad
Vad ligger priset på en 20 mg tablett metadon på?
Citera
2013-05-26, 13:04
Medlem
knulladnunnas avatar
Vilka nätapoteket tillhandahåller metadon eller morfin?
Citera
2013-05-26, 14:59
Medlem
Yohomies avatar
Vad tror ni blir en bra dos för mig ungefär? Kör på 140mg oxy för att bli okej och 70-80mg h om det är av bra kvalle. Jag tar inte för rus, det var längesen jag fick ett rus, men för att bli frisk. Misstänker att jag inte behöver så enormt hög dos meta för att bli frisk? Undviker meta vanligtvis men just nu måste jag köra på det några dagar.

Tacksam för svar!
Citera
2013-05-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Vad tror ni blir en bra dos för mig ungefär? Kör på 140mg oxy för att bli okej och 70-80mg h om det är av bra kvalle. Jag tar inte för rus, det var längesen jag fick ett rus, men för att bli frisk. Misstänker att jag inte behöver så enormt hög dos meta för att bli frisk? Undviker meta vanligtvis men just nu måste jag köra på det några dagar.

Tacksam för svar!

räcker säkert med 40-50mg
Citera
2013-06-01, 00:28
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
Vilka nätapoteket tillhandahåller metadon eller morfin?

Metadon i flaska är rätt svårt om du inte är medlem på seriösa forum (även där svårt)
i pulverform så går det att få tagt på. SR är ju ett ställe.

Annars dra till plattan/mariatorget etc för att köpa av någon istället?
Citera
2013-06-01, 01:45
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Metadon i flaska är rätt svårt om du inte är medlem på seriösa forum (även där svårt)
i pulverform så går det att få tagt på. SR är ju ett ställe.

Annars dra till plattan/mariatorget etc för att köpa av någon istället?

Ja de på de seriösa forumen när jag hängde där blåste ju bara om de hade metadon. Liten jävla snorunge.
SR har jag aldrig provat, hört att det är dåligt med svenska försäljare där, rekommenderar du den sidan?
Citera
2013-06-01, 14:33
Avslutad
Är det lugnt att ta 2 starköl då jag tog 40 mg metadon för 5 timmar sen? Jag noddar inte, men jag känner mig rejält mysig. Eller är det farligt?
Citera
2013-06-02, 19:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Varför är metadon så svårt att få tag på?

subutex/buprenorfin får jag ju i princip kastat i ansiktet på mig.. tex oxy är också lättare att få tag på än metadon för min del, känns som att det borde komma mkt metadon från danmark till sverige men det kanske bara är något jag fått för mig?

dålig tillgång på metadon i hela sverige eller är det bara jag som 'letar' fel?`
Citera
2013-06-07, 18:08
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Varför är metadon så svårt att få tag på?

subutex/buprenorfin får jag ju i princip kastat i ansiktet på mig.. tex oxy är också lättare att få tag på än metadon för min del, känns som att det borde komma mkt metadon från danmark till sverige men det kanske bara är något jag fått för mig?

dålig tillgång på metadon i hela sverige eller är det bara jag som 'letar' fel?`
Lär du känna folk i programmet är det inga större problem, tog mig 3 månader ungefär från att jag lärde känna en som sålde sub innan jag hade möjlighet att få tag i metadon. Sen har vi ju alltid vårat kära SR har beställt metadon 4 gånger från ett land inom EU och det har gått igenom alla gånger.
Citera
2013-06-08, 05:18
Medlem
hororochkokss avatar
Hej, Ställer nu frågan till de som har metadon/sub utskrivet. Varit opiatberoende i mer än 5 år nu. Blev beroende av jonk c:a år sedan o körde ett halvår. Sedan har det varit blandat med oxy/sub eller vilken opiat jag nu kunde få tag i. Kör i långa intervaller i ständig jakt på att bli frisk. Längsta jag har varit av är typ 2 veckor. Började köra metadon för lite mindre än ett år sedan. Flaska 110mg om dagen dock lägre doser för tillfället efter en avtändning så tolleransen gick ner. Föredrar absolut metadon för Det sliter fruktansvärt mycket mindre på kroppen och blir "nykter" med det, får ett mer stabilt liv och humör på det. Senaste avtändningen varade mer än en vecka och var brutal milt sagt. Gav tillslut upp och stack till beroendeakuten, fick lite olika medeciner för o mildra besvären. Då rekommenderade läkaren mig att få metadon eller sub utskrivet och gå med i ett program. Fick då nummer, men den kvällen hade jag tur o fick tag i 10 flaskor så tänkte inte mer på nummert. Men kom på det för några dagar sen att ja hade nummert så ringde och berättade min situtation. De sade att väntetiden för ett möta var mer än 2 månader så någon gång i augusti kan jag räkna med att ha ett möte med en läkare på någon metadonklinik. Hur ser mina möjligheter ut? Kommer jag få meta/sub utskrivet? Vill själv detta då det hade förenklat mitt liv fruktansvärt mycket då jag slipper konstant jaga o va orlig för nästa at.. Inte en chans att jag kommer sluta med opiater ändå den närmsta tiden. Ni som får sub eller metadon. Hur går det till? Något jag ska tänka på eller säga när jag går på mötet? Behöver helt enkelt nformation är väldig tacksam för svar!
Citera
2013-06-11, 01:46
Medlem
Vlaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hororochkoks
Hej, Ställer nu frågan till de som har metadon/sub utskrivet. Varit opiatberoende i mer än 5 år nu. Blev beroende av jonk c:a år sedan o körde ett halvår. Sedan har det varit blandat med oxy/sub eller vilken opiat jag nu kunde få tag i. Kör i långa intervaller i ständig jakt på att bli frisk. Längsta jag har varit av är typ 2 veckor. Började köra metadon för lite mindre än ett år sedan. Flaska 110mg om dagen dock lägre doser för tillfället efter en avtändning så tolleransen gick ner. Föredrar absolut metadon för Det sliter fruktansvärt mycket mindre på kroppen och blir "nykter" med det, får ett mer stabilt liv och humör på det. Senaste avtändningen varade mer än en vecka och var brutal milt sagt. Gav tillslut upp och stack till beroendeakuten, fick lite olika medeciner för o mildra besvären. Då rekommenderade läkaren mig att få metadon eller sub utskrivet och gå med i ett program. Fick då nummer, men den kvällen hade jag tur o fick tag i 10 flaskor så tänkte inte mer på nummert. Men kom på det för några dagar sen att ja hade nummert så ringde och berättade min situtation. De sade att väntetiden för ett möta var mer än 2 månader så någon gång i augusti kan jag räkna med att ha ett möte med en läkare på någon metadonklinik. Hur ser mina möjligheter ut? Kommer jag få meta/sub utskrivet? Vill själv detta då det hade förenklat mitt liv fruktansvärt mycket då jag slipper konstant jaga o va orlig för nästa at.. Inte en chans att jag kommer sluta med opiater ändå den närmsta tiden. Ni som får sub eller metadon. Hur går det till? Något jag ska tänka på eller säga när jag går på mötet? Behöver helt enkelt nformation är väldig tacksam för svar!

Metadonprogramnet är till för de som vill, men inte kan, sluta. För de som i regel gått bra många år på heroin eller tyngre opiater, som prövat men misslyckats med de flesta behandlingsformerna. För de som vill leva ett "drogfritt" liv i övrigt, sköter sig och har arbete. Substitutionsprogrammen är INTE till för soprunnor som dig, som bara inte pallar tända av, som vill "knarka" på skiten. Hur fan vågar du ta upp plats för de som verkligen är i behov av det? Hur fan har du mage?
Det är såna som dig som ger dem på programmen dåligt rykte.. ta och gräv ner dig nånstans ditt jävla samhällets avskum. Kommer en sån som du in på mettaprogrammet, tar upp en behövandes plats, kommer du att få sjuhelvetes många ovänner. Fler än du skaffat dig med det där inlägget, din jävla pissråtta till slasktratt.
Senast redigerad av Vlaad 2013-06-11 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in