Citat:
Ursprungligen postat av
hororochkoks
Hej, Ställer nu frågan till de som har metadon/sub utskrivet. Varit opiatberoende i mer än 5 år nu. Blev beroende av jonk c:a år sedan o körde ett halvår. Sedan har det varit blandat med oxy/sub eller vilken opiat jag nu kunde få tag i. Kör i långa intervaller i ständig jakt på att bli frisk. Längsta jag har varit av är typ 2 veckor. Började köra metadon för lite mindre än ett år sedan. Flaska 110mg om dagen dock lägre doser för tillfället efter en avtändning så tolleransen gick ner. Föredrar absolut metadon för Det sliter fruktansvärt mycket mindre på kroppen och blir "nykter" med det, får ett mer stabilt liv och humör på det. Senaste avtändningen varade mer än en vecka och var brutal milt sagt. Gav tillslut upp och stack till beroendeakuten, fick lite olika medeciner för o mildra besvären. Då rekommenderade läkaren mig att få metadon eller sub utskrivet och gå med i ett program. Fick då nummer, men den kvällen hade jag tur o fick tag i 10 flaskor så tänkte inte mer på nummert. Men kom på det för några dagar sen att ja hade nummert så ringde och berättade min situtation. De sade att väntetiden för ett möta var mer än 2 månader så någon gång i augusti kan jag räkna med att ha ett möte med en läkare på någon metadonklinik. Hur ser mina möjligheter ut? Kommer jag få meta/sub utskrivet? Vill själv detta då det hade förenklat mitt liv fruktansvärt mycket då jag slipper konstant jaga o va orlig för nästa at.. Inte en chans att jag kommer sluta med opiater ändå den närmsta tiden. Ni som får sub eller metadon. Hur går det till? Något jag ska tänka på eller säga när jag går på mötet? Behöver helt enkelt nformation är väldig tacksam för svar!
Metadonprogramnet är till för de som vill, men inte kan, sluta. För de som i regel gått bra många år på heroin eller tyngre opiater, som prövat men misslyckats med de flesta behandlingsformerna. För de som vill leva ett "drogfritt" liv i övrigt, sköter sig och har arbete. Substitutionsprogrammen är INTE till för soprunnor som dig, som bara inte pallar tända av, som vill "knarka" på skiten. Hur fan vågar du ta upp plats för de som verkligen är i behov av det? Hur fan har du mage?
Det är såna som dig som ger dem på programmen dåligt rykte.. ta och gräv ner dig nånstans ditt jävla samhällets avskum. Kommer en sån som du in på mettaprogrammet, tar upp en behövandes plats, kommer du att få sjuhelvetes många ovänner. Fler än du skaffat dig med det där inlägget, din jävla pissråtta till slasktratt.