2013-07-04, 16:07
Medlem
hur stor chans är det att dykarna hittar nåt om det nu skulle vara så att det finns en kropp i nån av sjöarna? om det är så dålig sikt känns det ju som väldigt liten chans? eller draggar de så de täcker av precis hela sjön, botten o allt?
Citera
2013-07-04, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jo, men för vad och vem skulle dömas om kroppen kan kopplas till bilen? Även om det med logik är uppenbart vad som hänt krävs ju bevis. Kan man dömas för medhjälp utan att ngn döms för mord/dråp?
Nej, inte om du menar medhjälp till ett brott som inte kan styrkas.
Citera
2013-07-04, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade just att AJ är medlem på http://www.happypancake.com/ under namnet amoreeterno. Jag går inte i god för sanningshalten och jag vet inte nyttan av infon.
Notera att han senast var inloggad samma datum som Ida försvann. En riktig svärmorsdröm inte sant?

http://oi43.tinypic.com/5lb24l.jpg
http://oi43.tinypic.com/r0wcbd.jpg
http://oi42.tinypic.com/mkgdmw.jpg
Citera
2013-07-04, 16:10
Medlem
MankenTRs avatar
4 dykare letar i eldmörjan. Kommer troligtvis sätta i en båt de hade med sig som står på bergagårdens parkeringsplats då sjön är av storlek större.
Citera
2013-07-04, 16:11
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
http://images.happypancake.com//0/Large/0475156c-89fc-4e62-bd5c-d1a418c8c647.jpg

Mm, inloggad senast 2013-06-30

Tja, allt är relativt men han gillar inte personer som är utseendefixerade men herren verkar gilla kameran självt och sitt utseende
Citera
2013-07-04, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0-0-0-0
Är du helt säker på det? Med tanke hur bilen såg ut så kan knappast mycket från än mänskokropp finnas kvar. Hur funkar det med kremering, hur mycket är då kvar?

Sen hade polisen väldigt bråttom att få bort det som va kvar av bilen tyder ju kanske på att man vill rädda de få spår som kanske finns kvar.

Logiskt så har pundhuvudet råkat ha ihjäl kvinnan i någon typ av dispyt. Om man slår någon hårt över näsan så kan det blöda väldigt mycket från spräckt näsrygg och näsborrar. Har man då blödarsjuka kan jag bara tänka på hur det ser ut efter bara en lite stund. Kanske just som i lägenheten.

Sen om det har varit en olycka tror jag inte man tänker så jätte långt. (Även om detta kanske är planerat)

En snabb bra lösning får dessa killar borde vara att bränna bilen liket fraktats i med liket i. Jag tror många här överskattar dessa killars planeringsförmåga. Se bara på Facebook uppdateringarna mm tog ju inte lång stund för FB agenterna att börja misstänka AJ.

Sen att bilen av en slump just skulle tillhöra en av hans nära vänner är ju lite för otroligt.

Nej tror på att AJ gjort det och ringer efter D och sen bränner liket i bilen alternativt dumpar i en sjö.
(Tror dock på sjön söder om berget)

Läste under gårdagen om ett samtal mellan AJ och B är detta bekräftat och i så fall var finns den informationen?
Har man fått se bilen?
Citera
2013-07-04, 16:13
Medlem
MankenTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
hur stor chans är det att dykarna hittar nåt om det nu skulle vara så att det finns en kropp i nån av sjöarna? om det är så dålig sikt känns det ju som väldigt liten chans? eller draggar de så de täcker av precis hela sjön, botten o allt?

Hörde dykarna klaga rejält på sikten i vattnet, sannolikheten att hitta ett lik är väl lågt. De har hittills letat på lättåtkomliga ställen som GM skulle kunna slänga i en kropp från land.
Citera
2013-07-04, 16:13
Medlem
Det har framkommit lite olika bud Ang barnen...
har jag fattat rätt:
Äldsta sonen var hos mormor, mormorn har vårdnaden, sonen har en skada/sjukdom.. VAD?? Pappan bor i Västerås.
Yngsta sonen, 9mån var hemma, omhändertogs av sociala men är nu placerad hos pappan.

Har jag fattat rätt?
Citera
2013-07-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spursmusen
Nazister är väl det mest högerextrema som finns? Vilka "delade meningar" finns det om det? Socialdemokrater, Vänsterpartister och även nadra demokrater (alla i Sveriges riksdag) är ju som ett rött skynke för dessa totalt hjärndöda individer.

DB har bla beklgat sig på nylleboken över att Hitler inte vann kriget och publicerat ytterst plumpa "skämt" om Anne Frank mm mm. Förefaller som en av rikets mest korkade individer. AJ är något mer nertonad, där skiner det igenom ibland men de flesta foton och inlägg handlar om vardagen. DB har dessutom ett betydligt mer iögonfallande utseende med fullt med tatueringar även i ansiktet. Verkar ha haft det lite tungt med nära dödsfall på slutet bla farsgubben och hans nazibrorsa (tatuerat hakkors i ansiktet!) dog relativt tätt, av kommentarer att döma tog brodern livet av sig.

Du fattade uppenbarligen inte ett ord av vad jag skrev.
Citera
2013-07-04, 16:15
Medlem
panzertaxs avatar
Enligt MPS på fejjan så är nästa planerade MPS-sök först på söndag. Gissar på att det blir ett nytt område då (där polisen är nu) och att man vill låta hundpatrullerna reka av först.
Citera
2013-07-04, 16:15
Medlem
Kshatriya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Men tvi! Det är ju den oaptitliga göken som gjort att jag slutat fika på Tre Älgar! Han "jobbar" där Man kan ju inte sätta i sig något som han har varit i närheten av.

Om han nu gjort något som han åker in för, borde det gynna deras affärer under tiden.

Jag tänkte nästan att det var han som jobbade på Tre Älgar! Är ganska säker på att han bränner eget.
Citera
2013-07-04, 16:16
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Här är DBs presentation på samma sajt.

PRESENTATION
FAKTA
Foton (12)
Matchning
Kontakter

Ska man sluta tro på kärleken vid 34 årsålder??..Någon som vill bevisa motsatsen?...En helt "normal" 34 åring,ett tufft yttre men ett stort hjärta av renaste guld...Jobbar sedan 4 år tillbaka som kock på ett Wärdshus..älskar att resa har redan i år besökt 4 länder...söker kvinna med fötterna på jorden..inte någon som tar en för det "oborstade" tatuerade ytan..får givetvis själv ha tatueringar..men givetvis inget krav...bor i ett rött hus med vita knutar 2 mil öster om Trollhättan med min Amstaffe kille Stellan på 3 år..på sommaren tar jag gärna en tur med någon av mina Veteranare på någon trevlig bilträff....så någon som vill möta våren i något trevligt land med mig ?...få mig att tro på kärleken igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in