2013-07-04, 15:58
Medlem
Frågan är bara om Zlatan kan tänka sig att bytas tillsammans med pengar, om Cavani inte hellre hade gått till ett PSG med Zlatan i, varför PSG:s ägare inte bara möter Cavanis utköpsklausul istället för att offra Zlatan, varför de inte struntar i Cavani och köper Rooney (och behåller Zlatan).

Tror inte på den här affären.
2013-07-04, 15:58
Medlem
dippsis avatar
Simon Kjaer från Wolfsburg till Lille, hade ju inte sin bästa tid i Wolfsburg så väntat att han skulle lämna!
2013-07-04, 17:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
23 miljoner pund är priset enligt the guardian som real och Arsenal anses ha enats om för Higuain. Det skulle bli Arsenals klart dyraste värvning någonsin, men samtidigt är det klart prisvärt i mitt tyckte för en spelare som Higuain.

Daily Mail säger £22m. Oavsett vad det nu är av de två så är det helt klart prisvärt då Higuain är en fantastisk målskytt.

Från samma artikel:

Citat:
His father has indicated that the move should be completed shortly.

‘We do not negotiate with any club without permission of the selling club,’ Higuain told TuttoMercato.

‘We have permission [from Madrid] and hopefully we can soon see my son in the Premier League.’

Det negativa är att han underpresterat rejält i CL. Jag tror dock att det är en mental grej då så det kan och bör han jobba bort.

Nani till Roma?

Citat:
Roma are keen on Manchester United winger Nani.

The Premier League champions want around £12million for the Portugal international who has one year left on his contract.

Galatasaray and Monaco have also shown interest although the French club have yet to make a bid.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2355192/Roma-interested-signing-Nani-Manchester-United.html
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-04 kl. 17:07.
2013-07-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Daily Mail säger £22m. Oavsett vad det nu är av de två så är det helt klart prisvärt då Higuain är en fantastisk målskytt.

Från samma artikel:

Det negativa är att han underpresterat rejält i CL. Jag tror dock att det är en mental grej då så det kan och bör han jobba bort.

Håller helt med. Bra affär av Arsenal, jag kan se Higuaín göra en hel del mål både i CL och i ligan kommande säsong.
2013-07-04, 17:17
Medlem
kratans avatar
Fattar inte varför Real säljer Higuain för 20-25 € borde minst vara 30-35€ en världsklass anfallare som är 25 bast och är dessutom ordinarie i Argentinska landslaget samt en mycket pålitlig målskytt
Senast redigerad av kratan 2013-07-04 kl. 17:19.
2013-07-04, 17:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Fattar inte varför Real säljer Higuain för 20-25 € borde minst vara 30-35€ en världsklass anfallare som är 25 bast och är dessutom ordinarie i Argentinska landslaget samt en mycket pålitlig målskytt
Är väl ända vanligt att Real säljer spelare som fallit dem ur smaken relativt billigt.
2013-07-04, 17:24
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan

Storklubbar generellt och Real Madrid i synnerhet kommer aldrig göra bra affärer vid spelarförsäljning. Detta för att de inte är en säljande klubb, därför säljer de uteslutande spelare de vill bli av med, något som köparen naturligtvis vet om!
2013-07-04, 17:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
-Montolivo-de Jong-Boateng-
-----------Honda-----------
----Balotelli---El Sharawy---

?

Ja det där ser ju starkt ut framåt speciellt när det finns bra offensiva spelare på bänken som kan avlösa (får se hur många som blir kvar bara).
Dock tycker jag att ytterbackarna är lite av Milans akilleshäl både framåt men även bakåt. Abate är snabb men för dålig, Constant har varit OK men framåt är han för trög. De Sciglio kommer att bli en stabil startspelare och tillhör Milans framtid dom andra 2 förmodligen inte. Även ett mittbackalternativ till kommer väl in i laget antar jag.

Vilka spelare ligger närmast till att säljas månntro? Någon av Boateng, Bojan eller Nocerino troligtvis och Robinho förstås (som redan verkar vara borta iaf. ryktesvis).
2013-07-04, 17:28
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Storklubbar generellt och Real Madrid i synnerhet kommer aldrig göra bra affärer vid spelarförsäljning. Detta för att de inte är en säljande klubb, därför säljer de uteslutande spelare de vill bli av med, något som köparen naturligtvis vet om!
Exakt. Inte så konstigt egentligen med tanke på att de kan få i princip vilken spelare de vill i världen, men ganska oekonomiskt.
2013-07-04, 17:40
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Anelka klar för WBA pic.twitter.com/GSa1Gk2TGx
2013-07-04, 17:41
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Anelka klar för WBA pic.twitter.com/GSa1Gk2TGx

Skoj med honom tillbaks i PL.
2013-07-04, 17:43
Medlem
preben12s avatar
Higuains målsnitt är riktigt bra men jag har fått intrycket av att han är lite av en "flat-track bully", dvs att många av hans mål har kommit när Real redan leder med 2-3 bollar och motståndarna i stort sett gett upp. Men han presterar i stort sett aldrig mot bättre lag. Arsenal som klubb lider ju numera lite av samma syndrom, dom har inga problem att vinna med 4-5 bollar mot sämre lag men det är mot topplagen det tar stopp.

Har jag delvis rätt eller greppar jag efter halmstrån för att få det att framstå som en "dålig" transfer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in