2013-12-20, 22:26
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekromantern
Konstigt ändå, det kommer dröja flera år innan Liverpool blir ett stabilt topplag som har chans att vinna PL och CL, vill Suarez inte vinna något eller? Om 5 år kanske Liverpool kan vinna PL, orkar han vänta så länge?

Jättekonstigt tycker jag. Men Suarez har alltid gjort konstiga saker rörande konktrakt. Man får komma ihåg att det inte var många månader sedan han försökte bråka sig bort. När Liverpool dippar igen - vilket är en tidsfråga då det knappast är ett stabilt topplag - så får vi se hur det låter. Jag trodde han hade tänkt gå till Real Madrid.

Nej, jag är skeptisk. Suarez är alldeles för bra för Liverpool, det kommer bli lite som med Bale om någon storklubb knackar på.
2013-12-21, 01:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Juventus/20-12-2013/mercato-juventus-menez-vicino-scadenza-parametro-zero-accordo-giocatore-psg-vuole-cedere-20187586590 2.shtml

Menéz skall komma allt närmare Juventus. Har själv tänkt på den just affären många gånger. Tror att det kan bli succé för fransosen i Juvetröjan.

Hoppas man släpper lös ena kanten och låter Menez få en fri roll. Menez är en bra spelare, synd att han är så oklinisk bara.
2013-12-21, 02:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hoppas man släpper lös ena kanten och låter Menez få en fri roll. Menez är en bra spelare, synd att han är så oklinisk bara.

Menéz och Conte? Ja, det lär ju sluta jättebra.
2013-12-21, 02:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Menéz och Conte? Ja, det lär ju sluta jättebra.

Jag har smått tappat tron på Conte. Två usla CL-år håller inte. Han verkar heller inte villig att utveckla laget. Menez hade varit ett ypperligt alternativ till en väldigt offensiv kant i nuvarande spelsystem, typ som Cuadrado har i Viola, eller om Conte successivt överger 3-5-2-spelet till ett med offensivare yttrar. Conte är dock alldeles för defensivt balanserad för det.
2013-12-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har smått tappat tron på Conte. Två usla CL-år håller inte. Han verkar heller inte villig att utveckla laget. Menez hade varit ett ypperligt alternativ till en väldigt offensiv kant i nuvarande spelsystem, typ som Cuadrado har i Viola, eller om Conte successivt överger 3-5-2-spelet till ett med offensivare yttrar. Conte är dock alldeles för defensivt balanserad för det.

Att åka ut mot Bayern i kvartsfinalen förra året efter att bl a ha hjälpt till att slå ut Chelsea i gruppspelet kan knappast ses som uselt. Med det sagt hävdar jag inget annat än att årets CL blev ett fiasko.

Jag tror att Conte har insett att 3-5-2 funkar bäst i Serie A och han har ju, bl a mot Real i en av matcherna i gruppspelet, ställt upp med 4-3-3. Frågan är om Conte kommer att spela vidare på det eftersom man trots allt leder Serie A efter att mestadels (?) ha spelat med "trebackslinje".

Ménez skulle kunna passa i Juve men kanske behövs fler yttrar för en sån formation. I nuläget finns 4 anfallare. Möjligtvis kan Giovinco och Tévez spela som yttrar men de kanske inte får ut lika mycket av sig själva på den positionen. Quagliarella bör återigen hänga i räcket i det kommande transferfönstret.
2013-12-21, 14:40
Medlem
anteri17s avatar
Man kan ju spela 4-2-3-1 med en mer defensiv ytter i typ Asamoah eller Marchisio. Och Giovinco gör sig ganska bra på en kant.

Lite hård mot förra året, men det här året ar under all kritik. Under all form av värdighet.
2013-12-21, 17:12
Medlem
Alltså Pogba och Lewandowski är väl cuptied? Dvs ingen av dem kan spela CL för ett annat lag i vår. Klart man kan köpa dem ändå men vill verklige Lewandowski byta lag då? Klart han ökar chanserna att vinna CL nästa säsong.
2013-12-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Alltså Pogba och Lewandowski är väl cuptied? Dvs ingen av dem kan spela CL för ett annat lag i vår. Klart man kan köpa dem ändå men vill verklige Lewandowski byta lag då? Klart han ökar chanserna att vinna CL nästa säsong.

Lewandowski sticker med 99 % sannolikhet till Bayern nästa säsong; vet inte varför Arsenal-fans m.fl. på olika sidor säger att man ska köpa honom. Bara glöm det.
2013-12-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Lewandowski sticker med 99 % sannolikhet till Bayern nästa säsong; vet inte varför Arsenal-fans m.fl. på olika sidor säger att man ska köpa honom. Bara glöm det.

Du är så löjligt beroende av Arsenal alltså.
2013-12-21, 20:11
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekromantern
Konstigt ändå, det kommer dröja flera år innan Liverpool blir ett stabilt topplag som har chans att vinna PL och CL, vill Suarez inte vinna något eller? Om 5 år kanske Liverpool kan vinna PL, orkar han vänta så länge?

Nu är du ute och cyklar i tunn luft. Reds har redan ett lag som är kapabelt att vinna PL redan i denna säsong dock är förstaelvan känslig för skador.
2013-12-21, 20:56
Medlem
Ser gärna Pastore lämna PSG men vill gärna ha kvar Menez på bänken. Blir en utmaning för Blanc att behålla Menez om han inte får mer speltid än nu. Antar jag iaf, då Menez kan vara ordinarie i många ok till bra klubbar.
2013-12-21, 21:17
Medlem
snillet_1s avatar
Mittfältaren Fernando i Porto verkar vara 'up for grabs':

Citat:
Porto midfielder Fernando, will not renew his contract with the Portuguese club. Many clubs are pursuing him since he is such a good opportunity to improve the midfield. Inter and Juventus like the player, but Liverpool is moving to acquire him starting in June on a free transfer. There are however English clubs interested in purchasing him in January, Chelsea or Tottenham could be contenders.

http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/liverpool-interested-in-portos-fernando/

Jag måste erkänna att jag har dålig koll på snubben, vad har han för spelstil? Fått för mig att han är en bollvinnare. Kallas väl "bläckfisken"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in