Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag har smått tappat tron på Conte. Två usla CL-år håller inte. Han verkar heller inte villig att utveckla laget. Menez hade varit ett ypperligt alternativ till en väldigt offensiv kant i nuvarande spelsystem, typ som Cuadrado har i Viola, eller om Conte successivt överger 3-5-2-spelet till ett med offensivare yttrar. Conte är dock alldeles för defensivt balanserad för det.

Att åka ut mot Bayern i kvartsfinalen förra året efter att bl a ha hjälpt till att slå ut Chelsea i gruppspelet kan knappast ses som uselt. Med det sagt hävdar jag inget annat än att årets CL blev ett fiasko.
Jag tror att Conte har insett att 3-5-2 funkar bäst i Serie A och han har ju, bl a mot Real i en av matcherna i gruppspelet, ställt upp med 4-3-3. Frågan är om Conte kommer att spela vidare på det eftersom man trots allt leder Serie A efter att mestadels (?) ha spelat med "trebackslinje".
Ménez skulle kunna passa i Juve men kanske behövs fler yttrar för en sån formation. I nuläget finns 4 anfallare. Möjligtvis kan Giovinco och Tévez spela som yttrar men de kanske inte får ut lika mycket av sig själva på den positionen. Quagliarella bör återigen hänga i räcket i det kommande transferfönstret.