2013-06-30, 22:13
Medlem
Mordum87s avatar
Sådär då, då var man tillbaka i gamla goda tider igen tydligen..

np: Deathspell Omega - Si monvmentvm...
Satan ska veta vad några av jordens ruttna homosapiens gjort för honom iom denna platta! En av de bästa skivor i världshistorien.
Att den fortf står sig så starkt som för några år sedan talar bara för att jag har helt rätt.
Som när man spisar "Altars of Madness".. varenda gång känns det helfräscht och den tappar verkligen aldrig sin lyster!
Sistnämnda håller jag visserligen som den absolut mest, helt utan jävla minsta tvivel, självklara 10poängaren i världshistorien också.
Mycket de gjort efter den är visserligen också bra, men även om "Covenant" också var en riktig rökare till album så kommer den inte ens i närheten av debuten.
Fan jag älskar den så mycket, så nu ska jag fan olla den våldsamt!
Citera
2013-06-30, 22:29
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lyssna igenom hela Halmstad som är deras bästa. Sen kör du Född Förlorare som också är finfin med trevliga gästartister och varierande musik. The Eeire Cold påminner om Halmstad men inte lika bra. Senaste Redefinin Darkness får man nog mest kalla "intressant". Klagopsalmer kan du skita i.

De tidigare skivorna är också bra och innehåller några av de bästa låtarna, men det får du grotta ner dig i senare

Halmstad var bra längesen jag körde nu.
Var helt drunknad i den plattan i flera månader när jag hade köpt den. Men den ska fan ha att det faktiskt är ett riktigt bra album! Säga vad man vill om Shining såattsäga..
The Eerie Cold tycker jag inte ens är hälften så bra som Halmstad.. Visst fan är den mörk och elak, men tycker den är väldigt substanslös i övrigt.
Klagopsalmer var ju en katastrof helt enkelt.. Shinings "St.Anger" om man får vara lite överdriven.
Född Förlorare har jag inte hört eftersom jag helt tappade respekten.

np: Urfaust - Der freiwillige Bettler
Låt 3.. jag spisar vinylen, och omslaget ligger 2 meter ifrån mig och jag orkar inte resa mig från soffan.
Citera
2013-07-01, 03:10
Medlem
Punklivs avatar
Thule - Omfavnet Av Svarte Vinger

http://www.youtube.com/watch?v=LDldsCnk7rM
Citera
2013-07-01, 15:24
Medlem
exisyphuss avatar
Nej nu. Hade jag haft MP3an med mig hade den fyllts med Septic Flesh. Inte fluktat igenom hela tråden; dock inte sett någon nämna dessa fantaster.

Tuggi tugg!

Förmodar däremot att många här är bekanta med Septic Grave, som förvisso släppt färre album, men omtalats för EPn.
Citera
2013-07-02, 10:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Ni, stora vetare av internets alla skrymslen: var köper jag min biljett till Vomitor/Portal/Irkallian Oracle i Göteborg?

NS: Skendöd - Filosofen, emissarien och arkitekten

Spöklikt krypande, svensk-isländsk svärta. Kanske kan kallas DSBM även om det låter mer som ett syndrom eller en dålig ursäkt, men nog är det kvävande alltid!

Det där lät faktiskt inte helt cp må jag säga! Lyssnade två låtar och kommer nog antagligen kolla upp det vidare i framtiden, så tack för tipset!
Vet att jag sett både den där bilden samt loggan nånstans, men det måste varit ett tag sedan nu och jag var säkerligen full at the time.

Fick hem "Death, Pierce me" på vinyl häromdagen, så det är vad jag spisar just nu och det lär ju glädja en del av er härinne! Stämningsfull platta är det absolut, men ganska långt ifrån en 10poängare.

Silencer - The slow kill in the cold
Citera
2013-07-02, 16:34
Medlem
NoTruces avatar
Aborted - Global Flatline

Köttig deathgrind när den är som belgigaskt.
Citera
2013-07-02, 19:46
Medlem
Wolfnachts avatar
Istället för att sitta och prata vilka av Niklas dikter som tilltalar min ömtåliga själ mest sida efter sida så är jag ute på det stora stora internet och letar nya band.

http://www.youtube.com/watch?v=6apwTsU_Qiw

Bästa NSBM bandet jag upptäckt på väldigt länge. Som de flesta i den stilen är de från Polen.
Bra jävla skit.
Citera
2013-07-02, 23:24
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fick hem "Death, Pierce me" på vinyl häromdagen, så det är vad jag spisar just nu och det lär ju glädja en del av er härinne! Stämningsfull platta är det absolut, men ganska långt ifrån en 10poängare.

Silencer - The slow kill in the cold
Inte första pressen eller?
Var ett tag sedan jag lyssnade på Death-Pierce me så jag tar och kör på samma spår.
Kommer ihåg hur sjuk jag tyckte den var första gången jag lyssnade på den, och efter tre år har den då inte förändrats det minsta i mina öron. Pianoslingan på titellåten, helvete vilken atmosfär det skapar.
Senast redigerad av Tristramn 2013-07-02 kl. 23:28.
Citera
2013-07-03, 13:50
Medlem
Castlevanias avatar
Sitter och lyssnar på Morbid Angel - Altars of Madness från 1989. Föredrar egentligen thrash metal men kompisar som lyssnade på döds metall i slutet av 80-talet/början av 90-talet fick mig att gillar grupper som Morbid Angel, Death, Obituary, Katatonia, Deicide och Gorefest. Lyssnar nästan uteslutande fortfarande på äldre skivor.
Citera
2013-07-04, 09:09
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Sitter och lyssnar på Morbid Angel - Altars of Madness från 1989. Föredrar egentligen thrash metal men kompisar som lyssnade på döds metall i slutet av 80-talet/början av 90-talet fick mig att gillar grupper som Morbid Angel, Death, Obituary, Katatonia, Deicide och Gorefest. Lyssnar nästan uteslutande fortfarande på äldre skivor.
Det släpps så jävla mycket bra musik, jag kan inte göra mer än att tycka synd om er stackare som bara sitter och suger på gamla karameller.
Citera
2013-07-04, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Det släpps så jävla mycket bra musik, jag kan inte göra mer än att tycka synd om er stackare som bara sitter och suger på gamla karameller.
Gamla godingar är icke att förakta. Men sen finns det ju gamla rävar som fortfarande släpper bra musik, som t ex Autopsy, som nyligen släppte The Headless Ritual som jag spisar just nu.
Citera
2013-07-04, 13:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Flo Mounier rehearsing Phobophile
https://www.youtube.com/watch?v=c_1RZcM3zso

Äger så jävla mycket!

The Ugly - Disease (drum rehearsal)
https://www.youtube.com/watch?v=GQ_XQ1dgUSc

Virvelljudet äger hårt här. Ingen Flo, men grym när kommer till hastighet ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in