2013-06-30, 00:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Facebreaker - Carving For Brains

När man inte trodde Roberth Karlsson kunde growla bättre lyfter han och resten av grabbarna denna dänga som nyligen släppts inför fullängdaren Dedicated to the flesh.
Må det smaka.

http://www.youtube.com/watch?v=8OvX3JSsud4
Citera
2013-06-30, 02:27
Medlem
Fredees avatar
NP: Theatres des vampires - Woods of valacchia.

Deras tidigare material är fruktansvärt fint.

Men man blir ju på ren svenska, rent jävla mörk rädd över deras nyare skivor, från då när "Lord Vampyr" slutade i bandet.
O den nyaste EP de släppte ifjol, vete fasen om man vågar kolla på den, då deras senaste album moonlight waltz gav skavsår i öronen.
Citera
2013-06-30, 05:36
Medlem
von_Ss avatar
Mdlosci (orkar inte googla för att få fram alla cp-tecken rätt) tycker jag är bäst följt av WHTN som inte har tappat ett skit i briljans trots oändligt antal lyssningar. I övrigt håller jag med Mordum om Presence-omslaget. Så kusligt så man får sova med tänd lampa.

Pentagrammaton varifrån kommer egentligen den norrländska förtjusningen för Fanta Exotic? Det verkar vara kutym däruppe att spriten ska blandas med just detta blask. På mina något sydliga breddgrader blandar vi vårt hembränt med cola och krusbärsdricka vilket verkligen gifter sig i munnen.
Citera
2013-06-30, 10:50
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Avsky - Mass Destruction
Citera
2013-06-30, 12:15
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mdlosci (orkar inte googla för att få fram alla cp-tecken rätt) tycker jag är bäst följt av WHTN som inte har tappat ett skit i briljans trots oändligt antal lyssningar. I övrigt håller jag med Mordum om Presence-omslaget. Så kusligt så man får sova med tänd lampa.

Pentagrammaton varifrån kommer egentligen den norrländska förtjusningen för Fanta Exotic? Det verkar vara kutym däruppe att spriten ska blandas med just detta blask. På mina något sydliga breddgrader blandar vi vårt hembränt med cola och krusbärsdricka vilket verkligen gifter sig i munnen.

Haha den där skiten om Fanta Exotic stämmer verkligen redan där jag kommer ifrån, Hälsingland-trakten (Järvsö närmare bestämt). Och alltså, jag fattar fan i mig inte hur man kan tycka det är det minsta behagligt att dricka. Tycker personligen det är lika vidrigt som att dricka Vanilla Coke eller Dr.Pepper.
Appropå ingenting..

Kul att du svarade på min frågeställning!
Men vafan är det med folk och deras låga placering av "Groza"? Jag fattar fan inte det! Skivan är ju fullständigt jävla briljant, så jävla kymig och rå rakt igenom och trumspelet på den tillhör fan det bästa i Mgla's karriär! Såklart är detta enligt min åsikt, men jag vill försöka få resten av världen att hålla med!

Såhär ser jag det, om jag nu ska våga mig på att ranka deras släpp:

Groza 10 / 10
Mdloscí 10 / 10
Further Down.. 9 / 10
WHTN 9 / 10
Presence 8½ / 10
Power and Will 7 / 10

Möjligtvis att jag byter plats på WHTN och Further Down.. men just idag (är jag stark) känns det fan helrätt!
(Och 10poängare är någonting som det finns väldigt få av generellt.. på rak arm så skulle jag nog våga påstå att Bathory's "Return.." är en sådan t.ex )
Citera
2013-06-30, 12:53
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:

Haha jadu, det är ett mysterium. Kanske det är så att ni fokuserar mer på smak och njutning där medans vi bara satsar på kaosfylla? Fanta exotiska frukter maskerar mäsksmak rätt bra, även om det fortfarande smakar piss. Har inte druckit fanta på många år eftersom smaken är så förknippad med tonårens snedfyllor på hembränt.

NP: Craft - I Want to Commit Murder
Citera
2013-06-30, 18:01
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kul att du svarade på min frågeställning!
Men vafan är det med folk och deras låga placering av "Groza"? Jag fattar fan inte det! Skivan är ju fullständigt jävla briljant, så jävla kymig och rå rakt igenom och trumspelet på den tillhör fan det bästa i Mgla's karriär! Såklart är detta enligt min åsikt, men jag vill försöka få resten av världen att hålla med!

Ska jag vara ärlig så är Groza den jag lyssnat klart minst på i hela bandets gedigna historia. Den har inte fastnat på samma sätt som övrige helt enkelt, men jag är inte omöjlig.

Angående betygsättning så är jag mycket försiktig med att dela ut 9 och 10 till höger och vänster som den värsta Close Up-skribent (i den tidningen finns det väl ungefär 3 album varje månad som får 10/10, dvs inte går att göra bättre och därmed tillhör de bästa skivorna i världshistorien) men Mgla har iaf lyckats få in ett släpp i min eftertraktade 10-kategori. Måhända är det lite fusk då det egentligen är 2-in-1.

Mdłości and Further Down the Nest 10
With Hearts Toward None 9
Groza 7,5
Presence 7,5

Skulle jag sätta betyg på alla skivor jag lyssnat på skulle inget band vara i närheten av Mglas snittbetyg.

Nu ska jag panta burkar och köpa lite folköl. Sen får det bli nån vända med Groza.
Citera
2013-06-30, 18:10
Medlem
MiniCharlies avatar
Igår inhandlade jag Blod Eld Död - En svensk metalhistoria och fascinerades av kapitlet om Shining. Sitter just nu och lyssnar på Shining - Neka morgondagen och den är faktiskt hur bra som helst. Tänker lyssna på ett par låtar till och se om detta är något att fortsätta lyssna på
Citera
2013-06-30, 18:14
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Igår inhandlade jag Blod Eld Död - En svensk metalhistoria och fascinerades av kapitlet om Shining. Sitter just nu och lyssnar på Shining - Neka morgondagen och den är faktiskt hur bra som helst. Tänker lyssna på ett par låtar till och se om detta är något att fortsätta lyssna på

Lyssna igenom hela Halmstad som är deras bästa. Sen kör du Född Förlorare som också är finfin med trevliga gästartister och varierande musik. The Eeire Cold påminner om Halmstad men inte lika bra. Senaste Redefinin Darkness får man nog mest kalla "intressant". Klagopsalmer kan du skita i.

De tidigare skivorna är också bra och innehåller några av de bästa låtarna, men det får du grotta ner dig i senare
Senast redigerad av von_S 2013-06-30 kl. 18:17.
Citera
2013-06-30, 20:04
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Lyssna igenom hela Halmstad som är deras bästa. Sen kör du Född Förlorare som också är finfin med trevliga gästartister och varierande musik. The Eeire Cold påminner om Halmstad men inte lika bra. Senaste Redefinin Darkness får man nog mest kalla "intressant". Klagopsalmer kan du skita i.

De tidigare skivorna är också bra och innehåller några av de bästa låtarna, men det får du grotta ner dig i senare

Såg någon skit på youtube av Kvarforth där han laddade upp väldigt inför det nya släppet. Han hävde ur sig att likheten mellan den och De Mysteriis Dom Sathanas och Filosofem var ett faktum värt dess namn. Samma stuk och mörkaste de gjort

Tyckte inte alls den var särskilt stark.

https://www.youtube.com/watch?v=xC3US9LdO5Q
Citera
2013-06-30, 20:17
Medlem
Vetuss avatar
Ni, stora vetare av internets alla skrymslen: var köper jag min biljett till Vomitor/Portal/Irkallian Oracle i Göteborg?

NS: Skendöd - Filosofen, emissarien och arkitekten

Spöklikt krypande, svensk-isländsk svärta. Kanske kan kallas DSBM även om det låter mer som ett syndrom eller en dålig ursäkt, men nog är det kvävande alltid!

Citat:
Ursprungligen postat av Skendöd
Jag vill att du skall dö i skam, verkligen ta det sista steget
Visa för din sort att din glorifiering av döden är sann
Handling har alltid sagt mycket än bara tomma ord
Bli en martyr för de ryggradslösa kräk som delar din syn på livet
Citera
2013-06-30, 21:36
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Ni, stora vetare av internets alla skrymslen: var köper jag min biljett till Vomitor/Portal/Irkallian Oracle i Göteborg?
Jag tror inte att några biljetter går att köpa än. Antar att det skulle synas på evenemangets facebook-sida så snabbt något dök upp. Annars är det väl bara att vara där extra extra tidigt.
Det är något man helst inte vill missa i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in