Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Mdlosci (orkar inte googla för att få fram alla cp-tecken rätt) tycker jag är bäst följt av WHTN som inte har tappat ett skit i briljans trots oändligt antal lyssningar. I övrigt håller jag med Mordum om Presence-omslaget. Så kusligt så man får sova med tänd lampa.
Pentagrammaton varifrån kommer egentligen den norrländska förtjusningen för Fanta Exotic? Det verkar vara kutym däruppe att spriten ska blandas med just detta blask. På mina något sydliga breddgrader blandar vi vårt hembränt med cola och krusbärsdricka vilket verkligen gifter sig i munnen.
Haha den där skiten om Fanta Exotic stämmer verkligen redan där jag kommer ifrån, Hälsingland-trakten (Järvsö närmare bestämt). Och alltså, jag fattar fan i mig inte hur man kan tycka det är det minsta behagligt att dricka. Tycker personligen det är lika vidrigt som att dricka Vanilla Coke eller Dr.Pepper.
Appropå ingenting..
Kul att du svarade på min frågeställning!
Men vafan är det med folk och deras låga placering av "Groza"? Jag fattar fan inte det! Skivan är ju fullständigt jävla briljant, så jävla kymig och rå rakt igenom och trumspelet på den tillhör fan det bästa i Mgla's karriär! Såklart är detta enligt min åsikt, men jag vill försöka få resten av världen att hålla med!
Såhär ser jag det, om jag nu ska våga mig på att ranka deras släpp:
Groza
10 / 10
Mdloscí
10 / 10
Further Down..
9 / 10
WHTN
9 / 10
Presence
8½ / 10
Power and Will
7 / 10
Möjligtvis att jag byter plats på WHTN och Further Down.. men just idag (är jag stark) känns det fan helrätt!
(
Och 10poängare är någonting som det finns väldigt få av generellt.. på rak arm så skulle jag nog våga påstå att Bathory's "Return.." är en sådan t.ex )